[B4 1Z]Rezanie AC / BC + Manetka
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
pawelrybak15 moze byc
dobrze ze sa jeszcze ludzie co maja takowe pojecie o elektronice ...
co do dokladania dodatkowych obwodow do badabnia, to bardziej bym dorzucil przednie pozycyjne bo tego nie ma w standarcie, lecz cewka musi miec odpowiednio duzo duzo wiecej zwojow aby zalczyl sie kontraktron, gdyz pozycyjne malo pradu pobieraja, w porownaniu z ze swiatlami mijania
dobrze ze sa jeszcze ludzie co maja takowe pojecie o elektronice ...
co do dokladania dodatkowych obwodow do badabnia, to bardziej bym dorzucil przednie pozycyjne bo tego nie ma w standarcie, lecz cewka musi miec odpowiednio duzo duzo wiecej zwojow aby zalczyl sie kontraktron, gdyz pozycyjne malo pradu pobieraja, w porownaniu z ze swiatlami mijania
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
ale tez tak jest w org rozwiazaniu, jesli bedziesz montowal org rozwiazanie czy tez ukladzik zamienny to i tak musisz przeciac obwody zarowek i sie w nie wpiackarolas123 pisze:jesli cewki kontaktronów sa w obwodzie prądowym światem to nie jest to najszczesliwsze rozwiazanie. Dość spore prądy tam sie pojawiaja.
dzieki misiek547
a mi sie smiac chce ze tak sie produkowali nad ta elektronika a mozna tak latwo to zastapic, tanszym i wcale nie gorszym rozwiazaniem, no ale niech im bedzie ich to patent
na ale taniocha pe el, jest tez sporo przekaznikow z C4 i podobnych audi, z info na tych ze przekaznikach pisze ze obsluguja wiecej obwodow zarowek a w dodatku wszystko sie miesci w jednej obudowie, i nie sa wcale drogie, bezproblemu mozna je wrzucic do a80
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Okej ale sa jakies konkretne roznice poza producentem un4(made in japan) od tego Vdo(made in germany) ? modul AC jest w liczniku un4 i napisane jest na obudowie ze zrobila go Hella(made in germany). Przelozylem go do licznika vdo ale nadal wyswietlaja sie dwie linie i gasnie...
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, 20:58 przez keczy, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
to ze masz dwie linie albo uszkodzony sam ekranik albo ac, niema to nic wspolnego w jakim liczniku to jest, sproboj zobaczyc czy tenze ekranik jest docisniety lub moze zamocno scisniety w tych swoich uchwytach, bo wlasciwe nie wiele tu wiecej zrobisz,
poprawka sa dwa rodzaje wlasnie tych ac, i te np hella maja pewna wade w porownaniu z vdo, bo nie mozna ich dorzucic do bc, brachol taki wlasnie kupil a tu zonk, po rozkreceniu, okazalo sie ze ta plytka elektroniczna jest tak zrobiona ze nic juz tam nie wejdzie
roznice to nieiwem czy sa wieksze, po za tym co pisza na forum inni to tylko to, ze nie mozna ich mieszac, np obrotka vdo nie wrzucisz do licznika un4 co ma big bena i odwrotnie
poprawka sa dwa rodzaje wlasnie tych ac, i te np hella maja pewna wade w porownaniu z vdo, bo nie mozna ich dorzucic do bc, brachol taki wlasnie kupil a tu zonk, po rozkreceniu, okazalo sie ze ta plytka elektroniczna jest tak zrobiona ze nic juz tam nie wejdzie
roznice to nieiwem czy sa wieksze, po za tym co pisza na forum inni to tylko to, ze nie mozna ich mieszac, np obrotka vdo nie wrzucisz do licznika un4 co ma big bena i odwrotnie
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Rozbierz moduł AC i spróbuj wyjąć wyświetlacz, przetrzeć spirolem styki tych gumek które dotykają do płytki i porządnie zmontuj to raz jeszcze. AC pasi zarówno do UN4 jak i VDO, ja także preferuje liczniki VDO, jednak UN4 ma pewne zalety w stosunku do VDO - w UN4 nie psuje sie nigdy nabijanie przebiegu, ponadto w UN4 nie wylewają sie zegarki w obrotomierzach, no i w UN4 nigdy nie było big benów :mrgreen:
VDO na pewno są lepsze pod tym względem że przy odrobinie ostrożności można w tym liczniku zdjąć wskazówki i wymienić tarcze lub zmienić kolor podświetlenia, czego przy UN4 się nie da zrobić, bo tam zdjęcie wskazówki w 99% przypadków kończy żywot prędościomierza.
VDO na pewno są lepsze pod tym względem że przy odrobinie ostrożności można w tym liczniku zdjąć wskazówki i wymienić tarcze lub zmienić kolor podświetlenia, czego przy UN4 się nie da zrobić, bo tam zdjęcie wskazówki w 99% przypadków kończy żywot prędościomierza.
Juz sie zabieram do czyszczenia, dzieki panowie <ok> Pytalem o roznice bo chce przelozyc AC do licznika vdo ktory jest wyskalowany do 260km/h, a wczesniej nie widzialem na oczy un4. Koledzy, a od czego jest ten przelacznik widoczny na zdjeciu wyzej, w prawym dolnym rogu zegarow i ew jak go ustawic do mojego silnika?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
ustawiasz nim jaki masz silnik aby brawidlo mierzyl ci ac cinienie oleju, "silnik 3A" domyslam sie ze masz benzyniaka pozycja 1, 2 lub 3, ustwiasz na benzin, reszta swiata dalej masz dla angli ustawienie oraz dla europy, tu sie barzdiej wybiera jezyk komunikatu odnosnie swiatel stopu i ostrzezenia predkosci, pozycje 4 5 i 6 sa dla diesla
Ostatnio zmieniony 02 lut 2011, 14:24 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu