[b4 ABT] Sprawdzanie szczelności dolotu
[b4 ABT] Sprawdzanie szczelności dolotu
Kierując się wskazówkami kolegów z forum sprawdziłem szczelność dolotu powietrza w moim samochodzie. Zrobiłem to, ponieważ samochód ciągle pali mi znaczne ilości gazu (jak z benzyną - nie wiem, ale zimą były to też duże ilości). Zatkałem więc dolot przy reflektorze i silnik gasł, ale gdy zrobiłem to samo, lecz na benzynie, silnik pracował dalej. Czy jest to normalne?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Dobrze myślisz, tyle, że jak zasłonisz dolot całkowicie to podciśnienie jest równe atmosferycznemu i gaz nie jest wysysany przez mikser, więc jest po prostu brak gazu. Natomiast jak zasłaniasz dolot częściowo to podciśnienie rośnie i wtedy rzeczywiście jest "zalewany".
W przypadku benzyny ECU zmniejsza czas wtrysku i otwiera przepustnicę, żeby wyrównać mieszankę i utrzymać obroty, a dolot raczej nigdy nie jest na tyle szczelny, żeby nie zassać gdzieś jakiegoś powietrza (choćby trochę np. przez odmę, zawór recyrkulacji itp.) niemniej jednak powinien się zacząć trochę chociaż dławić.
W przypadku benzyny ECU zmniejsza czas wtrysku i otwiera przepustnicę, żeby wyrównać mieszankę i utrzymać obroty, a dolot raczej nigdy nie jest na tyle szczelny, żeby nie zassać gdzieś jakiegoś powietrza (choćby trochę np. przez odmę, zawór recyrkulacji itp.) niemniej jednak powinien się zacząć trochę chociaż dławić.