Na razie brak funduszy na mechaników.
Staram się naprawic sam.
Mam sporo części więc czekam na wasze propozycje i bede działał.
Jest możliwośc ,że trzeba ustawic tylko sklad mieszanki czy szukac dalej problemu?
Jutro zmierze prąd na nastawniku.
Sprawdzę także sondę.
Pomiary:
Nastawnik - 6,30 a -6,40 mA
Sonda oscyluje miedzy 0,49 a 0,72 V
Co o tym sądzicie??
Dodam , że wąchając spaliny można po chwili odjechac
[ Dodano: 2011-01-31, 13:36 ]
Czekam na wasze podpowiedzi .
[ B4 2.3 NG] Duze spalanie
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Sonda powinna oscylować w granicach od 0-1V. Ale w zależności od tego jak szybki masz multimetr te granice będą zawężone. Najlepiej sprawdzić oscyloskopem w jakimś technikum elektrycznym. U mnie takim gównianym multimetrem za 15 zł oscyluje od 0,2 - 0,8 czyli tak jakby ucinało 0,2 na górze i na dole. Sonda do ponownego zbadania żeby być pewnym na 100%
Podepne sie pod temat. Byłem dzis zbadac swoje A90 w stacji kontroli pojazdow i gosciu mi powiedział że mam strasznie przekroszona emisje spalin dodam że mam walniety czujnik temperatury spalanie w granicach 17/100 km.
Czujnik juz zamówiony wiec go na dniach wymienie.
Emisja spalin- za bogata mieszanka?
Czujnik juz zamówiony wiec go na dniach wymienie.
Emisja spalin- za bogata mieszanka?
bardzo możliwe że zbyt bogata mieszanka ale to można "na oko łatwo dostroić: ile bedzie palił to nie powie bo to kwestia szczescia w kreceniu śrubką od przepływki. :mrgreen:
Moj znajomy gaziarz lubi sie bawic z mechanicznym wtryskiem metodą na oko. jak chcesz sprawdzic mieszanke to na analizator spalin jedz, wez ampol (imbus) 3mm i kręc tak żeby sie mieściły wartości w odp zakresie. prosta sprawa. jedna śrubka wiec to chyba można ogarnać :mrgreen:
oczywiscie wczesniej sprawdz poczatkowe położenie imbusa tak żebyś mogł wrocic do pierwotnego położenia,
a wczesniej wtryskiwacz rozruchowy tez sprawdz, wykrec go, zatkaj dziure po nim i patrz co sie dzieje (wsadz go w słoik to wachy nie stracisz. jak jest ciepły silnik i dalej leje to juz wiesz co jest nie tak ewentualnie wspomniany czujnik temp. wiec multimeter, garczek z woda i mierzymy opornosc jak zmienia sie wg wykresu:
to oznacza ze czujnik jest ok <ok>
Proste ale zachodu sporo niestety.
POWODZENIA <ok>
Moj znajomy gaziarz lubi sie bawic z mechanicznym wtryskiem metodą na oko. jak chcesz sprawdzic mieszanke to na analizator spalin jedz, wez ampol (imbus) 3mm i kręc tak żeby sie mieściły wartości w odp zakresie. prosta sprawa. jedna śrubka wiec to chyba można ogarnać :mrgreen:
oczywiscie wczesniej sprawdz poczatkowe położenie imbusa tak żebyś mogł wrocic do pierwotnego położenia,
a wczesniej wtryskiwacz rozruchowy tez sprawdz, wykrec go, zatkaj dziure po nim i patrz co sie dzieje (wsadz go w słoik to wachy nie stracisz. jak jest ciepły silnik i dalej leje to juz wiesz co jest nie tak ewentualnie wspomniany czujnik temp. wiec multimeter, garczek z woda i mierzymy opornosc jak zmienia sie wg wykresu:
to oznacza ze czujnik jest ok <ok>
Proste ale zachodu sporo niestety.
POWODZENIA <ok>
Witam po wymianie czujnika temperatury (tej całej czesci http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a90 ... c314a.html) silnik nie dogrzewa sie podczas jazdy ok 70 stopni i dodam że kolektor ssacy jest zimny . Na postoju wszystko ok dochodzi do około 95 stopni i załacza sie wentylator.
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Jeżeli kupiłeś zamiennik to może być taka sytuacja że silnik ma dobrą temperaturę tylko czujnik złą pokazuje, a skoro wentylator na chłodnicy się włącza to temperatura cieczy jest najprawdopodobniej prawidłowa.
Co do tej części to wtryskiwacz rozruchowy i nie ma wpływu na temperaturę pracy silnika odpowiada za podanie dodatkowej ilości paliwa przy rozruchu zimnego silnika. Ale jak się zawiesi i będzie lał cały czas albo przepuszczał to mieszanka będzie zbyt bogata co może mieć wpływ na wskazania analizatora spalin.
Co do tej części to wtryskiwacz rozruchowy i nie ma wpływu na temperaturę pracy silnika odpowiada za podanie dodatkowej ilości paliwa przy rozruchu zimnego silnika. Ale jak się zawiesi i będzie lał cały czas albo przepuszczał to mieszanka będzie zbyt bogata co może mieć wpływ na wskazania analizatora spalin.
Czujnik jest ori. Mieszanka ustawionaarekkrosno pisze:Jeżeli kupiłeś zamiennik to może być taka sytuacja że silnik ma dobrą temperaturę tylko czujnik złą pokazuje, a skoro wentylator na chłodnicy się włącza to temperatura cieczy jest najprawdopodobniej prawidłowa.
Termostat wymieniony i silnik sie dogrzewa jak powiniencoly pisze:Może czas wymienić termostat? Polecam Wahlera.
Co do spalania to wydaje mi sie ze wyraznie spadło ale jeszce niewiem ile wychodzi mi teraz srednio na 100/km