Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8] gaśnie silnik gdy się zagrzeje

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
slawo80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:45
Lokalizacja: Oświęcim

[B3 1.8] gaśnie silnik gdy się zagrzeje

Post autor: slawo80 » 20 kwie 2010, 18:01

Witam, problem polega na tym że ostatnio samochód gaśnie gdy zaczyna rosnąć temperatura silnika. Dzieje się to zarówno w czasie jazdy jak i na postoju, gdy celowo odpaliłem auto i czekałem aż się zagrzeje to w pewnym momencie silnik zgasł i nie chciał już odpalić. Gdy auto postoi chwilę to odpala do strzału po czym znowu gaśnie gdy się tylko trochę zagrzeje. Dodaję że na zimnym silniku pali bez problemów. Nie mam zamontowanego LPG. Mechanik sprawdzał cewkę- mówił że ok, że jest iskra. Od czego zacząć?
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2010, 18:25 przez slawo80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gibalohio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gibalohio » 20 kwie 2010, 20:07

Wydaje mi się że możesz mieć zepsuty czujnik temperatury, lub wyłączanie ssania i silnik po prostu się zalewa. Zobacz czy kopci z rury.

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 21 kwie 2010, 10:46

Znajomy miał podobnie z tym że u niego siadła pompa paliwa-jak sie nagrzała to nie pompowała i auto stało. Jak postał z 20-30 min-odpalał od razu. Taka moja mała sugestia co sprawdzić.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 21 kwie 2010, 12:38

Tak jak napisał kolega powyżej swiety82, ja bym obstawiał pompę paliwa. PS. Nie jeździłeś za dużo na tzw. "oparach" paliwa?

slawo80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:45
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: slawo80 » 21 kwie 2010, 16:49

Na oparach raczej nie jeżdzę, mechanik mówił też coś że po nagrzaniu nie dochodzi prąd do pompy paliwa. Co za to odpowiada?
P.S. Jak sprawdzić pompę paliwa?

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 21 kwie 2010, 17:24

Jeśli to pompa-w pewnym momencie po prostu stanie i nie pojedziesz dalej-to ciag dalszy opowieści pt. "u mojego znajomego". Całe szczęście że stało mu się to pod samym mechanikiem i miał zrobione od ręki. Jak silnik będzie gorący i nie będzie chciał odpalić-podłącz pompę na krótko-powinno wyjść czy wina pompy.

leopard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2009, 00:14

Post autor: leopard » 21 kwie 2010, 20:17

slawo80 pisze:Na oparach raczej nie jeżdzę, mechanik mówił też coś że po nagrzaniu nie dochodzi prąd do pompy paliwa. Co za to odpowiada?
P.S. Jak sprawdzić pompę paliwa?
Według mnie to problem z przewodami wysokiego napięcia sprawdz je jak zgaśnie silnik poruszaj każdym i spróbuj zapalić silnik

Mortis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 19 wrz 2007, 20:14
Lokalizacja: Lubin/Wrocław

Post autor: Mortis » 22 kwie 2010, 09:44

Ja bym na Twoim miejscu jeszcze sprawdził ten czujnik temperatury. Jak on jest walnięty to naprawdę różne rzeczy się dzieją. A nie jest drogi - cena w ASO to ok 55zl.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 25 kwie 2010, 08:13

Jak tam kolego ? rozwiązałeś problem ?

ps8484
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ps8484 » 29 cze 2010, 23:41

Witam, mialem identyczny problem, nagle zgasl jak zwalnialem przed skrzyzowaniem, po 2h odpalil i dojechalem do domu. Wymienilem tak: swiece, przewody WN, kopulka, palec, filtr powietrza, oleju, paliwa. Pojezdzilem 3 miechy, znowu to samo, tylko ze teraz gasl po rozgrzaniu od razu nie wazne czy jechalem czy stalem. Podlaczylem do VAGa - blad Halla i sondy to wymieniam: wymiana sondy lambda, nic nie dalo, czujnik Halla sprawdzony sprawny, uszczelka pod glowica wymieniona i nic, w koncu wymiana pompy paliwa i jak reka odjal auto smiga, przy okazji wymienilem silniczek krokowy i juz nie mam tego zamulenia jak stoje na skrzyzowaniu i mysle ze zaraz zgasnie.

Wszystko udalo mi sie zrobic dzieki tematom i pomocy uzytkownikow www.audi80.pl za co bardzo dziekuje, a Ciebie kolego slawo80 prosze zebys dal znac czy sie udalo problem rozwiazac...

gibgibon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 02 cze 2010, 17:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gibgibon » 30 cze 2010, 18:40

Ja jak miałem taki problem to wymiana kopułki rozwiązała sprawe, mimo że mechanik mówił że stara była dobra.

Awatar użytkownika
roman26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 23 lip 2010, 20:30

Post autor: roman26 » 01 lut 2011, 19:44

Ja także zmagam się z tym problemem ale napiszcie mi , czy moja B3 PM ma silnik krokowy?, bo zdania są wszechstronne i podzielone

[ Dodano: 2011-02-01, 19:51 ]
I czy jeżeli posiadam silnik krokowy to może on być przyczyną że samochód gaśnie podczas jazdy i potem nie można go odpalić ( Podkreślam że świece są suche jak pieprz jak kręce silnikiem gdy nie chce odpalić) i faktycznie gaśnie dopiero jak sie trochę rozgrzeje i na bank to wina paliwa, i chodzi o to że szukam pomału przyczyny bo nie bede wymieniał czesci po kolej aż moze natrafie na uszkodzoną czesć . Zaczne od poczatku, pompa paliwa itd itd

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 02 lut 2011, 19:04

czujnik Halla, podnien aparat zaplonowy i zobaczy czy bedzie dzialal

ps8484
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ps8484 » 02 lut 2011, 21:36

Koledzy zapomnialem dodac w poprzednim poscie, auto w pierwszej kolejnosci trafilo na warsztat w Warszawie przy ul. Powazkowskiej. Mechaniik zarzekal sie, ze on juz nawet Audi TT naprawial, po tygodniu zadzwonil zebym odbieral swoje, nic nie place bo nie wiedza co jest :mrgreen: Zaczalem doglebne wertowanie forum, fakt troche przez to za duzo wydalem bo kazdy cos tam doradzal wymienic, ale w koncu sie udalo i satysfakcja z tego, ze samemu udalo sie to naprawic jest najwazniejsza dla takiego laika jak ja :mrgreen:
roman26 posluchaj sie rad kolegi konrad81, pozniej sprawdz pompe paliwa, pozdro

Awatar użytkownika
roman26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 23 lip 2010, 20:30

Post autor: roman26 » 03 lut 2011, 21:08

tak zrobie, w sobotę zaczynam oględziny. Jak dojde co i jak to opisze, dzieki i pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl