Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B3 1.6td RA] Wywala plyn

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

[Audi B3 1.6td RA] Wywala plyn

Post autor: Fighter001 » 03 lut 2011, 10:18

Witam ostatnio zacial mi sie termostat i wywalilo mi plyn temperatura bardzo skoczyla zatrzymalem sie i dolalem plynu. Termostat wymienilem na wahlera no i w ukladzie bylo duzo opilek metalu od czego to? Po wymianie auto odpowietrzylem i wywala plyn przy ostrzejszej jezdzie temp. od razu skacze do gory i plyn wywala przez korek. Czy to uszczelka czy znowu glowica sie posypala? Bo nie chcial bym znowu dawac 600zl za kolejna glowice :-(

[ Dodano: 2011-02-03, 17:17 ]
Witam auto po odpaleniu dymilo na bialo wiec stwierdzilem ze to uszczelka lub glowica poszla. Wlasnie sciaglem glowice no i jest cala jedynie jedno pekniecie miedzy zaworami i jakies tam mikroskopijne rysy na dwoch forkomorach. Na uszczelce tez nic nie widac w sumie zeby jakos ja rozwalilo. Powie mi ktos jak rozpoznac zepsuta uszczelke bo z taka nie mialem jeszcze do czynienia? A moze poprostu sie skrzywila pod wplywem temperatury i zaczela przepuszczac cisnienie bo to uszczelka metalowa od 1.9 td. I jedna sprawa ktora teraz zauwazylem to znacznie mniejsze niektore dziury od kanalow wodnych niz sa na glowicy i bloku czy to moglo rozwalic uszczelke?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 lut 2011, 18:38

daj jakiemuś fachowcowi niech sprawdzi głowicę na ciśnienie :roll: bo może głowica się skrzywiła :-/

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 03 lut 2011, 18:52

Heh to srednia opcja zrobilem na niej dopiero 1000km no i na kontrolce gwarancyjnej wyskoczylo 110 stopni to chyba przy takiej temperaturze by sie nie skrzywila bo jak zobaczylem ze mam 110 na piecu to od razu sie zatrzymalem. Dodam ze po zgaszeniu w zbiornik szly bable powietrza z duzym cisnieniem. Plyn z olejem sie nie mieszal ani oleju nie przybylo. Gdyby glowica pekla w srodku to chyba olej z plynem by sie mieszal a tutaj bylo tylko wysokie cisnienie w ukladzie. Podejrzewam te mniejsze kanaliki na uszczelce ze pod wplywem temp i wiekszego cisnienia dzwignelo uszczelke i tamtedy puszczalo na komore spalania.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Re: [Audi B3 1.6td RA] Wywala plyn

Post autor: spiczi » 03 lut 2011, 19:18

Fighter001 pisze:Witam ostatnio zacial mi sie termostat i wywalilo mi plyn temperatura bardzo skoczyla zatrzymalem sie i dolalem plynu.

To nie jest dobry sposób :/ płyn w układzie ma ponad 100st i jak sie zaraz doleje zimnego to robi się szok termiczny w całym silniku :?/

A co do opiłków to może nie termostat się zaciął tylko zatarła (obcierała) o coś pompa wody i przez to nie było krążenia i zagotowało wode, a opiłki to może kawałki łopatek/obudowy pompy wody. Jak się pompa kręci? nie ma oporów luzu na pompie wody ?

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 03 lut 2011, 19:28

Pompa luzu nie ma ani nie rzezi i wydaje sie byc wymieniana nie awno razem z rozrzadem przez poprzedniego wlasciciela. A opilki to podejrzewam resztki starej glowicy bo uklady jakos szczegolnie nie plukalem. Termostat juz wczesniej raz mi sie zacial (vernet) ale wtedy w pore zauwazylem a teraz akurat wyprzedzalem no i szybko temp skoczyla. Czy po jednej takiej akcji glowica moze sie skrzywic? Byla nie dawno regenerowana.

I pytanie z innej beczki bo jesli glowica sie sypnela to td sobie odpuszcze i czy 1z da sie spasowac na lapy od td czy trzeba spawac do budy tak jak jest w b4?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 03 lut 2011, 19:30

Chcesz 1z do b3 ? nie za dużo zabawy ? Elektryka, kopmutery, pedały i wiele innych rzeczy. Czy może mtdi ?


Co do głowicy to nie wiem czy mogła się skrzywić/pęknąć, kiedyś mieliśmy golfa 2 1,6td i też się termostat zaciął i wywaliło płyn (nawet 2 x) i nic sie głowicy nie stało, nawet nikt jej nie zdejmował. Zalało się płynem i tyle.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 19:33 przez spiczi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 03 lut 2011, 19:32

Oczywiscie ze mTDI ale wolalbym zeby ten jeszcze pojezdzil bo troche kasy w niego wlozylem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lut 2011, 20:56

Wyjmni termostat. Przy odrobinie gimnastyki powinieneś dojrzeć pompę wody. Może być ciężko ale powinno być widać jej wirnik. Starszy miał przypadek że walnęło łożysko w pompie, całość poszła głębiej i wirnik ocierał o obudowę. Może podobnie jest u ciebie, stąd te opiłki metalu. Dodatkowo wirnik mógł się poluzować i ślizga się na wałku pompy, co powodowałoby gorszą cyrkulację płynu = gotowanie płynu.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 03 lut 2011, 22:41

I byly takie objawy jak przy uszczelce? U mnie jest pompa wspomagania to bedzie troche roboty. A bylo slychac czy inaczej pracuje pompa wody czy cos?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lut 2011, 22:43

Fighter001 pisze:A bylo slychac czy inaczej pracuje pompa wody czy cos?
Przez pewien czas hałasowała. Potem jak łopatki się podrobiły to przestała :mrgreen:

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 03 lut 2011, 23:11

No a u mnie nic, cisza no i nie ma luzu na kole pompy.

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 03 lut 2011, 23:16

Dociągałeś głowice? Może dmuchło uszczelke pomiędzy cylindrem a kanałem wodnym.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 lut 2011, 23:23

olapiotr pisze:Dociągałeś głowice? Może dmuchło uszczelke pomiędzy cylindrem a kanałem wodnym.
Ta, metalową z AAZ.

Obstawiam pompę wody.

I tak, da się 1Z zamontowac do sanek z b3, nie trzeba do budy spawać. Ale podpory customowe musisz mieć.

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 03 lut 2011, 23:25

trepek, Opss nie doczytałem <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 lut 2011, 23:27

olapiotr pisze:trepek, Opss nie doczytałem <ok>
<ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl