[80 B3 1.9D] problem ze skrzynią biegów
[80 B3 1.9D] problem ze skrzynią biegów
witam wszystkich.Jest to mój pierwszy post i proszę o wyrozumiałość.Problem polega na dużym luzie w skrzyni biegów.Jadąc na drugim biegu podczas wciskania i puszczania gazu słychać uderzenia. Podniosłem auto na lewarku, wrzuciłem drugi bieg,rusząłem kołem przód -tył to luz jest duży.Zastanawiam się czy jest to luz na mechaniźmie różnicowym, cz jakiś inny problem. Mam pytanie. Czy ktoś rozkręcał skrzynie i wie jak z tym sobie poradzić. Jest to skrzynia AXC. Wolałbym naprawić tą skrzynie niż kupić używke gorszą niż to co mam. Biegi chodzą super( jednym palcem )bez zgrzytu i zacięć. Proszę Panów o porade jak rozwiązać ten problem.
witam.. kolego skoro dzieje sie tak tylko na drugim biegu to na pewno nie jest to mechanizm roznicowy...najprawdopodobniej straciles jednego albo dwa zeby na ktoryms z trybow odpowiedzialnych za drugi bieg...skrzyni nigdy nie rozbieralem, ale wydaje mi sie ze lepiej kupic uzywana i zamienic niz bawic sie w rozbieranie skrzyni, poniewaz takie usterki to zadkosc, a jesli bedziesz chchaL bawic sie w to sam, to nie daj boze poskladaj cos nie tak, to narobisz sobie tylko roboty..
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Napisał jedynie że zaobserwował to na drugim biegu a nie że występuje to tylko na nim. Pytam dokładnie bo miałem coś takiego w swojej B3. Na dwójce było to najbardziej słyszalne, na wyższych biegach już nie tak bardzo. Ja się tym nie przejmowałem.co do reszty LABIEL to czytaj uwaznie post...kolega wyraznie napisal ze tyko na drugim biegu
Jeśli luz jest na każdym bieg, to jak podniesiesz auto i krecisz kołem to widać gdzie jest luz: możę być wyrobiony przegub zew, pozniej luz pomiedzy przegubem zew a połosia, miedzy półosia, a przegubem wew i dodatkowo luz na mechanizmie różnicowym. Auto ma już troche nalatane, dodatkowo jak ktoś często/mocno startował grzebiąc to teraz widać.