[B4 2.0 ABK] "Moje Zen" by Monkahead - nowe kapcie
[B4 2.0 ABK] "Moje Zen" by Monkahead - nowe kapcie
Witam,
Jestem na forum juz od prawie roku, wiec nadeszla chyba pora pokazac swoja 'Czarna Pieknosc'
W maju 2009 roku stalem sie posiadaczem Audi 80 B4, silnik ABK 2.0 benzyna, 115KM, rok produkcji 1994. Auto zostalo sprowadzone z Niemiec, z okolic Magdeburga, od milej Pani, ktora sprzedawala je tylko dlatego, ze potrzebowala kombi. Przebieg (maj 2009) 175 000 km (potwierdzony). Stan techniczny oraz wizualny auta oceniam na bardzo dobry.
Aktualny przebieg (czerwiec 2012) prawie 260 000 km.
Wyposazenie fabryczne/po sprowadzeniu:
- airbag kierowcy
- elektrycznie sterowane szyby z przodu
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- klimatyzacja
- centralny zamek z pilotem
- swiatla przeciwmgielne
- podgrzewane dysze spryskiwaczy
- elektrycznie regulowane swiatla przednie
- hamulce tarczowe z tylu
- alufelgi R15, opony PIRELLI 195/65/R15 (zima)
- 2 glosniki przod + 2 glosniki tyl
- wykonczenie wnetrza w drewnie
Dodalem:
- alufelgi BORBET R16, opony ROTEX 205/50/R16 (lato)
- trzecie swiatlo stop
- alu ringi na zegary
- gaz/sekwencja STAG 300-4/butla w miejscu kola zapasowego/wlew pod klapka
- przekazniki na przednich swiatlach
- dywaniki welurowe ze stoperami
- obszycie kierownicy skora
- wyświetlacz temperatury zewnętrznej
- ori skorzana tapicerke :mrgreen:
Wymienilem:
- mieszek (czarna skora/czerwona nic)
- stare radio na nowe LG CD/MP3/USB
- tuleje belki tylnej
- tuleje wahaczy
- tuleje trawersu
- hamulce przód & tył: tarcze & klocki
- tylne zaciski hamulcowe (regeneracja)
- tunel środkowy, wersja ze schowkiem
- żarówki oświetlenia zegarów
- końcówki drążków kierowniczych
- łączniki stabilizatora
- nowy akumulator
- sonda lambda Bosch
- łożysko tylniego koła
- nowe klosze lamp
- nowe kierunkowskazy
- nowe linki hamulca ręcznego
- nowy komplet rozrządu
- nowa uszczelka pod głowicą
- regeneracja głowicy: szlif, uszczelniacze, prowadnice
- nowe uszczelki: pokrywa zaworów, miska olejowa, oba kolektory
- nowe simmeringi wałka rozrządu & wału korbowego
- nowa pompa wody
- termostat
- nowe paski: alternator, pompa wody & wspomagania, klimatyzacji
- obie osłony przegubów
- czujnik temperatury niebieski
- czujnik temperatury szary
- kompletny tłumik: środkowy + końcowy
- nowa chłodnica klimatyzacji
- nowa chłodnica wody
- nowy osuszacz klimatyzacji
- nabita klima :mrgreen:
- polerka nadwozia pastą lekko ścierną Sonax
Do zrobienia:
- tylne szyby w elektryce (juz zakupione)
- boczki w skórze
- soczewki
- listwy + migacze od V6
- klapa bagaznika sterowana elektrycznie
Ponizej kilka zdjec:
[center].:: Maj 2010 ::.[/center]
Kierownica obita skórą :mrgreen:
[center].:: Luty 2011 ::.[/center]
Wreszcie udalo sie zrobic hamulce.
Przod:
- nowe tarcze 280x22mm
- nowe klocki
- zregenerowane i pomalowane zaciski
- zregenerowane i pomalowane jarzma
Tyl:
- nowe tarcze 245x10mm
- nowe klocki
- nowe zaciski
- zregenerowane i pomalowane jarzma
[center].:: Kwiecien 2011 ::.[/center]
Wymiana tulejek wahaczy oraz trawersu
[center].:: Grudzien 2011 ::.[/center]
Dzisiaj wreszcie zrezany wyswietlacz temperatury.
[center].:: Luty 2012 ::.[/center]
Nowa chłodnica wody oraz klimatyzacji:
Na liczniku 250 000 km, pora na drobny remoncik silnika :mrgreen:
Ponizej lista czesci dla zainteresowanych, nr zamiennika oraz nr oryginalu:
- rozrząd + napinacz: VKMA 01001 (SKF) / 037 109 119 C + 048 109 243 A
- pompa wody: P512 (Ruville) / 026 121 005 A
- krociec: HP107 326 (Topran) / 037 121 132 G
- szpilki do glowicy: EL819817 (Elring) / 049 103 384 B
- uszczelka głowicy: EL915590 (Elring) / 048 103 383 B
- uszczelka pokrywy zaworów: EL915653 (Elring) / 051 103 483 A
- uszczelka kolektora wydechowego: 3102655500 (Goetze) / 037 253 039 D
- uszczelka kolektora dolotowego : EL915297 (Elring) / 048 129 717 A
- uszczelka miski olejowej: 3102655410 (Goetze) / 044 103 609 D
- uszczelniacze zaworowe: EL553190 (Elring) / 026 109 675
- simmering walka rozrzadu (32x47x10): EL325155 (Elring) / 068 103 085 E
- simmering walu napedowego (32x47x10): EL325155 (Elring) / 068 103 085 E
- simmering wybieraka skrzyni biegow (16x24x6): 108 572 (Corteco) / 012 301 457 C
- pasek klinowy alternatora: 1987947896 (Bosch) / 050 903 137 C
- pasek klinowy pompy wody & wspomagania: 1987947638 (Bosch) / 050 121 039 A
- pasek klinowy klimatyzacji: 1987947649 (Bosch) / 050 260 849
- uszczelka odpowietrznika skrzyni korbowej: 048 103 771
- o-ring odpowietrznika skrzyni korbowej: N 904 673 01
[center].:: Kwiecien 2012 ::.[/center]
Zbieram graty na elektryczne szyby z tyłu, brakuje jeszcze panelu 4x na drzwi kierowcy :mrgreen:
[center].:: Czerwiec 2012 ::.[/center]
W srodku zagoscila ori skora.
[center].:: Lipiec 2012 ::.[/center]
Dzisiaj poprowadziłem instalacje do podgrzewanych foteli.
[center].:: Sierpień 2012 ::.[/center]
Ostatnio mocne inwestuje w gumę :mrgreen: - komplet zimówek Dayton DW510 195/65/R15 DOT 1912.
... a dzisiaj przyjechał komplet letnich opon, w super promocji. Pirelli P7 Cinturato 205/55/R16 DOT 0612 :mrgreen:
Jestem na forum juz od prawie roku, wiec nadeszla chyba pora pokazac swoja 'Czarna Pieknosc'
W maju 2009 roku stalem sie posiadaczem Audi 80 B4, silnik ABK 2.0 benzyna, 115KM, rok produkcji 1994. Auto zostalo sprowadzone z Niemiec, z okolic Magdeburga, od milej Pani, ktora sprzedawala je tylko dlatego, ze potrzebowala kombi. Przebieg (maj 2009) 175 000 km (potwierdzony). Stan techniczny oraz wizualny auta oceniam na bardzo dobry.
Aktualny przebieg (czerwiec 2012) prawie 260 000 km.
Wyposazenie fabryczne/po sprowadzeniu:
- airbag kierowcy
- elektrycznie sterowane szyby z przodu
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- klimatyzacja
- centralny zamek z pilotem
- swiatla przeciwmgielne
- podgrzewane dysze spryskiwaczy
- elektrycznie regulowane swiatla przednie
- hamulce tarczowe z tylu
- alufelgi R15, opony PIRELLI 195/65/R15 (zima)
- 2 glosniki przod + 2 glosniki tyl
- wykonczenie wnetrza w drewnie
Dodalem:
- alufelgi BORBET R16, opony ROTEX 205/50/R16 (lato)
- trzecie swiatlo stop
- alu ringi na zegary
- gaz/sekwencja STAG 300-4/butla w miejscu kola zapasowego/wlew pod klapka
- przekazniki na przednich swiatlach
- dywaniki welurowe ze stoperami
- obszycie kierownicy skora
- wyświetlacz temperatury zewnętrznej
- ori skorzana tapicerke :mrgreen:
Wymienilem:
- mieszek (czarna skora/czerwona nic)
- stare radio na nowe LG CD/MP3/USB
- tuleje belki tylnej
- tuleje wahaczy
- tuleje trawersu
- hamulce przód & tył: tarcze & klocki
- tylne zaciski hamulcowe (regeneracja)
- tunel środkowy, wersja ze schowkiem
- żarówki oświetlenia zegarów
- końcówki drążków kierowniczych
- łączniki stabilizatora
- nowy akumulator
- sonda lambda Bosch
- łożysko tylniego koła
- nowe klosze lamp
- nowe kierunkowskazy
- nowe linki hamulca ręcznego
- nowy komplet rozrządu
- nowa uszczelka pod głowicą
- regeneracja głowicy: szlif, uszczelniacze, prowadnice
- nowe uszczelki: pokrywa zaworów, miska olejowa, oba kolektory
- nowe simmeringi wałka rozrządu & wału korbowego
- nowa pompa wody
- termostat
- nowe paski: alternator, pompa wody & wspomagania, klimatyzacji
- obie osłony przegubów
- czujnik temperatury niebieski
- czujnik temperatury szary
- kompletny tłumik: środkowy + końcowy
- nowa chłodnica klimatyzacji
- nowa chłodnica wody
- nowy osuszacz klimatyzacji
- nabita klima :mrgreen:
- polerka nadwozia pastą lekko ścierną Sonax
Do zrobienia:
- tylne szyby w elektryce (juz zakupione)
- boczki w skórze
- soczewki
- listwy + migacze od V6
- klapa bagaznika sterowana elektrycznie
Ponizej kilka zdjec:
[center].:: Maj 2010 ::.[/center]
Kierownica obita skórą :mrgreen:
[center].:: Luty 2011 ::.[/center]
Wreszcie udalo sie zrobic hamulce.
Przod:
- nowe tarcze 280x22mm
- nowe klocki
- zregenerowane i pomalowane zaciski
- zregenerowane i pomalowane jarzma
Tyl:
- nowe tarcze 245x10mm
- nowe klocki
- nowe zaciski
- zregenerowane i pomalowane jarzma
[center].:: Kwiecien 2011 ::.[/center]
Wymiana tulejek wahaczy oraz trawersu
[center].:: Grudzien 2011 ::.[/center]
Dzisiaj wreszcie zrezany wyswietlacz temperatury.
[center].:: Luty 2012 ::.[/center]
Nowa chłodnica wody oraz klimatyzacji:
Na liczniku 250 000 km, pora na drobny remoncik silnika :mrgreen:
Ponizej lista czesci dla zainteresowanych, nr zamiennika oraz nr oryginalu:
- rozrząd + napinacz: VKMA 01001 (SKF) / 037 109 119 C + 048 109 243 A
- pompa wody: P512 (Ruville) / 026 121 005 A
- krociec: HP107 326 (Topran) / 037 121 132 G
- szpilki do glowicy: EL819817 (Elring) / 049 103 384 B
- uszczelka głowicy: EL915590 (Elring) / 048 103 383 B
- uszczelka pokrywy zaworów: EL915653 (Elring) / 051 103 483 A
- uszczelka kolektora wydechowego: 3102655500 (Goetze) / 037 253 039 D
- uszczelka kolektora dolotowego : EL915297 (Elring) / 048 129 717 A
- uszczelka miski olejowej: 3102655410 (Goetze) / 044 103 609 D
- uszczelniacze zaworowe: EL553190 (Elring) / 026 109 675
- simmering walka rozrzadu (32x47x10): EL325155 (Elring) / 068 103 085 E
- simmering walu napedowego (32x47x10): EL325155 (Elring) / 068 103 085 E
- simmering wybieraka skrzyni biegow (16x24x6): 108 572 (Corteco) / 012 301 457 C
- pasek klinowy alternatora: 1987947896 (Bosch) / 050 903 137 C
- pasek klinowy pompy wody & wspomagania: 1987947638 (Bosch) / 050 121 039 A
- pasek klinowy klimatyzacji: 1987947649 (Bosch) / 050 260 849
- uszczelka odpowietrznika skrzyni korbowej: 048 103 771
- o-ring odpowietrznika skrzyni korbowej: N 904 673 01
[center].:: Kwiecien 2012 ::.[/center]
Zbieram graty na elektryczne szyby z tyłu, brakuje jeszcze panelu 4x na drzwi kierowcy :mrgreen:
[center].:: Czerwiec 2012 ::.[/center]
W srodku zagoscila ori skora.
[center].:: Lipiec 2012 ::.[/center]
Dzisiaj poprowadziłem instalacje do podgrzewanych foteli.
[center].:: Sierpień 2012 ::.[/center]
Ostatnio mocne inwestuje w gumę :mrgreen: - komplet zimówek Dayton DW510 195/65/R15 DOT 1912.
... a dzisiaj przyjechał komplet letnich opon, w super promocji. Pirelli P7 Cinturato 205/55/R16 DOT 0612 :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 30 sie 2012, 21:35 przez monkahead, łącznie zmieniany 23 razy.
- zawodnik88
- Forum Audi 80
- Posty: 244
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:52
- Lokalizacja: Dąbrowa górnicza
Osobiscie jestem bardzo zadowolony z tej konfiguracji. Obecnie zima robie na 38-39L gazu okolo 360-380km, takze spalanie tak samo jak latem okolo 10L/100km. Jesli chodzi o moc to nie odczujesz roznicy, zwlaszcza ze ABK juz fabrycznie nie jest za mocne, 115KM wystarcza do kulania sie do pracy, a ja wlasnie takiego auta szukalem, trwalego, taniego, z prostym silnikiem do zagazowania i z mocnym zawieszeniem. Zrobilem nim 45000km i jak na razie nie mialem wiekszych problemow jak na 17 letni samochod :mrgreen: Porownania z innym ABK nie mam, bo nie znam kogos kto mialby takie samo auto na gazie ale moj gazownik mowil mi, ze gazowal po moim 2 ABK i juz musial zastosowac inne zawory - MagicJety bo na Matrixach cos tam szwankowalo, takze wszystko zalezy chyba od konkretnego egzemplarza.