[B3 16.D] Nowy pasek, a już wytarty.
[B3 16.D] Nowy pasek, a już wytarty.
Witam kolegów i koleżanki.
Nie cały miesiąc temu kupiłem nowy pasek do alternatora. Wymienili mi go w warsztacie i wszystko było ok. Ale dzisiaj zauważyłem, że chwilami alternator nie ładuje. Zajrzałem pod maskę i okazało się, że pasek jest wywinięty na lewą stronę, a mniej więcej co trzeci ząbek jest po prostu urwany. Czyja to wina? zimy? Mechaników? Za słabo naciągnęli pasek? Jeśli to wina mechaników to muszę mieć stu procentową pewność. Nie będę dwa razy płacił za gównianą robotę.
Nie cały miesiąc temu kupiłem nowy pasek do alternatora. Wymienili mi go w warsztacie i wszystko było ok. Ale dzisiaj zauważyłem, że chwilami alternator nie ładuje. Zajrzałem pod maskę i okazało się, że pasek jest wywinięty na lewą stronę, a mniej więcej co trzeci ząbek jest po prostu urwany. Czyja to wina? zimy? Mechaników? Za słabo naciągnęli pasek? Jeśli to wina mechaników to muszę mieć stu procentową pewność. Nie będę dwa razy płacił za gównianą robotę.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Masz kanał?
Bo jeśli to dziwie się, że płacisz za wymianę paska alternatora.
A jeśli nie masz kanału to wystarczy zdjąć przedni zderzak, belkę przednią i masz wszystko jak na dłoni. Dobra organizacja pracy - 30 minut i pasek wymieniony
Pewnie wina mechaników, bo ja sam wymieniałem pasek, zrobiłem 15tys km i nic.
Bo jeśli to dziwie się, że płacisz za wymianę paska alternatora.
A jeśli nie masz kanału to wystarczy zdjąć przedni zderzak, belkę przednią i masz wszystko jak na dłoni. Dobra organizacja pracy - 30 minut i pasek wymieniony
Pewnie wina mechaników, bo ja sam wymieniałem pasek, zrobiłem 15tys km i nic.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Dwa klucze nasadowe - 10 i 13 i jesteś w stanie rozebrać pół samochodu.
Chociaż po dłuższym zastanowieniu rozbierzesz więcej niż pół samochodu
Chłopie, czego Ty się boisz? Nie jesteś złotą rączką, powinieneś dodać "jeszcze". Bier się do roboty bo to naprawdę łatwe
Przyczyn tego zjawiska może być kilka:
- zła długość paska
- jakaś wada materiałowa
- partactwo mechaników
- wyrobiona śrubka do naciągu alternatora, która puściła
Chociaż po dłuższym zastanowieniu rozbierzesz więcej niż pół samochodu
Chłopie, czego Ty się boisz? Nie jesteś złotą rączką, powinieneś dodać "jeszcze". Bier się do roboty bo to naprawdę łatwe
Przyczyn tego zjawiska może być kilka:
- zła długość paska
- jakaś wada materiałowa
- partactwo mechaników
- wyrobiona śrubka do naciągu alternatora, która puściła
Kolego, a po kiego zdejmowac zderzak i belke przednia, po tym zabiegu zostaje Ci jeszcze chlodnica, ja tez ma zdjac?? Przeciez pasek alternatora masz jak na dloni po otwarciu maski(chyba ze znajduje w jakims innym miejscu) :lol: Bierzesz klucz 13, luzujesz alternator i sciagasz pasek <ok> Matewka Mozliwe ze "mechanik" za mocno naciagal pasek i sie przetarl, mozliwe tez ze pasek mial jakas wade fabryczna, jakiej byl firmy?trepek pisze:Masz kanał?
Bo jeśli to dziwie się, że płacisz za wymianę paska alternatora.
A jeśli nie masz kanału to wystarczy zdjąć przedni zderzak, belkę przednią i masz wszystko jak na dłoni. Dobra organizacja pracy - 30 minut i pasek wymieniony
Pewnie wina mechaników, bo ja sam wymieniałem pasek, zrobiłem 15tys km i nic.
keczy, w dieslu alternator jest gdzie indziej niż w benzynie. W wymianie przeszkadza łapa silnika. Pasek kosztuje z 15zł jednakjest troche zabawy zeby go wymienic. Masz 1,6d więc wspomagania raczej nie ma, więc koło wału i alternatora są na zew, przystaw cos i zobacz czy sa w miare równo (czy sie pokrywają). Jak silnik chodzi to widać ze koło alternatora ma bicie ?
Odpowiedziałem a teraz widze ze to stary temat <mur>
Odpowiedziałem a teraz widze ze to stary temat <mur>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
ooo to przepraszam, nie wiedzialem :oops:spiczi pisze:keczy, w dieslu alternator jest gdzie indziej niż w benzynie.
Kolego, a sa jakies objawy zanim sie to wszystko pourywa? Nie wiem czy to poczatek, ale u mnie slychac przy pracujacym silniku paski, dzwiek ocierania itd, moziliwe te kola pasowe sie same wykrzywily...?aldi pisze:Znam przypadek gdzie zniszczone koło pasowe alternatora momentalnie niszczyło paski.
Jak dla mnie to nalepsze dojscie jest od gory, nie wim jak jest w ropniaczkuhudy pisze:i to wszytko robiłem od góry...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Często trzeba było go naciągać bo znikał w oka mgnieniu.keczy pisze:Kolego, a sa jakies objawy zanim sie to wszystko pourywa? Nie wiem czy to poczatek, ale u mnie slychac przy pracujacym silniku paski, dzwiek ocierania itd, moziliwe te kola pasowe sie same wykrzywily...?aldi pisze:Znam przypadek gdzie zniszczone koło pasowe alternatora momentalnie niszczyło paski.
U mnie paski sa naciagniete jak nalezy, zauwazylem teraz ze kolo pasowe od klimy+ wspomagania lekko porusza sie na boki, dziwi mnie to bo calkiem niedawno nie bylo tego slychac...aldi pisze:Często trzeba było go naciągać bo znikał w oka mgnieniu.keczy pisze:Kolego, a sa jakies objawy zanim sie to wszystko pourywa? Nie wiem czy to poczatek, ale u mnie slychac przy pracujacym silniku paski, dzwiek ocierania itd, moziliwe te kola pasowe sie same wykrzywily...?aldi pisze:Znam przypadek gdzie zniszczone koło pasowe alternatora momentalnie niszczyło paski.