Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Pierścienie tłokowe. Koszty naprawy.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
moozgo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2011, 17:43
Lokalizacja: Białystok

[B4 2.0 ABK] Pierścienie tłokowe. Koszty naprawy.

Post autor: moozgo » 07 lut 2011, 12:45

Witam, zauważyłem spore zużycie oleju (zeszło ok 1/3 miarki na bagnecie, po przejechaniu jakiś 600km). Nie zlokalizowałem żadnego wycieku, a łącząc to z dziwnie słabą mocą dochodzimy do pierścieni tłokowych. Smutny temat, bo tego typu naprawa to chyba niemały koszt. No właśnie... pieniądze jakiego rzędu trzeba wydać na taką naprawę?

misiek .
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 08 cze 2009, 01:58
Lokalizacja: MWD / ZGORZELEC

Post autor: misiek . » 07 lut 2011, 12:56

Masz gaz jak tak napisz jaki? może powiemy ci skąd brakuje mocy.

1/3 miarki to nie dużo jak na 600 km, ja bym pierścieni nie tykał, ewentualnie uszczelniacze.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 07 lut 2011, 17:53

Dokładnie tak jak mówi Łukasz 1/3 miarki na 600km to nie dużo.
W książce Audi przyjmują normę 1.5L/1500km :-D dużo, ale nawet w rzeczywistości tyle nie pożera oliwy. Więc Rafał, nie przejmuj się. Najczęściej olej ubywa przez uszczelniacze zaworowe, koszt nie duży, wymiana trochę więcej kosztuje, ale to załatwia sprawę.
Pierścienie od tak by nie przepuszczały, chyba, że przed tym silnik trochę został przegrzany. A i przy uszkodzonych pierścieniach dymił by z tłumika na niebiesko ;-)
A spadek mocy może być spowodowany wieloma innymi czynnikami ;-)
Więc głowa do góry ;-)

Awatar użytkownika
Woyto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 05 mar 2008, 11:54
Lokalizacja: Roźwienica

Post autor: Woyto » 24 lut 2011, 15:06

Troche rozpytywałem się w temacie bo akurat jestem na etapie zdejmowania głowicy i koszt pierścieni na jeden tłok to zaczynają się od 30zł-firma GRANT i w zwyż.

A moja bierze 0,5L na 1000km i właśnie poszła mi uszczelka więc przy okazji zrobię głowice
Po wymianie uszczelniaczy -( koszt około 16zł za komplet) zazwyczaj przestaje żreć olej

adamspeed01

Post autor: adamspeed01 » 25 lut 2011, 21:52

Nie tak dawno robiłem 80 b3 1.8. Wymieniałem uszczelniacze na zaworach, przed wymianą brała litr na 1000km, po wymianie już ma przejechane 13000km i może ubyło jakieś 200ml, tak więc najpierw można spróbować od uszczelniaczy. Koszt niewielki, no może robocizna, zależy jaką ma majster wprawe. to tyle,,

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 25 lut 2011, 23:24

Ale uszczelniacze zaworowe bez problemu da sie wymienić bez sciagania głowicy.

majowy_dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
Kontakt:

Post autor: majowy_dejf » 27 lut 2011, 17:04

Hej!
moja 1.8 JN tez ma problem z olejem. Dymi na niebiesko, co oczywiste oleju ubywa znacznie. Pytanie, czy jesli nie wystepuje spadek mocy sa to raczej uszczelniacze? bo czytajac sporo postow na forum, niektore sugeruja, ze przy uszczelniaczach na niebiesko nie dymi. Skoro kolega wyzej twierdzi, ze nie trzeba sciagac glowicy, zabiore sie najpierw za ich wymiane i zobaczymy efekty...

Dodam, ze silnik ma juz 260tysiecy km ;)

Czytajac forum widze, ze patent na podtrzymanie zaworu to gloewnie sprezone powietrze, ktorego w garazu oczywiscie nie mam :P a przytrzymanie zaworu tlokiem w jego maksymalnym gornym polozeniu?
Co do sciagniecia zabezpieczen i sprezyn, uniwersalne przyrzady na allegro sa od 70 zl... chyba warto, zwlaszcza, ze przyda sie do innych samochodow ;)
jakowes rady?

pzdr!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl