Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Ile powinien brać oleju

Wszystko co tyczy się silników V6
rash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 23 maja 2007, 14:30

Re: [ B4 2.0E ABK] ile powinien brać

Post autor: rash » 01 paź 2008, 20:29

d3lta pisze:mam moją niunie jakiś miesiąc i po zrobieniu 4500km mogę powiedzieć że spala 0.6l/1000km co uważam za stanowczo zbyt dużo i szykuje się eksploatacyjny remont silnika.
Dla porównania dodam że Tico mi paliło 200ml/10Mm tegoż samego oleju 10W/40.
Skąd taki dokładny pomiar? Czy nie pomyliłeś się aby przypadkiem? Uwzględniłeś temperaturę otoczenia podczas pomiaru, a co z ciśnieniem? Czy uwzględniłeś wpływ promieniowania kosmicznego? Mam nadzieję, że wykonałeś co najmniej 100 serii pomiarowych by zminimalizować błąd pomiaru.

[ Dodano: 2008-10-01, 20:34 ]
Wracając do tematu: jak jeszcze jeździłem na Mobilu 10w40 (ok. 170tys. km przebiegu), to z silnika ubywało ok. 1l oleju na 1000km, jak zmieniłem na Valvoline MaxLife, to dolewam 1l raz na 3-4 tys. km. Po wymianie uszczelki przy misce olejowej (trochę mi z jednej śrubki ciekło) i uszczelek przy klawiaturze (trochę podciekało z tyłu, przy wężu) mam nadzieję, że ,,znikanie'' oleju jeszcze bardziej zostanie zminimalizowane, chociaż mam cały zawalony tył silnika przy skrzyni - pewnie simering - ale rozbieranie tego przeraża mnie...

Awatar użytkownika
klepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:46
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: klepa » 12 paź 2008, 14:57

Czytam i czytam i podłączę się do posta mój problem polega na tym ze nie wiem ile bierze mi oleju, bo większość ucieka a wyciek jest widoczny pod kolektorami z dekielka tej uszczelki a wiec kupiłem uszczelkę posmarowałem leciutko sylikonem z 2 stron i dalej wiedze ze jest mokro mianowicie zacieka po całej skrzyni a najbardziej jak się otworzy maskę to patrząc na silnik z prawej strony po skrzyni. Z dekielka pod kolektorem nie może ciec, bo jest wymieniona uszczelka. Jeszcze tak zagania mi na pierwsza świece od prawej i na spolowieniu głowic od wewnątrz poci się, ale tylko prawa głowica od zewnątrz sucho czy to może być uszczelka pod głowicą?

d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Re: [ B4 2.0E ABK] ile powinien brać

Post autor: d3lta » 12 paź 2008, 22:09

rash pisze:
d3lta pisze:...Tico mi paliło 200ml/10Mm...
Skąd taki dokładny pomiar? Czy nie pomyliłeś się aby przypadkiem? Uwzględniłeś temperaturę otoczenia podczas pomiaru, a co z ciśnieniem? Czy uwzględniłeś wpływ promieniowania kosmicznego? Mam nadzieję, że wykonałeś co najmniej 100 serii pomiarowych by zminimalizować błąd pomiaru.
Strasznie się wymądrzasz a sprawa jest prosta. Może jedyne co powiedziałem źle to to że spalał mi ileś tam oleju zamiast powiedzieć że tyle było mniej. Ot co.
W każdym razie olej w Tikaczu wymieniałem 9 razy. Za każdym razem notowałem ile wlewam świeżego i ile ścieka zużytego. Objętość mierzona w warunkach normalnych, a jakie to są to pewnie mi się wydaje że taki mondrala będzie wiedzieć.
Jedyne co mnie ciekawi to zmiana gęstości. Bo może być tak że z obserwacji wynika że ubywa nam np. 1l oleju na 1000km. Ok, ale co jeśli ubywa faktycznie więcej a ubytek oleju jest wyrównywany przez kondensat lub rozcieńczany przez paliwo? Trzeba by chyba badać lepkość oleju?

PS. Zmiana ciśnienia atmosferycznego ma o rzędy mniejszy wpływ na objętość oleju niż jego ubytek eksploatacyjny.
PPS. http://pl.wikipedia.org/wiki/Promieniowanie_kosmiczne
PPPS. Test T Studenta?

rash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 23 maja 2007, 14:30

Re: [ B4 2.0E ABK] ile powinien brać

Post autor: rash » 13 paź 2008, 10:16

d3lta pisze:
rash pisze:
d3lta pisze:...Tico mi paliło 200ml/10Mm...
Skąd taki dokładny pomiar? Czy nie pomyliłeś się aby przypadkiem? Uwzględniłeś temperaturę otoczenia podczas pomiaru, a co z ciśnieniem? Czy uwzględniłeś wpływ promieniowania kosmicznego? Mam nadzieję, że wykonałeś co najmniej 100 serii pomiarowych by zminimalizować błąd pomiaru.
Strasznie się wymądrzasz a sprawa jest prosta. [cut]
Jeśli sprawa jest prosta, to powiedz mi, czy zmierzyłeś ubytek 200ml oleju - rozumiem, że na początku zmiwerzyłeś objętość z dokładnością do 1ml i po zlaniu całego oleju zrobiłeś to samo? A może mierzyłeś na bagnet? Masz tam podziałkę ml? Czy mówisz o dolewce? A może to było nie 200, a 180? a może 250? Rozumiesz o co mi chodziło?
d3lta pisze:PS. Zmiana ciśnienia atmosferycznego ma o rzędy mniejszy wpływ na objętość oleju niż jego ubytek eksploatacyjny.
PPS. http://pl.wikipedia.org/wiki/Promieniowanie_kosmiczne
PPPS. Test T Studenta?
Kolego - nie wyczułeś chyba ironii. :)

[ Dodano: 2008-10-13, 10:21 ]
d3lta pisze:W każdym razie olej w Tikaczu wymieniałem 9 razy. Za każdym razem notowałem ile wlewam świeżego i ile ścieka zużytego. Objętość mierzona w warunkach normalnych, a jakie to są to pewnie mi się wydaje że taki mondrala będzie wiedzieć.
Nie doczytałem. Mea culpa. Teraz wiem jak to robiłeś... Ale że mnie tu od mądral wyzywasz, to rozumiem, że na warunki normalne oczekiwałeś baaardzo długo zanim się one trafiły, czy dokonywałeś pomiarów w specjalnej komorze pomiarowej? http://pl.wikipedia.org/wiki/Warunki_normalne

d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Post autor: d3lta » 13 paź 2008, 16:01

To są warunki normalne fizyczne, ja korzystam z łatwiejszych do zagwarantowania warunków laboratoryjnych to znaczy 1013 hPa i 293K, a jako że wpływ ciśnienia jest znikomy to wystarczy żeby olej miał zawsze podobną temperaturę w czasie pomiaru :-D
Btw. lekki offtop zrobiłem.

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 07 sie 2009, 23:23

własnie zrobiłem sobie uszczelniacze na zaworach teraz zobacze ile wezmie wczesniej jakis 1l na 2000km

bandaż
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:04
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: bandaż » 08 lut 2011, 00:14

Temat co prawda stary ale myślę że cały czas są osoby które szukają V6 w B4. Ja od pół roku jeżdzę 2,8 AAH. Mój egzemplarz ma duży apetyt na olej. W dyskusji nie znalazła się ważna kwestia - im więcej wysokich obrotów, tym szybciej znika olej. W przypadku mojego auta jazda dynamiczna ale płynna zdecydowanie mniej kosztuje( spokojnie nie umiem). Ja kupiłem swoją furę żeby czasem bokiem polecieć i ogólnie lubię przycisnąć. Mam wynik którym wszyscy straszą - 1l/1000 km. Były robione uszczelki pod głowicą i uszczelniacze. Silnik jest spocony ale na ziemi nie zostawia śladów. Wydaję mi się że klucz jest w stylu jazdy. Chyba że ktoś jest w stanie z ręką na sercu powiedzieć że jeździ do odcięcia i nic mu nie pali oleju.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 08 lut 2011, 18:14

kolego bierze ale tez ucieka tym dekielkiem pod kolektorem ,Mi bierze tyle ile mu potrzeba ale jest to około 1l/ 1500 do 2500 km zalezy jak sie jezdzi nie wspominajaąc o tym ze ucieka mi pod tą uszeczeklką pod chłodniczką oleju na wiosne naprawie te niedociągniecia pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 lut 2011, 18:46

Ja miałem natrysk oleju na blok silnika i podłożnice z czujnika ciśnienia oleju.
Ostatnio też zrobiłem uszczelniacze zaworów.

Z dziurawym czujnikiem wychodziło 1l/1000km, po zmianie czujnika 0,5-0,7l/1000km a po zmianie uszczelniaczy jeszcze sprawdzam.

yankes2.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 25 lip 2008, 13:51
Lokalizacja: Ełk

Post autor: yankes2.8 » 09 lut 2011, 20:27

Hmm, bez obrazy ale jednak bardziej martwił bym się o stare auto nie zużywające wogóle oleju. To oczywiście może być wynikiem świetnie wykonanego remontu głównego silnika ale jednak zakładał bym dużą zawartości paliwa lub płynu chłodzącego w oleju lub też mijanie się z prawdą ;-) właściciela.

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 13 lut 2011, 22:00

Wiadomo ze auto musi brać olej, nawet najlepsze moze nie az tyle zeby dolewać ale od wymiany do wymiany zejdzie z max na min

Audi 1,8T 2004r bierze litr na 10.000km takim sposobem trzeba dolac od wymiany do wymiany
myslałem ze to duzo ale serwis nawet nie chicał tego robić bo na ten samochód przewiduja 1l/1000km wiadomo ze z rezerwa
wiec czego oczekiwać od 15-20 letniego samochodu

Mój z nowymi uszczelniaczami na wąłkach rozrządu, uszczelnaiczmi zaworów potrzebuje jakies 0,3l/1000 mysle ze w tym samochodzie do 0,7l to jeszcze nie oznaka ze cos złego sie dzieje, oza tym ten silnik lubi mieć wycieki
Jeżdze na gazie i nie kręce go ciągle do odcinki jak to w zwyczaju maja mówic Ci którym oleju wogóle nie ubywa, chociaz człowiek jest człowiekiem i też sie czasami zdarzy <ok>

dealer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 wrz 2010, 13:49
Lokalizacja: Turek

Post autor: dealer » 17 lut 2011, 12:56

witam posiadam audi b4 2.6 :-) moj kolega audi A4 2.8 :-) i w obu przypadkach auta biora sporo oleju bo ponad 0.5 litra na 1000 km spod uszczelniaczy leci olej dzwoniłem do goscia który w Łodzi zajmuje sie tylko silnikami V6 i V8 i on stwierdził ze nie ma sensu wymieniac wszystkich uszczelniaczy bo ze swojwgo doswiadczenia wie ze za kilka miesiecy ten olej i tak bedzie leciał a nawet szczelne silniki V6 beda brały olej poprostu tak sa zrobione :!:

mietekzul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 24 lut 2011, 15:12

Post autor: mietekzul » 24 lut 2011, 15:17

Witam

Niedawno kupiłam audi 80 2.6 v6 w automacie. problem polega na tym, że po przejechaniu pierwszych 200km zjadło mi 2 litry oleju, a nie widać żeby gdzieś wyciekał. Co może być przyczyną? Albo gdzie może wyciekać, że tego na peirwszy rzut oka nie widać? Moje audi jest z 94 roku i ma 217tys przebiegu. Bardzo proszę o odpowiedź.

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 08 wrz 2011, 06:46

mietekzul pisze:Witam

Niedawno kupiłam audi 80 2.6 v6 w automacie. problem polega na tym, że po przejechaniu pierwszych 200km zjadło mi 2 litry oleju, a nie widać żeby gdzieś wyciekał. Co może być przyczyną? Albo gdzie może wyciekać, że tego na peirwszy rzut oka nie widać? Moje audi jest z 94 roku i ma 217tys przebiegu. Bardzo proszę o odpowiedź.
...moje Audi ma 155tys przebiegu, ale kierownica na oko licząc jakieś 400 :mrgreen:
na 200km dwa litry to masakra... Nawet przez wywalone uszczelniacze nie jest w stanie tyle wziąc... Kiedyś miałem Peugeota który brał ok 2l/1000. Kopcił z wydechu tak, że wstyd było w korku stac i przy bezwietrznej pogodzie niemal nie było widac mego samochodu <lol>

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 08 wrz 2011, 13:23

A skad wiesz ze byl olej wczesniej ? . sprawdzalas po kupnie moze poprzedni wlasciciel nie prztwiazywal do tego uwagi . moje stare 2.8 bralo kolo 2 litrow na 1000km ale przy kazdym depnieciu byla chmura dymu za mna . Rozgrzej silnik i daj ostro po gazie na postoju bedziesz widziec z tylu kupe dymu a raczej nie bedziesz widziec tylu wogole :-P jesli pali duzo oleju .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl