Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 B5 1,8T APU] Nowa Plecionka - przód str. 61

Prezentacja w/w innych samochodów Audi.
peter_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 21 paź 2007, 09:34
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: peter_k » 13 sty 2011, 14:42

Chyba mnie na wiosnę czeka taka wymiana jak u ciebie ostatnio ale powiększona o naprawę tyłu bo przez te dziury zaczyna mi coś stukać :-/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 sty 2011, 15:47

Najgorsze w A4 jest to że przez te wielkowahacze ciężko zdiagnozować co stuka bo na szarpakach ciężko coś sprawdzić. Tuleje może i dość łatwo, ale końcówki już nie, szczególnie jak siadła jedna.

peter_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 21 paź 2007, 09:34
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: peter_k » 13 sty 2011, 18:42

Dokładnie, w 100% się zgadzam. byłem już 2 razy u wujka na podnośniku i nic nie może wyczaić. Stuka mi coś chyba z prawej strony ale nie zawsze, zależy od tego jak wielka dziura jest na drodze :mrgreen:
Ale na wiosnę się za to wezmę i to zrobię. Mam teraz u kolegi pełną diagnostykę grupy VAG, bo on na co dzień pracuje w ASO Audi to myślę że sobie poradzimy jakoś. <ok>

Tymczasem czekam sobie na przesyłki z gadżetami do rezania <mikolaj>

Awatar użytkownika
plastuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 05 wrz 2010, 22:54
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: plastuch » 13 sty 2011, 18:46

Górne wachacze to jeszcze spoko bo łapiesz go jedną reką drugą ciągniesz impulsywnie za koło i da rade zdiagnozować który to ;-)

Ja się teraz męcze z dolnymi :-/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 sty 2011, 19:21

plastuch pisze:Ja się teraz męcze z dolnymi
Chyba najlepiej wybić końcówki. U mnie poszło to nawet bardzo łatwo - aż się zdziwiłem bo w A80 miałem z tym sporo zabawy. Z tym że w A4 wsio jeszcze seria, więc dość przyjemnie się pracowało przy niej. W A80 już nie jeden mechanik przy niej siedział więc ze śrubami był nie lada kłopot.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 sty 2011, 15:52

Mój ma juz przelate po naszych "cudownych" drogach 60tyś i juz nie długe strzeli 290tyś :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 sty 2011, 16:00

WOJTEK26 pisze:Mój ma juz przelate po naszych "cudownych" drogach 60tyś i juz nie długe strzeli 290tyś :mrgreen:
Wow :shock: To żeś nieźle śmigasz. Ja ostatnio trochę mniej jeżdżę i dopiero powoli przekraczam 30tyś.

WOJTEK26, ile ci gazu łyka? Mnie ostatnio nieźle zaskoczyła, 390 km zrobione a tu jeszcze jeść nie woła. Jadę na stację a do butli weszło jedynie 32l :shock: gdzie normalnie mieści mi się 38l. To by wyszło spalanie gazu trochę ponad 8l + benzyny za 20 zł. Fakt że ostatnio jeździło się spokojnie i mało po mieście ale i tak byłem zaskoczony. Normalnie pali gdzieś w granicach 10l.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 sty 2011, 13:43

Mi od kilku miesiecy wzrosło spalanie na miescie około 11l a w trasie do 120 około 9l. Kiedys latem przy bardzo spokojnej jezdzie w trasie około 80-90km/h spalił 7,5l. chyba bede musiał zajrzec do odmy, EVAP-a i sondy bo widzo po czasach wtrysku ze poszły do góry z 3,7ms do 4,1ms.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 lut 2011, 19:53

[center]Fotostory nr 30

Wymiana wahacza górnego przedniego (prostego) - 08.02.2011
[/center]

Dawno nic się u mnie nie działo, czas więc coś wymienić. :mrgreen: Tym razem padło na lewy górny wahacz przedni (prosty). Nie była to dla mnie żadna niespodzianka, bo już 20tyś temu stwierdziłem że jest słaby. Końcówka nie miała wtedy jeszcze żadnych luzów, ale już lekko chodziła, więc to była kwestia czasu. Dojechanie jej do końca zajęło mi 20 tyś więc chyba i tak sporo czasu wytrzymała.

Szukając nowego wahacza rozważałem kilka alternatyw. Kupić zamiennik, kupić ori, kupić używkę. Najtańszy zamiennik jakiejś podłej firmy w sklepie kosztował 79 zł. Na allegro rasowe made in china były nawet po 40 zł :mrgreen: Ori Lema kosztował 149 zł. Hmy :roll: Ale na co ściągamy angliki :?: Na części :mrgreen: Więc kupiłem używkę. Dałem 20 zł :mrgreen: i szczerze powiem opłacało się na maks. Końcówka jest w stanie bardzo dobrym, tak samo jak tuleja (w starym wahaczu tuleja również jest ok). Wahacz mamy a więc do pracy.

Niestety padło na wymianę tego trochę bardziej upierdliwego wahacza. Z górnym tylnym nie byłoby w ogóle problemu. Góra 20 minut roboty. Z przednim sytuacja wygląda nieco gdyż trzeba odkręcić kolumnę - inaczej nie wymniemy śruby trzymającej wahacz. Ale nie jest aż tak tragicznie, bo nie trzeba wyciągać samej kolumny.

W pierwszej kolejności odkręcamy śrubę trzymającą oba górne wahacze. Pozwoli to na wybicie ich końcówek.

[center]Obrazek Obrazek[/center]

Następnie popuszczamy śruby obu dolnych wahaczy w miejscu przykręcania ich do sanek oraz na wszelki wypadek miejsce łączenia kolumny z wahaczem dolnym. Chodzi o to aby całość była luźna - będziemy musieli delikatnie zjechać całością w dół więc nie ma sensu siłować się z tulejami, a szkoda też je zerwać.

Następnie odkręcamy pod maską trzy śruby trzymające kolumnę od góry.

[center]Obrazek[/center]

Pozostała już tylko jedna rzecz przed dobraniem się do wahacza. Zjazd całej kolumny w dół blokuje już tylko drążek stabilizatora. Aby to zniwelować wystarczy podnieść trochę na lewarku auto z drugiej strony. W ten sposób drążek nie napiera już tak na wahacz nośny co umożliwia nam upuszczenie całej kolumny a następnie przechylenie jej w bok, tak aby możliwe było wyjęcie śruby trzymającej wahacz.

[center]Obrazek Obrazek[/center]

Podczas składania całości należy pamiętać o dokręceniu śrub wahaczy dopiero w momencie gdy auto będzie stało na kołach - trzeba pamiętać o spuszczeniu auta z ręcznego. Z wahaczem górnym można iść na łatwiznę przykręcając go w położeniu wahacza sąsiedniego.

[center]Obrazek[/center]

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 09 lut 2011, 23:33

Ciesz sie że ci ta śruba trzymające górne sworznie wahacza odkręciła bo by nie było 20 minut roboty :-P widzisz a ja zmieniłem raz wszystko i mam spokój :-P a tak na marginesie przybyła mi a4 w pracy i zaś będzie parę groszy do zarobienia dzisiaj wykasowałem inspekcje u kolesia i zgrzewka browca wpadła

Awatar użytkownika
plastuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 05 wrz 2010, 22:54
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: plastuch » 10 lut 2011, 00:24

ja to zawsze wyciągam amortyzator według mnie tyle samo czasu z tym schodzi a gimnastyki mniej ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 lut 2011, 01:34

goldi j51 pisze:Ciesz sie że ci ta śruba trzymające górne sworznie wahacza odkręciła bo by nie było 20 minut roboty
Nie pierwszy raz ją wyciągam :mrgreen: Za pierwszym razem faktycznie nie było łatwo. Ale teraz to lajcik.
goldi j51 pisze:widzisz a ja zmieniłem raz wszystko i mam spokój
U mnie nie ma to sensu. Zbyt duże koszty. Wymieniam to co się spsuje.
plastuch pisze:ja to zawsze wyciągam amortyzator według mnie tyle samo czasu z tym schodzi a gimnastyki mniej
Czy ja wiem czy mniej gimnastyki. Zawsze mam trochę problemu z wpasowaniem amorka na ten wahacz nośny. Chciałem sobie oszczędzić tej roboty.

Awatar użytkownika
plastuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 05 wrz 2010, 22:54
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: plastuch » 10 lut 2011, 23:54

Ja mam zajebistą wprawe w wyjmowaniu amorów :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lut 2011, 12:39

plastuch pisze:Ja mam zajebistą wprawe w wyjmowaniu amorów :-P
Hehe. No ja na brak doświadczenie też nie narzekam. W końcu parę razy też już je wyciągałem.

Awatar użytkownika
plastuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 05 wrz 2010, 22:54
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: plastuch » 11 lut 2011, 13:31

Dobre jest to że jak sam sobie wymieniasz części czy tak coś reperujesz w aucie to znasz każdą śrubke i mniej więcej idzie przewidzieć jakieś niespodzianki ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl