Witam. wiem że gdzieś był temat z tą sprawą o której chcę napisać ale wolałem być na bierząco
Mianowicie chodzi mi o dławienie silnika... zdarza mi się to na benzynie jak i na gazie... Czasem jest tak że mam spokój przez kilka dni albo czasami podczas przyspieszania go dławi a nieraz trzymając go na równych obrotach... myślałem że jest to problem z instalacją lpg bo wyglądało to tak jak by chwilowo odcinało mu dopływ gazu ale później zaczęło mi się to dziać też na benzynie...
do tego czasem dochodzi trzymanie obrotów w granicach 1,5-2,5 tys
wymieniłem świece, przewody, kopułkę, palec, filtr powietrza i gazu... myślałem nad filtrem paliwa ale on przecież nie ma nic wspólnego z gazem
Czytałem gdzieś że może to być przekaźnik nr 30 o ile dobrze pamiętam... podpinałem pod kompa i fakt faktem miałem jakieś tam błędy z masą sondy lambda czy jakoś tak to szło i jakieś 3 inne których nie pamiętam, ale podobno to od lambdy to przez podpięcie masy od gadu do czujnika...
Jeśli jest ktoś kto wie co to może być to proszę o pomoc bo zaczyna się to robić coraz bardziej irytujące, a mało tego - niebezpieczne (podczas wyprzedzania)
Pozdrawiam
[2.0 ABK + lpg] dławienie
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Układ digifant ma takie zaskoki.
Weź do ręki lampę (jeśli masz) i strzelaj na znaki żeby określić wyprzedzenie zapłonu. Jeśli zauważysz że znak pomimo wysokich obrotów silnika potrafi powrócić na punkt 0 a potem znów na wyprzedzenie to winny jest potencjometr przepustnicy. Ten jego chwilowy powrót objawia się właśnie dławieniem tak jakby zabrakło iskry albo paliwa.
Odłącz potencjometr na próbę i zobacz jak auto się zachowuje.
Weź do ręki lampę (jeśli masz) i strzelaj na znaki żeby określić wyprzedzenie zapłonu. Jeśli zauważysz że znak pomimo wysokich obrotów silnika potrafi powrócić na punkt 0 a potem znów na wyprzedzenie to winny jest potencjometr przepustnicy. Ten jego chwilowy powrót objawia się właśnie dławieniem tak jakby zabrakło iskry albo paliwa.
Odłącz potencjometr na próbę i zobacz jak auto się zachowuje.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Może ustawienie tak ale podczas pracy na rozgrzanym silniku strzelając lampą można zauważyć jak znak się przemieszcza (przy stałych obrotach).
Jak pracuje na zimnym bo to też jest ważne. Na początek odłącz wtyczkę od potencjometru przepustnicy i zobacz jak jeździ. Zaznaczam że może gasnąć na wolnych obrotach ale ten zabieg jest w ramach testu
Jak pracuje na zimnym bo to też jest ważne. Na początek odłącz wtyczkę od potencjometru przepustnicy i zobacz jak jeździ. Zaznaczam że może gasnąć na wolnych obrotach ale ten zabieg jest w ramach testu
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Backi pisze:wymienilem ten slynny przekaźnik, ale szarpanie nie zniknęło więc czekam teraz jeszcze tylko na chwile wolnego czasu kumpla, żeby sprawdził mi co i jak z tym zapłonem...
do tego wszystkiego doszło mi trzymanie obrotów (ok 2-2,4 tys) ale podejrzewam że to wina przepływki...
Kolego odłącz potencjometr przepustnicy i zobacz jak autko śmiga. Może zgasnąć ale na wyższych powinno być dobrze.