Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Ng 2.3+LPG] słabe osiągi i przyspieszanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

Post autor: kepasus » 08 lut 2011, 20:26

luk_OP_Q89 pisze:kepasus napisał/a:
moze konczy sie łożysko wyciskowe? albo cos pod autem stuka.
Oporowe,nie ma czegoś takiego jak wyciskowe.
A to? co to jest?

http://allegro.pl/wycisk-lozysko-wycisk ... 86696.html
luk_OP_Q89 pisze:Rezonans albo resztki stali po cięciu wewnatrz obudowy pustego kata.
Stań , otwórz drzwi zajrzyj pod auto i ponaciskaj sprzęgło to usłyszysz gdzie jest zródło hałasu.
dobrze mowisz a jak bys jeszcze wjechał na najazd lub kanał a ktoś by naciskał sprzęgło to usłyszysz :) słuchaj dobrze bo po wydechu to sie niesie wiele dźwięków :P jak stuka szklanka to tez po wydechu usłyszysz :P

Awatar użytkownika
Szogun86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 30 sty 2011, 23:38
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Szogun86 » 09 lut 2011, 22:02

to nie resztki stali bo ja kata w środku dłubałem i wszystko wyciągnąłem odkurzaczem,po za tym ten dźwięk jest od kupna auta i to dźwięczy coś kolo silnika gdy sprzęgło wciskam a nie w wydechu.Może to jakaś część sprzęgła nie wiem za bardzo,ale czy to miało by jakiś wpływ na przyspieszanie??? Biegi nie wchodzą lekko a wsteczny prawie zawsze za drugim razem dopiero.No i te obroty,z początku ciągnie ok im wyżej tym gorzej kolo 5tyś silnik ma dość i nie chce ciągnąć przy tym wyje jakby był już na max obrotach

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 10 lut 2011, 10:56

Szogun86, Trzeba zrzucić skrzynie i obejrzeć sprzęgło.Łożysko na bank a docisk do weryfikacji na moje oko.Jak całość już zmęczona to wymień kpl.sprzęgło i po temacie.
kepasus pisze:A to? co to jest?
Niewłaściwa nazwa,potoczna.
Felga to też nazwa potoczna fachowo to tarcza koła...ale dobra już się nie czepaiam ;-)

Awatar użytkownika
Szogun86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 30 sty 2011, 23:38
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Szogun86 » 14 lut 2011, 17:08

Byłem dziś na pomiarze ciśnienia w cylindrach
1- 12
2- 11
3- 10
4- 11
5- 10
ponoć norma dla tego silnika to 10-14 atmosfer tak ,że powiedzieli mi ,że na pewno ciśnienie nie jest przyczyną.
Chciałem też ,żeby pod kompa podłączyli podpięli się ale nie można było wejść
wyskakiwał błąd połączenia,powiedzieli,że ich oprogramowanie chyba nie obsługuje tego przekaźnika.
Powiedzieli też ,że sprzęgło jest ok,tylko dzwoni bo trochę poluzowane.
Został nastawiany również zapłon na oryginalny fabryczny mój był przyspieszony o 18 stopni,ale nic to nie dało więc wrócili do poprzednich ustawień.
wg nich to albo rozrząd jest przestawiony albo silnik ma za mało powietrza przez mikser
aczkolwiek obstają za rozrządem gdyż auto jeździło podobnie przed założeniem LPG

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 16 lut 2011, 00:54

Szogun86,
Mikser można zrzucić i przepałować go na pb jaki problem?
Ustawienie rozrządu też można sprawdzić bez targania pasa przedniego.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 18 lut 2011, 22:31

No dokładnie Szogun.... pisałem Ci ro pare stron wczesniej......


Wykręc cały mikser, załóż gume od przepływki zatkaj albo zakręc gaz i przejedz sie nim na samej benzynie ..... Nie widze problemu....


Mam nadzieje ze gume od przepływki masz całą bo jak nie to pojezdziłes na Pb .... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Szogun86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 30 sty 2011, 23:38
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Szogun86 » 20 lut 2011, 16:26

Zrobiłem jak radziliście i nie ma prawie wg różnicy troszkę lepszy dźwięk tłumika a osiągi praktycznie to samo nie da się go kręcić na obrotach i nie pójdzie więcej jak 160km\h ;(

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 21 lut 2011, 22:27

No to Ci kolego rozrząd zostaje jedynie.......

Ja też mam NG na gazie i jeździlem jezdizlem bo miescil sie w normie i nie palil... strzelac nie strzelal, ale 133 KM i ten rasowy dźwięk zniknąl niestety i moja decyzja to wywalic gaz, silnik doprowadzic do dobrej kondycji i trzymac go dotąd aż się już rozsypie. sprzedac nie sprzedam.
a taka decyzja dlatego że mialem okazje przejechac sie NG na PB i chodzi o niebo lepiej i wogóle jak inne auto.

A z LPG to tylko problemy , ja z falowaniem na PB już mnie coś trafia, wszystko sprawdzone, dolot, przewopdy, nowy krokowiec, talerzyk prosty, nie wiem już może przepustnicę wyczyścić... nie wiem juz sam.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 lut 2011, 22:37

Najlepiej zrobił to mój tato w swoim NF. Krokowiec zastąpił registrem od gazu ale nadal na benzynie falował. Gdy się odłączyło wtyczkę od nastawnika ciśnienia to wtedy zaczynał spokojnie pracować ale ssania nie było. To ja dorzuciłem wyłącznik termiczny przyklejony do głowicy, który odłącza ten nastawnik ciśnienia gdy silnik trochę złapie temperatury. Po tych zabiegach obroty są jak zamurowane.

Jeszcze myślę dorzucić równolegle do registra, który siedzi zamiast krokowca jakiś elektrozawór od LPG i podłączyć pod ten wyłącznik termiczny. W ten sposób będzie można mieć wyższe obroty podczas pracy na ssaniu a niskie po nagrzaniu. Bo teraz musi być uśrednione, czyli jakiś 900 do puki nie nagrzeje a po nagrzaniu jest 1100obr/min.

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 21 lut 2011, 22:48

Jak odlączę krokowca to o polowe ciszej auto zaczyna pracowac a tak to szumi jakoś dziwnie.... i bez krokowca obroty trzyma równo i na ten 1tys caly czas sa.... wiec obstawialem krokowca , wymienilem na inny i nic. i co to moze byc ? i jak krokowiec jest podpiety to wolno spada z wysokich obrotow po puszczeniu pedalu, a bez krokowca tak jak byc powinno czyli szybko i plynniej chodzi....

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 lut 2011, 23:13

Na pracę krokowca wpływa jeszcze potencjometr przepływomierza oraz czujnik zamknięcia przepustnicy...

Czytałeś poradnik kornel? http://a6klub.pl/pliki//www.centrum.aud ... niczny.doc

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 26 lut 2011, 17:02

primo121 pisze:No to Ci kolego rozrząd zostaje jedynie.......

Ja też mam NG na gazie i jeździlem jezdizlem bo miescil sie w normie i nie palil... strzelac nie strzelal, ale 133 KM i ten rasowy dźwięk zniknąl niestety i moja decyzja to wywalic gaz, silnik doprowadzic do dobrej kondycji i trzymac go dotąd aż się już rozsypie. sprzedac nie sprzedam.
a taka decyzja dlatego że mialem okazje przejechac sie NG na PB i chodzi o niebo lepiej i wogóle jak inne auto.

A z LPG to tylko problemy , ja z falowaniem na PB już mnie coś trafia, wszystko sprawdzone, dolot, przewopdy, nowy krokowiec, talerzyk prosty, nie wiem już może przepustnicę wyczyścić... nie wiem juz sam.


A masz blosa czy mikser :?: Bo nie widziałem dobrze działającego NG na mikserze ....

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 27 lut 2011, 18:46

A mam na mikserze go i już gaz 7 lat i to nawet chodzi.
Co sam się dziwie bo nie ma strzałów tylko lekko jest zmulony.

może gdyby nie byl, tylko mialby pelną noc to by były i problemy.
tego nie wiem.

Nalatałem na nim już mase kilometrów i jakoś specjalnie nie było większych trudów poza wiadomo wymiana świec kabli czy czyszczenia filtra gazu.

takie rzeczy jak w każdym aucie.

tylko to falowanie, jest juz dlugi czas i jakos mi nie przeszkadza specjalnie bo na gazie jest ok , tylko na benzynie faluje.

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 28 lut 2011, 20:02

SzymekB pisze:Bo nie widziałem dobrze działającego NG na mikserze ....
Ja miałem na mikserze i chodził prawidłowo na nim. Zdecydowałem się na montaż blosa i nie zauważylem różnicy w przyspieszeniu czy osiągach. Jedyne na plus na blosie to minimalnie mniejsze spalanie i lepsza kultura pracy silnika.
Silnik miałem bardzo zdrowy. Ciśnienie w granicach 13 o ile pamiętam i w porownaniu z innymi NG jakie znam najlepiej wciskał.
Tak więc nie zawsze mikser gazu przy NG jest "bee". Jednak zdecydowanie polecam blosa.

Kolego pomyśl nad blosem to bedziesz miał równiutkie obroty <ok>
Może masz trochę za duże oczekiwania co do tego silnika? Choć ta prędkość maksymalna 160km/h rzeczywiście niepokoi.

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 01 mar 2011, 09:17

Powiem Wam że i u mniue rewelacji nie ma. 180- 200 to chyba maks ile poleci....

tez myslalem nad blosem ale czy warto ? chodzi na mikserze to niech chodzi...

[ Dodano: 2011-03-09, 15:35 ]
Wczoraj wymontowałem mikser. Załozyłem bezpośrednio gume na kolektor i normalnie jestem bardzoooooo zaskoczony, dosłownie jakby mu przybyło z 50-60 KM , lepiej się wkręca, większe maksymalne prędkości sięgające końca na desce, i dużo ładniejsza praca silnika i dźwięk.

Zrobie jutro lekkie modyfikacje miksera żeby na gazie chodził tak samo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl