[B4 1Z] prośba o analizę logów + wysoka temperartura paliwa
Ten zimny po odpaleniu też w BS ?
Robiłem logi przy temperaturze 0 stopni ale tylko w MS
Zimny przed odpaleniem MS 0,0,0,0,116,118,225,53,59,255
Zaraz po odpaleniu MS 47,82,0,47,112,118,225,56,60,176
Nagrzany do 80 stopni BS 41,68,0,15,117,120,065,074,106,182
Pierwsze co widzę to różnice w temperaturze paliwa u mnie przy wyższej temperaturze zewnętrznej pokazuje zimniejsze paliwo niż u Ciebie przy minus 6 stopni (Tu wydaje mi się że Twój troszkę zawyża -praktycznie zaraz nie mieści się w wykresie vag tdi-timing ZAGRZANY SILNIK LOGI Z PIERWSZEGO POSTU)podobnie jest z temperaturą czujnika płynu u mnie przy 0 stopniach pokazuje to samo co u Ciebie przy minus 6 stopniach.I ta dawka jest u mnie jakaś całkiem inna.
Czy na podstawie tych różnic w logach można stwierdzić co boli moje auto,tzn jakoś słabo zapala przy minusowych temperaturach i dodatkowo poszarpuje kilkanaście sekund.Szarpanie zaczyna się już jak jest 10 stopni w plusie,czym zimniej tym się nasilają.Z ciepłym nie ma problemów.Oczywiście podstawy zrobione czyli ,filtry świeczki ,szczelny układ paliwowy.
Robiłem logi przy temperaturze 0 stopni ale tylko w MS
Zimny przed odpaleniem MS 0,0,0,0,116,118,225,53,59,255
Zaraz po odpaleniu MS 47,82,0,47,112,118,225,56,60,176
Nagrzany do 80 stopni BS 41,68,0,15,117,120,065,074,106,182
Pierwsze co widzę to różnice w temperaturze paliwa u mnie przy wyższej temperaturze zewnętrznej pokazuje zimniejsze paliwo niż u Ciebie przy minus 6 stopni (Tu wydaje mi się że Twój troszkę zawyża -praktycznie zaraz nie mieści się w wykresie vag tdi-timing ZAGRZANY SILNIK LOGI Z PIERWSZEGO POSTU)podobnie jest z temperaturą czujnika płynu u mnie przy 0 stopniach pokazuje to samo co u Ciebie przy minus 6 stopniach.I ta dawka jest u mnie jakaś całkiem inna.
Czy na podstawie tych różnic w logach można stwierdzić co boli moje auto,tzn jakoś słabo zapala przy minusowych temperaturach i dodatkowo poszarpuje kilkanaście sekund.Szarpanie zaczyna się już jak jest 10 stopni w plusie,czym zimniej tym się nasilają.Z ciepłym nie ma problemów.Oczywiście podstawy zrobione czyli ,filtry świeczki ,szczelny układ paliwowy.
robiony w BSpico pisze:Ten zimny po odpaleniu też w BS ?
Też nad tym sie zastanawiałem - temat nie wyjaśniony do dzisiaj.pico pisze:Pierwsze co widzę to różnice w temperaturze paliwa u mnie przy wyższej temperaturze zewnętrznej pokazuje zimniejsze paliwo niż u Ciebie przy minus 6 stopni (Tu wydaje mi się że Twój troszkę zawyża -praktycznie zaraz nie mieści się w wykresie vag tdi-timing ZAGRZANY SILNIK LOGI Z PIERWSZEGO POSTU)
Po przestawieniu kąta wtrysku na 53, w VAG-timing całkowicie mi wychodzi poza zakres (poza poprawne pole z wykresu).
Teraz mam włożony badziewnej firmy czujnik. Zmienie go na oryginał bo szkoda kasy na te zamienniki. od tego trzeba zacząć, a potem może dobiorę się do czujnika temp paliwa w pompie.pico pisze:podobnie jest z temperaturą czujnika płynu u mnie przy 0 stopniach pokazuje to samo co u Ciebie przy minus 6 stopniach
[ Dodano: 2011-02-08, 10:49 ]
Czego chcesz od tej dawki. Na ciepłym masz 15 czyli trochę większą ode mnie. Teoretycznie trochę wiecej powinien Ci palić, ale i silnik bardziej dynamiczny.pico pisze:I ta dawka jest u mnie jakaś całkiem inna.
proponuje zaczac od ustawienia kąta wtrysku. Odpalanie powinno się poprawić. Ustaw na 48-53 - lub coś w pobliżu.pico pisze:jakoś słabo zapala przy minusowych temperaturach
Apropos szarpania, nie wiem co Ci mogę poradzić. Niech wypowie się ktoś bardzie obczajony w temacie. Może któraś świeca żarowa nie działa - sprawdzałeś? Przez to może w ciągu pierwszych parę sekund tak szarpać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dlatego zawsze twierdzę że ten wykres ,to zbędny bajer ,wystarczy żle działający czujnik temperatury i pokazuje bzdury,poza tym dla każdego silnika jest inny(dla silnika 1z jest chyba ze 4 opcje )i jak już ktoś chce koniecznie popatrzeć na ten śmieszny wykres ,to trzeba pamietać jaki mamy model auta ,osobiście nigdy tam nie patrzę ,tylko ustawiamna 50-55 i jest dobrze.Co do szarpania to o ile jest to przerywanie i nierówna praca ,to coś nie hallo z wtryskami ,albo ciśnienie sprężania na któryś cylindrze jest dużo słabsze ,obstawiam to pierwszebulbin pisze:Po przestawieniu kąta wtrysku na 53, w VAG-timing całkowicie mi wychodzi poza zakres (poza poprawne pole z wykresu).
Mierzone kilka razy na dwóch manometrach.
Wtryski też dałem do sprawdzenia i według mechanika są ok.
Ciśnienie w pompie na ciepłym silniku było 6 barów - mechanik zmniejszył do 5 barów bo niby miał za duże (nie wiem jakie powinno być )
Próbuję ale jakoś bez efektów.Jedyne co działa to właśnie odcięcie N108 wtedy bardzo dobrze odpala i nie przerywa.Nie wiem czemu właśnie to pomaga.Tak sobie myślę że może jak odcinam N108 to komp łapie błąd regulacji kąta i wtedy ignoruje sygnały z czujników tylko sam sobie ustawia dawkę itd.
Nie wiem już co mam wymysleć .Chciałem zmienić N108 i czujnik temp. paliwa tylko zastanawiam się czy to ma sens ?
Wtryski też dałem do sprawdzenia i według mechanika są ok.
Ciśnienie w pompie na ciepłym silniku było 6 barów - mechanik zmniejszył do 5 barów bo niby miał za duże (nie wiem jakie powinno być )
Próbuję ale jakoś bez efektów.Jedyne co działa to właśnie odcięcie N108 wtedy bardzo dobrze odpala i nie przerywa.Nie wiem czemu właśnie to pomaga.Tak sobie myślę że może jak odcinam N108 to komp łapie błąd regulacji kąta i wtedy ignoruje sygnały z czujników tylko sam sobie ustawia dawkę itd.
Nie wiem już co mam wymysleć .Chciałem zmienić N108 i czujnik temp. paliwa tylko zastanawiam się czy to ma sens ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ma sens ,jak czujnik temp.paliwa pokazuje złą temp. Powinien na zimnym silniku przez jakiś czas po odpaleniu, pokazywać temp.zblizoną do temp.otoczenia .Co do n108 to mam na zbyciu jakby co ,ale najpierw go wymontuj i sprawdżpico pisze:Chciałem zmienić N108 i czujnik temp. paliwa tylko zastanawiam się czy to ma sens ?
Jeszcze pytanie dotyczące cisnienia w pompie paliwa.Napotkałem taką wypowiedź na forum tdi tuning że cisnienie w pompie przy obrotach pompy 500 obr/min czyli na obrotomierzu 1000 obr/min ciśnienie powinno być 6-7,4 bara.mechanik zmniejszał mi z 6 na 5 barów.Może przy zimnym silniku ma zbyt niskie cisnienie by wyregulować N108 do prawidłowej wartości.
Zostawić tak czy podciągnąć to ciśnienie. ?
Na jakich pinach jest czujnik temperatury paliwa 4 i 7 czy 5 i 6 ?Jutro chcę sprawdzić jego rezystancję ?
[ Dodano: 2011-02-12, 16:14 ]
Rano zabrałem sie za podmianę N108 ale zrezygnowałem bo znalazłem inną nieprawidłowość - tak mi się wydaje.Przed odpaleniem zmierzyłem napięcie na trzypinowej wtyczce od N108 (drugi i trzeci pin patrząc od góry).Ukazało się napiecie akumulatora ,czyli ok.Drugi to minus trzeci to plus.Tknęło mi by sprawdzić jak ma się napięcie na wtyczce względem zacisków akumulatora i tu małe ździwienie.Przykładając miernik do drugiego pina wtyczki i do plusa akumulatora pokazało się napiecie 12 v (czyli ok) ale jak przyłożyłem do minusa akumulatora (cały czas druga końcówka miernika na drugim pinie) znowu pokazało 12v.Czyli by prościej wytłumaczyć jeżeli przyłożę miernik do drugiego pinu wtyczki to obojetnie czy totknę plusa czy minusa akumulatora i tak pokazuje 12v.Po nagrzaniu sprawdziłem jeszcze raz i pomiar taki jak według mnie powinien być czyli napięcie 12v jet tylko wtedy gdy przyłożę drugi pin wtyczki do plusa akumulatora.
Wydaje mi się że cały problem wynika z tych napięć na wtyczce w niskich temperaturach.Jeszcze raz jutro to sprawdzę. Tylko teraz co dalej gdzie to szukać.Bo raczej tak nie powinno być.
Zostawić tak czy podciągnąć to ciśnienie. ?
Na jakich pinach jest czujnik temperatury paliwa 4 i 7 czy 5 i 6 ?Jutro chcę sprawdzić jego rezystancję ?
[ Dodano: 2011-02-12, 16:14 ]
Rano zabrałem sie za podmianę N108 ale zrezygnowałem bo znalazłem inną nieprawidłowość - tak mi się wydaje.Przed odpaleniem zmierzyłem napięcie na trzypinowej wtyczce od N108 (drugi i trzeci pin patrząc od góry).Ukazało się napiecie akumulatora ,czyli ok.Drugi to minus trzeci to plus.Tknęło mi by sprawdzić jak ma się napięcie na wtyczce względem zacisków akumulatora i tu małe ździwienie.Przykładając miernik do drugiego pina wtyczki i do plusa akumulatora pokazało się napiecie 12 v (czyli ok) ale jak przyłożyłem do minusa akumulatora (cały czas druga końcówka miernika na drugim pinie) znowu pokazało 12v.Czyli by prościej wytłumaczyć jeżeli przyłożę miernik do drugiego pinu wtyczki to obojetnie czy totknę plusa czy minusa akumulatora i tak pokazuje 12v.Po nagrzaniu sprawdziłem jeszcze raz i pomiar taki jak według mnie powinien być czyli napięcie 12v jet tylko wtedy gdy przyłożę drugi pin wtyczki do plusa akumulatora.
Wydaje mi się że cały problem wynika z tych napięć na wtyczce w niskich temperaturach.Jeszcze raz jutro to sprawdzę. Tylko teraz co dalej gdzie to szukać.Bo raczej tak nie powinno być.