[1.8 b3 1990r] Problem wężami nagrzewnicy
[1.8 b3 1990r] Problem wężami nagrzewnicy
Koledzy mam mały problem, bo ostatnio silnik zagrzał mi się do 100 stopni z tego powodu że wąż pękł który wchodzi do nagrzewnicy i termostat poszedł. Wszystko powymieniałem i nadal się grzeje do 100 stopni a wentylator się nie załącza. Chciałem się tylko dowiedzieć czy ja dobrze przykręciłem dwa węże które wpadają do kabiny od nagrzewnicy. Te węże się mają krzyżować czy nie, Bo ja skręciłem je tak że się krzyżują i nie wiem czy to dobrze. Jeden wąż jest gorący a drugi zimny. Nie wiem czy na odwrót nie powinno być. Proszę o szybką odpowiedz.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Nie mają sie krzyżować a układ masz zapowietrzony dlatego sie wentylator nie załacza i temperatura dochodzi do 100 stopni. Układ odpowietrz w ten sposób zagrzej silnik jak temperatura dojdzie do 90 stopni zgaś silnik odkręc delikatnie korek nie do końca aż płyn lekko zaciągnie tą operacje powtórz parę razy aż do włączenia sie wentylatora oczywiście ogrzewanie włączone na max a nawiew dmuchawy wyłączony
ehh jest mały problem, bo jeden wąż który wchodzi do kabiny od nagrzewnicy, ułamał się ten plastik na który nakłada się wąż, gdzieś w środku się ułamał teraz to dym leci wentylacją i śmierdzi płynem od chłodnicy, jak to mogę naprawić ;((((, ten plastik na który zakłada się wąż on się ułamał tam w środku resztę wyjąłem z wężem ;| ehh, a jak połączę dwa węże ale tak żeby nie wchodziły w kabinę tylko razem je złącze, bym mógł na razie jakoś pojeździć za nim to zrobię. Tzn chyba nie będę miał ogrzewania w tedy tak ??
Możesz złączyć dwa węże a nawet musisz bo inaczej będzie płyn uciekał . Zrób jak na tej fotce http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... ae85631196 wstawiając w środek kawałek rurki.
Jeśli ułamałeś plastikową rurkę z nagrzewnicy to musisz kupić nową nagrzewnice i ją wymienić. Tu masz opisane co i jak https://audi80.pl/all-b3-b4-wymiana- ... t31216.htm
Jeśli ułamałeś plastikową rurkę z nagrzewnicy to musisz kupić nową nagrzewnice i ją wymienić. Tu masz opisane co i jak https://audi80.pl/all-b3-b4-wymiana- ... t31216.htm
Połączyłeś te dwa węże co wchodzą do nagrzewnicy w ten sposób http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... ae85631196 i te połączone węże są na tej wysokości co wejście do nagrzewnicy ? (dokładnie tak jak na tym zdjęciu ) . Jeśli tak jest to w tym miejscu gdzie masz łączenie węży masz NAJWYŻSZY punkt układu chłodzenia i tam jest najwięcej powietrza.
Zrób tak : silnik w miarę chłodny lub całkiem zimny żebyś się płynem nie poparzył :!:
Dolej płynu do zbiorniczka wyrównawczego do znaku MAX.
Następnie musisz odkręcić jedną opaskę zaciskową na tym łączeniu i ściągnij jeden wąż. Potem trzymając dwa węże równomiernie opuść je do dołu, jeśli z któregoś z nich zacznie wypływać płyn ponownie je połącz i zaciśnij opaskę ( w ten sposób pozbędziesz się części powietrza ). Następnie dobrze by było żeby te dwa połączone węże zostały jak najniżej silnika tak żeby tam nie zbierało się powietrze. Tylko żeby nie miały mocnych zagięć i załamań bo płyn nie będzie płynął i wąż noże pęknąć.
Zbiorniczek płynu wyrównawczego przy odpowietrzaniu MUSI być ZAKRĘCONY :!:
Zapal silnik i na wolnych obrotach niech się zagrzeje. Jak będzie miał temperaturę ( na wskaźniku ) 90C. możesz dodać gazu tak żeby miał większe obroty w granicach 4 - 5 tyś./min. wtedy pompa wody szybciej wyrzuci powietrze z układu do zbiorniczka zabierając z niego trochą płynu (zależy ile było powietrza).
Powinien też otworzyć się termostat i włączyć duży obieg chłodzenia (chłodnicę) jeśli dolny przewód chłodnicy będzie robił się ciepły a potem gorący to znaczy że termostat się otworzył.
Układ powinien się w ten sposób odpowietrzyć.
Połączone przewody możesz podnieść ( wyciągnąć ) do tej wysokości co powinny być w orginale (tak jak wchodzą do nagrzewnicy ).
Pamiętaj wskaźnik temperatury silnika jest w "trójniku" z boku silnika i jest u góry a termostat jest na dole a tam jest chłodniejszy płyn i termostat otwiera się w zależności od modelu w 92 - 97C.
Po odpowietrzeniu jak jest mocno gorący silnik nie otwieraj zbiorniczka płynu bo buchnie płynem i możesz się poparzyć, poczekaj troszeczkę aż ostygnie.
Jak będziesz potem go odkręcał może syknąć ( w czasie pracy silnika jest tam ciśnienie około 1.3 BARa ) Jeśli będziesz musiał dolać płynu dolewaj na Zimnym lub Chłodnym silniku ! Nigdy na gorącym !!!
Zrób tak : silnik w miarę chłodny lub całkiem zimny żebyś się płynem nie poparzył :!:
Dolej płynu do zbiorniczka wyrównawczego do znaku MAX.
Następnie musisz odkręcić jedną opaskę zaciskową na tym łączeniu i ściągnij jeden wąż. Potem trzymając dwa węże równomiernie opuść je do dołu, jeśli z któregoś z nich zacznie wypływać płyn ponownie je połącz i zaciśnij opaskę ( w ten sposób pozbędziesz się części powietrza ). Następnie dobrze by było żeby te dwa połączone węże zostały jak najniżej silnika tak żeby tam nie zbierało się powietrze. Tylko żeby nie miały mocnych zagięć i załamań bo płyn nie będzie płynął i wąż noże pęknąć.
Zbiorniczek płynu wyrównawczego przy odpowietrzaniu MUSI być ZAKRĘCONY :!:
Zapal silnik i na wolnych obrotach niech się zagrzeje. Jak będzie miał temperaturę ( na wskaźniku ) 90C. możesz dodać gazu tak żeby miał większe obroty w granicach 4 - 5 tyś./min. wtedy pompa wody szybciej wyrzuci powietrze z układu do zbiorniczka zabierając z niego trochą płynu (zależy ile było powietrza).
Powinien też otworzyć się termostat i włączyć duży obieg chłodzenia (chłodnicę) jeśli dolny przewód chłodnicy będzie robił się ciepły a potem gorący to znaczy że termostat się otworzył.
Układ powinien się w ten sposób odpowietrzyć.
Połączone przewody możesz podnieść ( wyciągnąć ) do tej wysokości co powinny być w orginale (tak jak wchodzą do nagrzewnicy ).
Pamiętaj wskaźnik temperatury silnika jest w "trójniku" z boku silnika i jest u góry a termostat jest na dole a tam jest chłodniejszy płyn i termostat otwiera się w zależności od modelu w 92 - 97C.
Po odpowietrzeniu jak jest mocno gorący silnik nie otwieraj zbiorniczka płynu bo buchnie płynem i możesz się poparzyć, poczekaj troszeczkę aż ostygnie.
Jak będziesz potem go odkręcał może syknąć ( w czasie pracy silnika jest tam ciśnienie około 1.3 BARa ) Jeśli będziesz musiał dolać płynu dolewaj na Zimnym lub Chłodnym silniku ! Nigdy na gorącym !!!
No to jest dobrze Nic się nie martw !
Jeśli termostat się otwiera i załącza "duży obieg chłodzenia" to jest wszystko dobrze. Jeśli chodzi o włączenie się wentylatora to nigdy nie włączy się w tym samym czasie co otwiera się termostat 95-97C. bo to by było bez sensu.
Wentylator włącza się przy temp. 92-97C. ale TA temperatura musi być na dole chłodnicy tam gdzie jest Włącznik termiczny wentylatora.
Jeśli Twój wskaźnik temperatury w samochodzie pokazuje 95- 100C. to na dole chłodnicy mimo otwartego termostatu będzie mniejsza temperatura niż na wskaźniku, musisz mieć na wskaźniku w granicach 100 - 105C. żeby się włączył wentylator. Troszeczkę musisz go bardziej zagrzać.
Najpierw sprawdź czy działa sam wentylator. Zdejmij wtyczkę z czujnika w chłodnicy i za pomocą drucika bądź kawałka kabla zewrzyj te dwie wsuwki we wtyczce a następnie przekręć kluczyk w stacyjce na "zapłon". Powinien wentylator chłodnicy zacząć się kręcić. Jeśli się nie kręci sprawdź bezpieczniki (prawdopodobnie bezpiecznik NR.5 30A ) lub przekaźnik(załączający wentylator) obok bezpieczników z numerem 213 . Możesz sprawdzić jeszcze sam wentylator czy jest sprawny, odpinasz od niego wtyczkę z przewodami i za pomocą dwóch oddzielnych kabli podajesz mu napięcie prosto z akumulatora. Jeśli wszystko działa to po prostu musisz dobrze zagrzać auto tak jak wcześniej napisałem.
Jednak UWAŻAJ jeśli włącznik (ten na dole chłodnicy co włącza wentylator ) będzie uszkodzony to nie włączy wentylatora :!:
Musisz patrzeć na wskaźnik temperatury i robić to z głową żeby nie przegrzać silnika !
Jeśli termostat się otwiera i załącza "duży obieg chłodzenia" to jest wszystko dobrze. Jeśli chodzi o włączenie się wentylatora to nigdy nie włączy się w tym samym czasie co otwiera się termostat 95-97C. bo to by było bez sensu.
Wentylator włącza się przy temp. 92-97C. ale TA temperatura musi być na dole chłodnicy tam gdzie jest Włącznik termiczny wentylatora.
Jeśli Twój wskaźnik temperatury w samochodzie pokazuje 95- 100C. to na dole chłodnicy mimo otwartego termostatu będzie mniejsza temperatura niż na wskaźniku, musisz mieć na wskaźniku w granicach 100 - 105C. żeby się włączył wentylator. Troszeczkę musisz go bardziej zagrzać.
Najpierw sprawdź czy działa sam wentylator. Zdejmij wtyczkę z czujnika w chłodnicy i za pomocą drucika bądź kawałka kabla zewrzyj te dwie wsuwki we wtyczce a następnie przekręć kluczyk w stacyjce na "zapłon". Powinien wentylator chłodnicy zacząć się kręcić. Jeśli się nie kręci sprawdź bezpieczniki (prawdopodobnie bezpiecznik NR.5 30A ) lub przekaźnik(załączający wentylator) obok bezpieczników z numerem 213 . Możesz sprawdzić jeszcze sam wentylator czy jest sprawny, odpinasz od niego wtyczkę z przewodami i za pomocą dwóch oddzielnych kabli podajesz mu napięcie prosto z akumulatora. Jeśli wszystko działa to po prostu musisz dobrze zagrzać auto tak jak wcześniej napisałem.
Jednak UWAŻAJ jeśli włącznik (ten na dole chłodnicy co włącza wentylator ) będzie uszkodzony to nie włączy wentylatora :!:
Musisz patrzeć na wskaźnik temperatury i robić to z głową żeby nie przegrzać silnika !