[b4 2.0 ABT] halogeny razem świeca z przeciwmgielnym
[b4 2.0 ABT] halogeny razem świeca z przeciwmgielnym
Witam. Mam taki problem, że jak zapalam przeciwmgielne tylne to jednocześnie mi świecą halogeny przednie. Odpinałem już wiązke tylniej klapy żeby tam wykluczyć problem ale to nie jej wina. Sam przycisk od przeciwmgielnego tył też jest ok. Co myslicie gdzie szukać? Prosze o jakąs radę.
[ Dodano: 2010-12-22, 12:05 ]
Dodam jeszcze że halogeny przednie mi działaja normalnie ze swojego przycisku.
[ Dodano: 2010-12-22, 12:05 ]
Dodam jeszcze że halogeny przednie mi działaja normalnie ze swojego przycisku.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
wytlumacze Ci co mieli inzynierowie z inglo na mysli...
otoz gdy wlaczasz przeciwgielne tylne to przejrzystosc powietrza jest tak mala ze musisz uzyc przeciwmgielnych przednich (o ile je masz)
jezeli widocznosc jest wystarczajaco dobra lecz Ty chcesz doswietlic sobie droge to wlaczasz sam przod...
wielu ludzi wlacza wlasnie tylne z przednimi jak pojawi im sie kawalek mgly przed zderzakiem, a pozniej mnie krew zalewa jak powoli slepne przez tych gigantow patrzac w te cholerne lampy...
otoz gdy wlaczasz przeciwgielne tylne to przejrzystosc powietrza jest tak mala ze musisz uzyc przeciwmgielnych przednich (o ile je masz)
jezeli widocznosc jest wystarczajaco dobra lecz Ty chcesz doswietlic sobie droge to wlaczasz sam przod...
wielu ludzi wlacza wlasnie tylne z przednimi jak pojawi im sie kawalek mgly przed zderzakiem, a pozniej mnie krew zalewa jak powoli slepne przez tych gigantow patrzac w te cholerne lampy...
http://www.prawojazdy.com.pl/files/kode ... ogowym.swf
Art. 30.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:
1. kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:
1. włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,
2. poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania;
2. kierujący innym pojazdem niż pojazd, o którym mowa w pkt 1, jest obowiązany:
1. włączyć światła, w które pojazd jest wyposażony,
2. korzystać z pobocza drogi, a jeżeli nie jest to możliwe, jechać jak najbliżej krawędzi jezdni i nie wyprzedzać innego pojazdu.
2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.
3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.
Oddział 3 Używanie świateł zewnętrznych
Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza:
1) w czasie od zmierzchu do świtu;
2) w okresie od 1 października do ostatniego dnia lutego - przez całą dobę;
3) w tunelu.
2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.
3. W czasie od zmierzchu do świtu, na nieoświetlonych drogach, zamiast świateł mijania lub łącznie z nimi, kierujący pojazdem może używać świateł drogowych, o ile nie oślepi innych kierujących albo pieszych poruszających się w kolumnie. Kierujący pojazdem, używając świateł drogowych, jest obowiązany przełączyć je na światła mijania w razie zbliżania się:
1) pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka, przy czym jeżeli jeden z kierujących wyłączył światła drogowe
- drugi jest obowiązany uczynić to samo;
2) do pojazdu poprzedzającego, jeżeli kierujący może być oślepiony;
3) pojazdu szynowego lub komunikacji wodnej, jeżeli poruszają się w takiej odległości, że istnieje możliwość oślepienia kierujących tymi pojazdami.
4. Kierujący motocyklem, motorowerem lub pojazdem szynowym jest obowiązany używać podczas jazdy świateł mijania, z zastrzeżeniem ust. 3.
5. Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
6. Przepisów ust. 1-4 nie stosuje się do kierujących pojazdami, które nie są wyposażone w światła mijania, drogowe lub światła do jazdy dziennej. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt 1 i 3 zamiast tych
świateł należy używać świateł stanowiących obowiązkowe wyposażenie pojazdów.
7. Przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio podczas zatrzymania pojazdu, wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. Jeżeli zatrzymanie trwa ponad 1 minutę, dopuszcza się wyłączenie świateł zewnętrznych pojazdu, o ile na tym samym pasie ruchu, przed tym pojazdem i za nim, stoją inne pojazdy.
Taki trochę ot ale myślę że ważne.
Art. 30.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:
1. kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:
1. włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,
2. poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania;
2. kierujący innym pojazdem niż pojazd, o którym mowa w pkt 1, jest obowiązany:
1. włączyć światła, w które pojazd jest wyposażony,
2. korzystać z pobocza drogi, a jeżeli nie jest to możliwe, jechać jak najbliżej krawędzi jezdni i nie wyprzedzać innego pojazdu.
2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.
3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.
Oddział 3 Używanie świateł zewnętrznych
Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza:
1) w czasie od zmierzchu do świtu;
2) w okresie od 1 października do ostatniego dnia lutego - przez całą dobę;
3) w tunelu.
2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.
3. W czasie od zmierzchu do świtu, na nieoświetlonych drogach, zamiast świateł mijania lub łącznie z nimi, kierujący pojazdem może używać świateł drogowych, o ile nie oślepi innych kierujących albo pieszych poruszających się w kolumnie. Kierujący pojazdem, używając świateł drogowych, jest obowiązany przełączyć je na światła mijania w razie zbliżania się:
1) pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka, przy czym jeżeli jeden z kierujących wyłączył światła drogowe
- drugi jest obowiązany uczynić to samo;
2) do pojazdu poprzedzającego, jeżeli kierujący może być oślepiony;
3) pojazdu szynowego lub komunikacji wodnej, jeżeli poruszają się w takiej odległości, że istnieje możliwość oślepienia kierujących tymi pojazdami.
4. Kierujący motocyklem, motorowerem lub pojazdem szynowym jest obowiązany używać podczas jazdy świateł mijania, z zastrzeżeniem ust. 3.
5. Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
6. Przepisów ust. 1-4 nie stosuje się do kierujących pojazdami, które nie są wyposażone w światła mijania, drogowe lub światła do jazdy dziennej. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt 1 i 3 zamiast tych
świateł należy używać świateł stanowiących obowiązkowe wyposażenie pojazdów.
7. Przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio podczas zatrzymania pojazdu, wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. Jeżeli zatrzymanie trwa ponad 1 minutę, dopuszcza się wyłączenie świateł zewnętrznych pojazdu, o ile na tym samym pasie ruchu, przed tym pojazdem i za nim, stoją inne pojazdy.
Taki trochę ot ale myślę że ważne.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Kolczat bo niestety wiekszosc jest slepych kierowcow, albo ci co wymyslili siatla mijania w sloneczny dzien
a sa i tacy co "wazne ze ja widze co mnie inni"
tu nawet pare razy sie spotkalem z tym, jak jeden kolezka pisal ze niema z tylu pozycji, i jemu to nie przeszkadzalo, a nie pomysli ze innym to zagraza, albo ksenony wlasnej roboty, czy tez nie wyregulowane swiatla, albo lampy od anglika
takze jest tych oslepiaczy troche
a sa i tacy co "wazne ze ja widze co mnie inni"
tu nawet pare razy sie spotkalem z tym, jak jeden kolezka pisal ze niema z tylu pozycji, i jemu to nie przeszkadzalo, a nie pomysli ze innym to zagraza, albo ksenony wlasnej roboty, czy tez nie wyregulowane swiatla, albo lampy od anglika
takze jest tych oslepiaczy troche
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
jak jest mgla to doswietlam sobie droge przede mna, tyl wlaczam wylacznie gdy nie ma zadnego auta za mna i nic tam nie widac...
Darek.K, ogolnie przeciez intsalacja jest rozlaczona pomiedzy przodem a tylem, jedynie gdy wlaczam tyl to przod dodatkowo sie wlacza, pewnie z powodu opisanego powyzej, natomiast na drugim przycisku mam sam przod i wszystko bez rezania
Darek.K, ogolnie przeciez intsalacja jest rozlaczona pomiedzy przodem a tylem, jedynie gdy wlaczam tyl to przod dodatkowo sie wlacza, pewnie z powodu opisanego powyzej, natomiast na drugim przycisku mam sam przod i wszystko bez rezania
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
trochę źle napisałem chodziło mi właśnie o to żeby można było włączyć sam przód bez tyłu tak jak piszecie :mrgreen: myślałem że zawsze załącza się tył z przodem czytam kilka tematów i próbuję zrozumieć to jak zamontować włącznik i podłączyć halogeny przód i karzdy temat jest inny :mrgreen: :mrgreen: