[B4 1.9 TDi 1Z] Rozrząd i Pompa wtryskowa
[B4 1.9 TDi 1Z] Rozrząd i Pompa wtryskowa
Witam jakieś cztery miesiące temu mechanik zmieniał pasek rozrządu i odkręcał uszczelniał pompę paliwową.Od jakiś kilku dni audica przestała palić od tzw 'strzała' kręci i ciężko jej odpalić.Dałem autko do tego samego mechanika choć wcześniej zminiłem filtr paliwa bo szło mi powietrze wężykami paliwowymi.Mechanik kombinował i odkrył,że ścieło pasek rozrządu.Mechanik mówi,że to wina koła na wale,ale przy ostatnim mechanikowaniu była ściągana pompa wtryskowa.A mój 'mechanik' nie zakręcił z tyłu śruby od owej pompy..Po uszczelnieniu pompy po zgaszeniu auta z pompy wychodzi powietrze,ale podczas pracy silnika powrotnym wężęm powietrze wydobywa się cały czas. i teraz pytanie czego to jest wina ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Sprawdz wężyki powrotu paliwa z wtrysków,jak zmieniałeś filtr paliwa to nie pękł ci króciec od plastikowego zaworka który jest na filtrze :?: jesli to sprawdzisz i jest OK to sprawdz rurki paliwa idace pod autem lubia przerdzewieć :idea:
Najprostrzym sposobem sprawdzenia czy pompa jest szczelna :idea: jest podanie jej paliwa prosto z banki, zdejmujesz orginalne wężyki z pompy akładasz inne i sruuu do banieczki :idea: Ale zkładam że z pompy wtryskowej ropa nie kapie (nic niepisałeś) co zmusza do wniosku że ona jest jednak szczelna :idea:
Najprostrzym sposobem sprawdzenia czy pompa jest szczelna :idea: jest podanie jej paliwa prosto z banki, zdejmujesz orginalne wężyki z pompy akładasz inne i sruuu do banieczki :idea: Ale zkładam że z pompy wtryskowej ropa nie kapie (nic niepisałeś) co zmusza do wniosku że ona jest jednak szczelna :idea:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To jest przyczyna że ci nie pali od strzała ,nie może tak być .Jak z pompy nie leci ,szukaj nieszczelnosci przy wężykach ,jak pisze fredi99vv, ori opaski ,o ile je jeszcze masz ,są pierwszym podejrzanym ,sparciałe ori przewody na przelewach ,drugim ,podgrzewacz na głowiczce filtra ,trzecim <ok> Przezroczyste przewody ,muszą być pełne ropy ,bez żadnego powietrza.Nie dokręcona tylna śruba nie spowoduje cięcia paska ,pompa wystarczająco sztywno siedzi swoją grubą flanszą w podstawie .Niedokręcona tylna sruba może co najwyżej spowodować po jakimś czasie ,pękanie przewodów ciśnieniowych.Przyczyną cięcia paska może być :duży luz poprzeczny koła pompy wtryskowej ,krzywa szpilka na której siedzi napinacz ,obluzowane koło rozrządu na wale .Czasem ,ale to rzadkie przypadki wytłuczona panewka na wałku posrednim .Wszystkie te rzeczy powodują złe prowadzenie paska i ścinanie brzeguzdzichu40 pisze:Po uszczelnieniu pompy po zgaszeniu auta z pompy wychodzi powietrze,ale podczas pracy silnika powrotnym wężęm powietrze wydobywa się cały czas.