Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] zwiekszone obroty, zapala sie kontrolka check

grzegorzzj12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:45
Lokalizacja: węgrów

[B4 1.9TDI 1Z] zwiekszone obroty, zapala sie kontrolka check

Post autor: grzegorzzj12345 » 16 lut 2011, 20:02

Witam. posiadam audi 80 b4 z silnikiem 1.9Tdi 1Z. siadł mi w nim nastawnik pompy( z czym się uporałem już) lecz po założeniu pompy czujnik prędkości obrotowej nie dawał sygnału do komputera i po podłączeniu vag nie było wskazań prędkości obrotowej( czujnik był odsunięty). Gdy zaczął odczytywać już prędkość obrotową z wału teraz po odpaleniu ma zwiększone obroty (1200-1500) i po około 10 sekundach zapala się kontrolka check. co najśmieszniejsze po odpięciu czujnika obrotów silnik powinien gasnąc a tu odziwo on pracuje. czy kto spotkał się już z takim przypadkiem wie w czym możne leżeć problem?
Ostatnio zmieniony 17 lut 2011, 08:19 przez grzegorzzj12345, łącznie zmieniany 2 razy.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 16 lut 2011, 20:20

W dieslu jak jest uszkodzony lub odpiety czujnik predkosci obrotowej to silnik ma jedynie wyzsze obroty jak w twoim przypadku a palic bedzie. Natomiast w benzynie jak by byl odpiety to nie odpali. Sprawdz przewod czy nie jest uszkodzony od tego czujnika jak bedzie ok to sprawdz opornosc.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 16 lut 2011, 21:13

ja kiedyś przeciąłem niechcący kabel od niego i też miał wyższe obroty ale chodził i odpalał normalnie także to chyba norma ;-) spróbuj przeczyścić go albo trzeba może wymienić aha i uważaj na oring bo przy wyjmowaniu lubi spaść ;-)

grzegorzzj12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:45
Lokalizacja: węgrów

Post autor: grzegorzzj12345 » 17 lut 2011, 22:12

dzisiaj zmieniłem czujnik, sprawdziłem przewody i wszystkie są ok, a problem pozostał nadal. silnik ma problemy z odpalaniem, a gdy sie przejechałem nim wcale nie ma mocy(60km/h to maximum).i gdy sie odpuszcza gaz silnik tarpie . na wolnych obrotach silnik pracuje w miarę równo i nie dymi

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 lut 2011, 14:14

A mi to wyglada na błedy montaz nastawnika ( napisz jaki masz nastawnik) ewentulanie błedne złożenie nastawnika ( czujnika RSW) jezeli był czyszczony.

grzegorzzj12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:45
Lokalizacja: węgrów

Post autor: grzegorzzj12345 » 18 lut 2011, 15:15

nastawnik chyba dobrze założony bo był nowy kupowany i montowany w serwisie,sprawa jest dosyć dziwna, nie ma nawet wysokich obrotów

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 lut 2011, 15:22

Czyli wnioskuje ze to nastawnik indukcyjny z przepływka Pierburga, jedynie pełna diagnostyka i bedzie wiadomo co mu dolega, na poczatek sprawdzic wartosc napiecia czujnika RSW po stacyjce a potem po odpaleniu, jaka jest dawka na wolnych oraz kont wtrysku, korekty na cylindrach.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 18 lut 2011, 19:27

nastawnik chyba dobrze założony bo był nowy kupowany i montowany w serwisie,sprawa jest dosyć dziwna, nie ma nawet wysokich obrotów
:shock: :shock: :shock: to ile zapłaciłeś?za ten nastawnik i wymianę?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lut 2011, 19:53

gibaj pisze:Cytat:
nastawnik chyba dobrze założony bo był nowy kupowany i montowany w serwisie,sprawa jest dosyć dziwna, nie ma nawet wysokich obrotów
:shock: :shock: :shock: to ile zapłaciłeś?za ten nastawnik i wymianę?
W serwisie ? hm....na silnik używkę z osprzętem by pewnie starczyło :mrgreen: W końcu nie każdy wie że indukcyjne się nie zużywają i nie psują ,tylko zanieczyszczają opiłkami ,a jedyną rzeczą która może się w nich zepsuć ,jest czujnik temp.paliwa ;-) A wracając do problemu kolegi ,to tak jak napisał kolega WOJTEK26 ,podłączenie pod Vaga powinno wszystko wyjaśnić

grzegorzzj12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:45
Lokalizacja: węgrów

Post autor: grzegorzzj12345 » 04 mar 2011, 14:18

problem jest bardziej skomplikowany, nie można połączyć sie w żaden sposób z komputerem nawet zmmiana komputera na drugi nie pomaga... to zaczyna już być nie do wytrzymania

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 mar 2011, 14:36

grzegorzzj12345 pisze:problem jest bardziej skomplikowany, nie można połączyć sie w żaden sposób z komputerem nawet zmmiana komputera na drugi nie pomaga... to zaczyna już być nie do wytrzymania
Cudów nie ma ,problemem nie jest tu na pewno komputer ,tylko albo coś nie tak z feisem ,albo z programem,ewentualnie z wyjsciem na feisa w skrzynce bezpieczników

grzegorzzj12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:45
Lokalizacja: węgrów

Post autor: grzegorzzj12345 » 04 mar 2011, 14:59

połączyć jako tako się da z abs itp a nie można połączyc sie jedynie z silnikiem

Rafal1480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 08 wrz 2009, 10:51

Post autor: Rafal1480 » 04 mar 2011, 17:21

kolego napisz z jakim osprzętem masz zetora?

grzegorzzj12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:45
Lokalizacja: węgrów

Post autor: grzegorzzj12345 » 04 mar 2011, 18:26

pompa z nastawnikiem potencjometrycznym, przepływka bosch

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 mar 2011, 19:40

he he to nie oczekuj zbyt wiele :-/ niestety przy tym osprzęcie to takk już jest :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl