Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S] check engine

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
skitraszacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 16 sie 2007, 15:37
Lokalizacja: Krosno Odrz.

[80 B3 1.8S] check engine

Post autor: skitraszacz » 16 sie 2007, 16:22

Witam

Od niedawna jestem posiadaczem Audi 80 B3 1,8 i mam mały kłopot podczas jazdy po około minuty czasu zapala się kontrolka check engine nawet, gdy auto stoi z odpalonym silnikiem jest to samo. Dodam tez, że auto nie ma dobrego kopyta tz.. jak chcę wyprzedzać i zredukuje z 5-biegu na 4 lub 3 i dam gazu do auto dużo ryczy a nic nie przyspiesza lepszy mam start z wyższego biegu ale długo się rozpędza :/ nawet ruszanie z 1- biegu gwałtownie nie jest możliwe trzeba pomalutku bez gazu. Znajomy mi powiedział żebym sprawdził stan płynu(oleju) w sprzęgle " dźwigni" bo jest hydrauliczne, i bierze mi gdzieś dopiero od połowy a nie na początku i może to być przyczyną

I teraz moje pytania ;]

1. Czy rzeczywiście audi ma płyn do dźwigni sprzęgła? Wcześniej miałem VW Golf 2 i tam była montowana linka.
2. Jak sprawdzić stan tego płynu (oleju)
3. Jeżeli jest płyn(olej) i jest go za mało to czy mogą być tego takie objawy ??

Z góry dzięki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 17 sie 2007, 18:28 przez skitraszacz, łącznie zmieniany 1 raz.

pawgor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 04 kwie 2007, 00:30
Lokalizacja: Rumia

Post autor: pawgor » 16 sie 2007, 19:10

Sprzęgło jest hydrauliczne, ale pompa korzysta z płynu hamulcowego, wiec oleju tam nie ma. Odkręc półkę pod kierownica i masz tam dostęp do siłownika sprzęgła, jesli jest mokry, albo są widoczne wycieki, to nie dziala prawidłowo. Ale jesli nie ubywa ci płynu hamulcowego, to raczej nie jest problem osprzętu sprzęgła, tylko może coś dzieje sie z samym sprzęgłem. Ale z tego co wiem, to check engine do sprzęgła ma niewiele. Sprawdz czujnik wtrysku (ten niebieski dwupinowy) na kroccu wchodzącym do głowicy z układu chłodzenia, bo to on jest w gruncie rzeczy odpowiedzialnu za skład mieszanki i zachownie się silnika. A jesli to nie pomorze, to sonda lambda zostaje, ewentualnie ustawienie zapłonu. Szybko to sprawdzisz u każdego elektryka samochodowego za grosze.

[ Dodano: 2007-08-16, 19:16 ]
PS. Tak sobie mysle, ze mozesz miec zapowietrzone sprzęgło, można to stosunkowo łatwo odpowietrzyc, pod serwem masz specjalny zaworek, a odpowietrzanie wyglada prawie identycznie jak z hamulcami.
pozdro.

skitraszacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 16 sie 2007, 15:37
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: skitraszacz » 16 sie 2007, 21:25

Ok. dzięki wielkie jutro postaram się posprawdzać to wszystko

A ile może kosztować podpięcie auta pod komputer w celu sprawdzenie tego check engine

Tak pirazy oko raz drzwi ;-)

comandor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: comandor77 » 16 sie 2007, 22:02

Może się mylę - to mnie zaraz poprawcie, ale check engine w 1.8S B3 - przecież to silnik na zwykłym gaźniku, sam taką miałem-zwykły Pierburg.

skitraszacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 16 sie 2007, 15:37
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: skitraszacz » 17 sie 2007, 19:17

Ja się nie znam :-( wiem tyle, że świeci mi się to check engine a kiedyś mechanik mi mówił coś, że to „jednopunkt” czy jakoś tak, ale nie wiem czy to, to samo, co „zwykły”, bo się nie znam zbytnio

Acha i może ktoś mi powiedzieć jak odpowietrzyć te sprzęgło co bym nic nie spier… :-D

pawgor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 04 kwie 2007, 00:30
Lokalizacja: Rumia

Post autor: pawgor » 17 sie 2007, 21:43

owszem, najpierw byly gaznikowe wersje ale pozniej byly juz monowtryski. Napisz, czy sprawdziles to, o czym wczesniej napisalem, pozniej trzeba bedzie szukac gdzie indziej. ja mam wersje ze zwykla tablica, mam tylko kontrolki i nie mam check engine, nie mam tez gniazda po komputer, napisz w ktorym miejscu jest takie gniazdo u ciebie. Poszukaj ksiazki o obsludze audi 80 90 Dietera Korpa w pdf, to jest bardzo pomocna ksiazka, duzo wyjasnia. www.tkaudi.prv.pl, w dziale z plikami do pobrania.
pozdro.

[ Dodano: 2007-08-17, 21:48 ]
PS, odłącz minusową klem e od akumulatora na 30 min, to ponoc sterownik silnika kasuje blędy, ale najpierw napisz, czy masz to gniazdo diagnostyczne pod komputer. W audicach bardzo czesto pomaga odpiecie akumulatora na jakies pol godzinki. Napisz tez, jaka masz wersje tablicy, bo u mnie chyba nie ma kontrolki check engine, ale pewnosci nie mam. a przynajmniej nigdy sie nie zapalila.

skitraszacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 16 sie 2007, 15:37
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: skitraszacz » 18 sie 2007, 20:10

Ok. po mału ;]

Tu na zdjęciach widać jaki mam licznik (jeśli o to chodzi jak nie to zrobię nowe zdjęcia) ;] i dalej mam zrobione 2 czujniki

...:::zdjecia usuniete::.... ;] <---------Zdjęcia

nie sprawdziłem tego, co wcześniej pisałeś, bo nie wiem, który to ten czujnik, co trzeba sprawdzić

Który z nich to ten co pisałeś wcześniej ?? Przed ostatni czy ostatni na zdjęciach

A cha i jak lambde sprawdzić można ją miernikiem zbadać ?? ona jakieś daje napięcie ?? bo wydaje mi się ze w życiu nie była wymieniana ;]

PS. Jak wygląda ta wtyczka od kompa ;] hehe bo nie wiem czego szukać ;] heehe


Oczywiście po odpaleniu check engine gasnie a po okolo minutki zaswieca ;]
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2007, 11:44 przez skitraszacz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 sie 2007, 20:53

Może trochę uściślijmy :-) . W 1,8s Nie ma żadnego czujnika wtrysku. Ten czujnik, o którym pisze Pawgor to czujnik temperatury płynu. Chodzi o ten bliżej głowicy czyli drugi na zdjęciu (z tyłu). Sprawa druga to musisz sprawdzić co tam tak naprawdę masz. 1,8s to były gaźnikowce w końcówce produkcji sterowane elektronicznie i często mylone z wtryskami oznaczone NE, a wtrysk miały silniki PM (motronic) i JN (jetronic) oznaczenie 1,8 (bez "s")
Jeśli zapala się check to podstawową przyczyną jest sygnał z sondy zidentyfikowany przez ECU jako niewłaściwy skład mieszanki. Przyczyną może być rzeczywiście niewłaściwy skład mieszanki albo uszkodzenie sondy lambda. Jeśli to nie lambda, a masz gaźnik (a nie wtrysk) to obawiam się, że czeka Cię wizyta u dobrego mechaniora od gaźników, bo regulacja tego ustrojstwa z tego co mi się obiło o uszy to wyższa szkoła jazdy. Sprawdź jaki masz silnik, kod to pierwsze litery numeru silnika.
Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.

skitraszacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 16 sie 2007, 15:37
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: skitraszacz » 19 sie 2007, 18:59

Panowie dzieki za wszystko już działa :-D :-D :-D :-D HURAAA!!

Dzięki &#8222;pawgor&#8221; Pomogło odłączenie minusowej klemy od aku. na 1 godzinę

Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc
:-D

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 sie 2007, 20:08

Nie chcę Cię martwić, ale pewnie czeka Cię niedługo kolejny reset ECU. Poczytaj artykuł o LPG w dziale download to się dowiesz dlaczego.

skitraszacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 16 sie 2007, 15:37
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: skitraszacz » 21 sie 2007, 15:56

ale ja nie mam LPG ? ;]

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 sie 2007, 16:01

Ups, to sorry. Nie wiem czemu mi się coś skojarzyło, że masz LPG :oops: . Pewnie za dużo już siedzę przy tym LPG (kilka for) i mi się już trochę kiełbasi.
Ale wracając do sprawy, to przyjrzałbym się bliżej czemu ten check się zapalił. Bo reset ECU to leczenie objawów, a nie przyczyny.

skitraszacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 16 sie 2007, 15:37
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: skitraszacz » 24 sie 2007, 17:52

PANOWIE po resecie kompa auto działało kilka dni po czym znowu to samo tylko z tym ze wskaźnik od temp.. siadł wymieniłem czujnik temperatury i wszystko jak narazie gra ;] :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl