Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 AAZ] nie pali

ODPOWIEDZ
nolay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:59
Lokalizacja: DJE

[1.9 AAZ] nie pali

Post autor: nolay » 21 lut 2011, 16:46

Witam was Panowie ponownie!
Chciałbym prosić was o pomoc w nowej części pod tytułem AAZ nie pali cz.2
O co chodzi?! Otóż było to tak: wymieniłem zbiornik wyrównawczy płynu chłodnicowego, zalałem zgodnie ze wskazaniem do MAX. Pojechałem do rodzinki i zgasiłem auto. Po chwili zapaliłem i zostawiłem co by sobie chodziło celem odpowietrzenia układu chłodzenia. Chodzi dobre 20 minut a temperatura jak stała tak stała. Wpadłem na pomysł co by pogazować i tak też uczyniłem. Troche gazu kilka razy a temp dalej stała. Dałem mu gaz na maxa i ściągnąłem noge z gazu i ku mojemu zdziwieniu auto sobie zostało na obrotach!! Zadusiłem go na piątce, zajrzałem pod mache a tu zasrało olejem pół silnika przez taki mały wylocik nad turbiną( z EGR chyba on jest). Po jakieś godzinie auto odpaliłem znów i pojechałem do domu. Dziś z rana kręce, kręce i nic! Szybkie sprawdzenie czy waha dochodzi, czy świeczki grzeją, czy turbina nie zasyfiona. Wszystko w normie. Pozostaje pytanie co jest nie tak?
Ostatnio zmieniony 21 lut 2011, 21:23 przez nolay, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 lut 2011, 17:58

Po pierwsze - popraw temat.

Po drugie - płynu dolewamy do poziomu MIN.

Po trzecie - gazowanie ziemnego diesla - tak się niszczy samochody.

Po czwarte - sprawdź poziom oleju.

Po piątek - nie krzywdź samochodu.

nolay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:59
Lokalizacja: DJE

Post autor: nolay » 21 lut 2011, 19:23

Temat poprawiony. Płynu dolałem do max aby miał co wsiorbać po odpowietrzeniu. Gazowałem go po trasie i 15 minutach postoju z odpalonym silnikiem. Poziom oleju sprawdzałem, jest go dość. Samochodu nie krzywdzę, dbam o niego i jeżdże normlanie, nie katuje go na wysokich obrotach.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 lut 2011, 19:49

Wysokie obroty to nie katowanie silnika, wszak od tego są. Pytanie tylko kiedy się je osiąga.

Nie podoba mi się to, że samochod został na wysokich obrotach. Była wtedy z tyłu jakaś zasłona dymna? Jaki kolor?

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 21 lut 2011, 20:14

Pompa ma KO albo pociagnal syfu ze zbiornika jak dales po obrotach i paliwo nie dochodzi w takiej ilosci jak trzeba.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 21 lut 2011, 20:59

nolay zostały jeszcze tagi :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 lut 2011, 22:55

gibaj pisze:nolay zostały jeszcze tagi :mrgreen:
gibaj Aleś Ty się porządnicki zrobił :mrgreen: jak nic modem zostaniesz ;-)

[ Dodano: 2011-02-21, 23:02 ]
Fighter001 pisze:albo pociagnal syfu ze zbiornika jak dales po obrotach i paliwo nie dochodzi w takiej ilosci jak trzeba.
Taaa...i rozbujał się na tym syfie ,tydzież na resztkach <haha> takie rzeczy dzieją się w benzynowych silnikach dwusuwowych a nie w dieslach
nolay pisze:Dałem mu gaz na maxa i ściągnąłem noge z gazu i ku mojemu zdziwieniu auto sobie zostało na obrotach!! Zadusiłem go na piątce, zajrzałem pod mache a tu zasrało olejem pół silnika przez taki mały wylocik nad turbiną( z EGR chyba on jest)
Ewidentnie z opisu wynika że silnik chodził na oleju silnikowym który dostał sie do dolotu ,jakby nie zdusił na biegu to by korby bokiem wyszły

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 22 lut 2011, 07:19

Czyli suszarka poszla. Ale przeciez by zapalil pozniej czy jak to jest?

nolay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:59
Lokalizacja: DJE

Post autor: nolay » 22 lut 2011, 23:51

MUNIOR pisze: Ewidentnie z opisu wynika że silnik chodził na oleju silnikowym który dostał sie do dolotu ,jakby nie zdusił na biegu to by korby bokiem wyszły
No raczej, że na oleju, potem jak ściągnąłem wąż co idzie od filtra powietrza i łączy sie z turbiną była tam masa oleju. Pytanie tylko czy przy walniętej turbinie by nie odpalił? Wirniki kręcą sie dobrze w turbo, sprawdzałem. Załadowałem aku do peła i próbowałem ale lipa wyszła. Jakieś sugestie Panowie? (z racji pracy wykonywanej na dwie zmiany będe pisał w godzinach późno wieczorncyh!)

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 23 lut 2011, 08:17

Kolego jak turbo puscilo olej to pewnie poszedl do komory spalania. Wykrec wtryski i zakrec rozrusznikiem olej powinno wypluc przez gniazda wtrysku i powinno byc ok. Oczywiscie suszara do regeneracji/ wymiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl