[b4 1.9 tdi] pomoc w zdiagnozowaniu nastawnika
[b4 1.9 tdi] pomoc w zdiagnozowaniu nastawnika
witam mam takie pytanie czy jest kotoś z okolic malborka kto mogł by mi pomuc a chodzi o podmiane nastawnika w celu sprawdzenia czy u mnie faktycznie ta częśc jest uszkodzona był bym bardzo wdzięczny za pomoc
Re: [b4 1.9 tdi] pomoc w zdiagnozowaniu nastawnika
kolego podłącz auto pod vaga, masz na boschu czy piterburgu ? nie da się tak przekręcić nastawnika i przejechać, to troche trwa i vag jest potrzebny do ustawienia dawki, podłączysz auto pod vaga i wszystko się dowiesz bez podmiany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Obawiam się że nie znajdziesz nikogo takiego ,chyba nie zdajesz sobie sprawy że podmiana nastawnika to nie to samo co podmiana np.przepływomierzamisiek547 pisze:witam mam takie pytanie czy jest kotoś z okolic malborka kto mogł by mi pomuc a chodzi o podmiane nastawnika w celu sprawdzenia czy u mnie faktycznie ta częśc jest uszkodzona był bym bardzo wdzięczny za pomoc
Jak masz auto na boschu to podpinajac vaga nie zobaczysz uszkodzonego nastawnika .W zasadzie nie ma żadnego testu ani sposobu żeby sprawdzić nastawnik na boschu .Ale objawy opisywane przez posiadaczy aut z kończącym się nastawnikiem ,są powszechnie znane i wystarczy dobrze poszukać .Najczęstszym objawem jest chwilowy brak reakcji na pedał gazu w czasie jazdymisiek547 pisze:mam boscha podpinałem się pod vaga ale nic tam nie widac konkretnego
jeśli chodzi o podmianę to naprawdę będziesz miał duży problem z chętnym do użyczenia nastawnika w ostateczności będziesz mieć dwa wyjścia albo przeróbka na piergurga albo kupić pompę lub sam nastawnik z bmw 2.5tds 91-94r sprawny wyrywa się 250-500zł a dużo jest sprawnych nastawników potencjometrycznych z tds często pada w nich tylko czujnik temp. paliwa do przełożenia po zakupie, zdarzają się naprawdę 100% sprawne i o małym przebiegu a i konieczna jest przekładka wtyczki choć okrągła ale inna i śmiga :mrgreen:
wtryski wymienialem w zeszlym roku a tak jak pisalem ze po interwencji w nastawnik delikatnie sie poprawilo tak ze podejrzewam ze on jeszcze jest zasyfiony
[ Dodano: 2011-02-23, 16:03 ]
i poprostu nie sprawdze tego jak nie bede mial dobrego nastawnika na podmiane a wiecie takie szukanie w ciemno nie jest najlepszym roziwiazaniem bo mozna duzo kasy stracic na tym
[ Dodano: 2011-02-23, 16:03 ]
i poprostu nie sprawdze tego jak nie bede mial dobrego nastawnika na podmiane a wiecie takie szukanie w ciemno nie jest najlepszym roziwiazaniem bo mozna duzo kasy stracic na tym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No i wszystko w temacie potencjometrycznych nienaprawialnych wynalazków <ok> Wyjscia są dwa ,zakupic nowy za ok.1400zł lub za zblizoną kwotę przerzucić to co trzeba na pierburga i mieć z tym spokój na zawsze .Opcja "zrób to sam " obniża koszt całej operacji o ok.połowę :mrgreen: Pozostałe opcje to wyrzucanie kasy w błoto,bo zdobycie uzywanego sprawnego potencjometra graniczy z cudem a naprawa tego czegoś się nie sprawdza na dłuższą metękojak85 pisze:Hmm, mi też lekko poszarpuje i też mam Bosha. Co do nastawnika to nie jest kwestia jego zasyfienia tylko wytarcia ścieżek potencjometru. I dlatego przy nastawnikach indukcyjnych można je czyścić i jest git a w potencjometrycznym wytarta ścieżka powoduje siekanie.