[b3 1.8 pm] nie pali na benzynie
[b3 1.8 pm] nie pali na benzynie
Witam, temat chyba podobny ze wszystkimi jednak nie do końca. Nie mogę odpalić z benzyny. Problem zaczął się we wtorek. W sobote odpaliłem auto z lpg bo miałem dziurawy przewód od benzyny. No więc odpaliłem i trzymałem nogę na gazie żeby mi na zimnym nie zgasł. Ok, się zagrzał i trzymał obroty na lpg więc pojechałem do wujaszka na kanał robić przewód. Zrobiłem, przyjeżdżam do domu, w niedziele odpalam z gazu, jadę po benze, zalałem 20l. samochód odstawiłem na kilka godzin. temperatura spadła do -16 a on z benzyny od razu odpalił. Natomiast we wtorek nie chciał zapalić z benzyny więc zrobiłem tak jak kiedyś, z lpg, wtedy pocisnąłem go do 2k obrotów i przełączyłem na benzynkę a on zgasł. i od tamtej pory gdy odpalam na benzynie on tylko trochę zatyrka, powie że chce odpalić ale nie odpala. Ktoś spotkał się z takim problemem? Sprawa jest pilna i każda odpowiedź była by mi bardzo pomocna, bo niestety zachorowałem i nie mogę wszystkiego sprawdzić na mrozie.
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
miałem dziurę jakoś w połowie długości samochodu. wyciąłem kawałek tego metalowego przewodu i w jego miejsce wpasowałem przewód gumowy paliwowy średnicy wewnętrznej 8mm i zacisnąłem opaskami metalowymi. od tamtej pory nie gubił paliwa ale i też jak pisałem wcześniej odpalił normalnie dzień po naprawie nawet przy -16. A dziś było -12 a on nic
Tomek nie wiem czym wycinałeś ten kawałek przewodu paliwa gdzie była dziura - pewnie piłką do metalu, brzeszczotem. W trakcie cięcia do środka przewodu mogły dostać się opiłki metalu i pod wpływem ciśnienia paliwa mogły przebić MEMBRANE w Reduktorze Ciśnienia ( zobacz fotkę ) musisz zdjąć obudowę filtra powietrza i zobaczyć czy spod tego dekielka (pod napisem Regulator Ciśnienia ) nie wypływa paliwo - oczywiście w tym czasie ktoś kręci rozrusznikiem, auto przełączone na paliwo. Możesz jeszcze sprawdzić WTRYSK, odkręcić osłonę z wtyczką wyjąć z obudowy i przepłukać w czystym paliwie.
tak wygląda wtrysk
a tak membrana ( przepona ) regulatora ciśnienia podaje adres sklepu gdzie też kupowałem jak mi się przerwała http://eter-mot.abc24.pl/default.asp?ka ... pro=272605
tak wygląda wtrysk
a tak membrana ( przepona ) regulatora ciśnienia podaje adres sklepu gdzie też kupowałem jak mi się przerwała http://eter-mot.abc24.pl/default.asp?ka ... pro=272605
Tak jak piszesz sprawdź czy leci paliwo z tego przewodu . Sprawdź bezpiecznik pompy paliwa Nr. 13 - 15A. i sprawdź jeszcze przekaźnik pompy paliwa Nr. 10 o ile paliwo nie popłynie z przewodu.
Tomek zapomniałem o jeszcze jednej rzeczy, dość ważnej. Sprawdź przekaźnik który jest gdzieś w komorze silnika ( przy instalacji LPG ) który działa w ten sposób że jak przełączysz auto na GAZ to przekaźnik odłącza zasilenie wtryskiwacza paliwa, po ponownym przełączeniu na PB przekaźnik załącza wtryskiwacz. Może być uszkodzony, spalony lub w środku na stykach nie łączy. Wygląda mniej więcej tak :
Tomek zapomniałem o jeszcze jednej rzeczy, dość ważnej. Sprawdź przekaźnik który jest gdzieś w komorze silnika ( przy instalacji LPG ) który działa w ten sposób że jak przełączysz auto na GAZ to przekaźnik odłącza zasilenie wtryskiwacza paliwa, po ponownym przełączeniu na PB przekaźnik załącza wtryskiwacz. Może być uszkodzony, spalony lub w środku na stykach nie łączy. Wygląda mniej więcej tak :
Mogło być tak że z powietrza wilgoć odłożyła się na wtryskiwaczu. Wtryskiwacz był zimny a z silnika (z kolektora ssącego z jeża co podgrzewa powietrze) poszło ciepłe podgrzane powietrze, i zrobiła się rosa na wtrysku i zamarzła. Gdyby silnik pochodził dłużej to by nagrzał i ogrzał wszystko i nie było by "rosy".
Wewnątrz przewodów to raczej nie, chyba że paliwo było kiepskiej jakości i w nim było troszkę wody. Wykręć jeszcze raz cały zespół wtryskowy, wyciągnij wtryskiwacz, przepłucz go w czystym paliwie, rozkręć Regulator Ciśnienia może w nim zebrała się woda i przymarzła. Odkręć jeszcze przewód paliwa i trochę przepompuj.
Jeśli chodzi o odpalanie na gazie przy zimnym nie zagrzanym silniku przy -12C, czy -16 C, to tego się nie robi bo w środku reduktora gazu jest gumowa membrana która jest twarda jeśli płyn jest zimny. Ta membrana "pracuje" i musi być ogrzana inaczej może popękać i nie będzie auto paliło na gazie ! Może już jest do wymiany. Gaz LPG musi być ogrzany bo inaczej zalewa ( zamraża ) świece, dlatego na zimnym silniku ciężko pali się na LPG a jeśli już zapali to szarpie silnikiem.
Najpierw oczyść jeszcze raz wtrysk i zapal na paliwie, zagrzej silnik i dopiero wtedy przełącz na Gaz.
Jeśli chodzi o odpalanie na gazie przy zimnym nie zagrzanym silniku przy -12C, czy -16 C, to tego się nie robi bo w środku reduktora gazu jest gumowa membrana która jest twarda jeśli płyn jest zimny. Ta membrana "pracuje" i musi być ogrzana inaczej może popękać i nie będzie auto paliło na gazie ! Może już jest do wymiany. Gaz LPG musi być ogrzany bo inaczej zalewa ( zamraża ) świece, dlatego na zimnym silniku ciężko pali się na LPG a jeśli już zapali to szarpie silnikiem.
Najpierw oczyść jeszcze raz wtrysk i zapal na paliwie, zagrzej silnik i dopiero wtedy przełącz na Gaz.