[B3 SB] problem z zamarzającym rozrusznikiem
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
[B3 SB] problem z zamarzającym rozrusznikiem
Tak jak w temacie. Przy obecnych -17 mroziskach zamarza mi rozrusznik :evil:
Objawia się to tym, że po jego uruchomieniu pierwszy obrót jest maksymalnie wymęczony rozrusznik ledwo się kręci, następne są już coraz szybsze, aż w końcu rozrusznik kręci na tyle szybko, że silnik odpala normalnie. Akumulator mam dobry, ma kilka miesięcy i jest dobrze naładowany bo kontrolki nie gasną gdy kręce rozrusznikiem, pozatym mimo długiego kręcenia rozrusznik zamiast kręcić coraz wolniej kręci coraz szybciej. Już wcześniej zanim zaczęły się te hardcorowe mrozy ale temperatura była bliska lub nieco poniżej zera zaobserwowałem, że rozrusznik kręci się jakoś wolniej. Ogólnie, to mam wrażenie że po wymianie akumulatora zaczęły się jaja z rozrusznikiem, bo jakiś czas po wymianie aku po odpaleniu silnika i puszczeniu kluczyka przez około 2 sekundy było słychać piszczenie, na jakiś czas to ustało i zanim rozrusznik zaczął zamarzać wróciło. Teraz nic nie piszczy, tylko że rozrusznik zamarza :roll:
Wie ktoś może co się dzieje i w jaki sposób usunąć ten problem ?
Objawia się to tym, że po jego uruchomieniu pierwszy obrót jest maksymalnie wymęczony rozrusznik ledwo się kręci, następne są już coraz szybsze, aż w końcu rozrusznik kręci na tyle szybko, że silnik odpala normalnie. Akumulator mam dobry, ma kilka miesięcy i jest dobrze naładowany bo kontrolki nie gasną gdy kręce rozrusznikiem, pozatym mimo długiego kręcenia rozrusznik zamiast kręcić coraz wolniej kręci coraz szybciej. Już wcześniej zanim zaczęły się te hardcorowe mrozy ale temperatura była bliska lub nieco poniżej zera zaobserwowałem, że rozrusznik kręci się jakoś wolniej. Ogólnie, to mam wrażenie że po wymianie akumulatora zaczęły się jaja z rozrusznikiem, bo jakiś czas po wymianie aku po odpaleniu silnika i puszczeniu kluczyka przez około 2 sekundy było słychać piszczenie, na jakiś czas to ustało i zanim rozrusznik zaczął zamarzać wróciło. Teraz nic nie piszczy, tylko że rozrusznik zamarza :roll:
Wie ktoś może co się dzieje i w jaki sposób usunąć ten problem ?
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
niezly filmik :mrgreen:pawelrybak15 pisze:
niewiem czy dobrze zauwazylem ale lampka od swiec ci nie gasnie, a w pewnym momencie swieci nie pelna jasnosci
i co ciekawe ze masz szybkie obroty rozrusznika, ale skoro ustaliles ze on "zamarza" ... samochod ci sie zachowuje jak by na zimnych swiecach palil
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Lampka od świec nie gaśnie, bo to nie TDI, tylko Turbo D który ma troche inny układ grzania świec i jeśli wajcha przyspieszacza kąta wtrysku jest wysunięta, to kontrolka świeci się połową jasności dopóki nie wsunie się tej wajchy. Po przygaśnięciu kontrolki świece grzeją się nadal aż do momentu pstryknięcia przekaźnika (ledwo słyszalne, na filmie sie nie nagrało) i w tym momencie widać że Voltomierz wyraźnie idzie w górę zatem świece na pewno działają :mrgreen:
Rozrusznik czasem kręci lepiej, a czasem gorzej, na tym filmie akurat aż takiej tragedii nie ma, ale w porównaniu z tym co było jeszcze jesienią to jest bardzo źle, widać na filmie wyraźnie że samochód ciężko pali, bo trwa to aż 6 sekund, normalnie to 2-3 sekundy i chodził :roll:
[ Dodano: 2011-02-24, 11:38 ]
No i nawet na tym filmie słychać, że pierwszy obrót rozrusznika jest maksymalnie wymęczony, dopiero kolejne są już jako takie, ale to i tak nie jest to co powinno być :evil:
Rozrusznik czasem kręci lepiej, a czasem gorzej, na tym filmie akurat aż takiej tragedii nie ma, ale w porównaniu z tym co było jeszcze jesienią to jest bardzo źle, widać na filmie wyraźnie że samochód ciężko pali, bo trwa to aż 6 sekund, normalnie to 2-3 sekundy i chodził :roll:
[ Dodano: 2011-02-24, 11:38 ]
No i nawet na tym filmie słychać, że pierwszy obrót rozrusznika jest maksymalnie wymęczony, dopiero kolejne są już jako takie, ale to i tak nie jest to co powinno być :evil:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Bez świec tak by TD w gorące lato zapalało.Szara80tkaTdi pisze:samochod ci sie zachowuje jak by na zimnych swiecach palil
Pewnie to jest różnica między RA a SB, bo u mnie przyśpieszacz to tylko zwykła linka idąca spod kierownicy do pompy wtryskowej.pawelrybak15 pisze: tylko Turbo D który ma troche inny układ grzania świec i jeśli wajcha przyspieszacza kąta wtrysku jest wysunięta, to kontrolka świeci się połową jasności dopóki nie wsunie się tej wajchy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
jak nie chcą schodzic to wybijaj albo całkiem rozwal i tak będziesz wymieniał tak?ja kiedyś wcześniej w passacie jak zmieniałem i jeszcze wcześniej w mercedesie to rozwalałem całkiem :roll: jakimś przecinaczkiem albo ostrym śrubokrętem innego wyjścia nie ma chyba :roll: musisz i tak wszystko rozkręcićskoti pisze:Chciałem założyć nowy temat ale nie będziemy syfić więc się podłączę. Wiadomo ,że wymienić szczotki lub szczotko trzymacz. Ale wypadało by też tulejki wymienić tylko jak je zdjąć/zbić :!: :?:
Mam rozebrane tylko nie chce na chama bo potem by trza było iść do sklepu i na podst. starego poszukać/po przymierzać nowe, na tym etapie stoję/zatrzymałem się i nie wiem co dalejgibaj pisze: jak nie chcą schodzic to wybijaj albo całkiem rozwal i tak będziesz wymieniał tak?ja kiedyś wcześniej w passacie jak zmieniałem i jeszcze wcześniej w mercedesie to rozwalałem całkiem :roll: jakimś przecinaczkiem albo ostrym śrubokrętem innego wyjścia nie ma chyba :roll: musisz i tak wszystko rozkręcić
Muszę zdjąć najpierw nr. 1 na foto żeby zdjąć 2 i dobrać się do reszty
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
U mnie też jest to zwykła linka, ale oprócz sterowania cięgła przy pompie załącza także tą kontrolkę <ok>trepek pisze:Bez świec tak by TD w gorące lato zapalało.Szara80tkaTdi pisze:samochod ci sie zachowuje jak by na zimnych swiecach palil
Pewnie to jest różnica między RA a SB, bo u mnie przyśpieszacz to tylko zwykła linka idąca spod kierownicy do pompy wtryskowej.pawelrybak15 pisze: tylko Turbo D który ma troche inny układ grzania świec i jeśli wajcha przyspieszacza kąta wtrysku jest wysunięta, to kontrolka świeci się połową jasności dopóki nie wsunie się tej wajchy.
Na grzaniu świec świeci ona pełną mocą i gaśnie jeśli nie wysunę tego przyspieszacza, nawet lekkie jego wysunięcie powoduje świecenie kontrolki z 50% mocy po zakończeniu grzania świec.