Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 SB] problem z zamarzającym rozrusznikiem

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

[B3 SB] problem z zamarzającym rozrusznikiem

Post autor: pawelrybak15 » 21 lut 2011, 23:33

Tak jak w temacie. Przy obecnych -17 mroziskach zamarza mi rozrusznik :evil:
Objawia się to tym, że po jego uruchomieniu pierwszy obrót jest maksymalnie wymęczony rozrusznik ledwo się kręci, następne są już coraz szybsze, aż w końcu rozrusznik kręci na tyle szybko, że silnik odpala normalnie. Akumulator mam dobry, ma kilka miesięcy i jest dobrze naładowany bo kontrolki nie gasną gdy kręce rozrusznikiem, pozatym mimo długiego kręcenia rozrusznik zamiast kręcić coraz wolniej kręci coraz szybciej. Już wcześniej zanim zaczęły się te hardcorowe mrozy ale temperatura była bliska lub nieco poniżej zera zaobserwowałem, że rozrusznik kręci się jakoś wolniej. Ogólnie, to mam wrażenie że po wymianie akumulatora zaczęły się jaja z rozrusznikiem, bo jakiś czas po wymianie aku po odpaleniu silnika i puszczeniu kluczyka przez około 2 sekundy było słychać piszczenie, na jakiś czas to ustało i zanim rozrusznik zaczął zamarzać wróciło. Teraz nic nie piszczy, tylko że rozrusznik zamarza :roll:
Wie ktoś może co się dzieje i w jaki sposób usunąć ten problem ?

Awatar użytkownika
DżiPi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 07 sty 2011, 15:06
Lokalizacja: Z Pączy....

Post autor: DżiPi » 22 lut 2011, 04:38

Czyżby tulejki w rozruszniku?Masz osłonę pod silnikiem?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 lut 2011, 09:55

Mam osłonę pod silnikiem :-)
Całkiem możliwe, że to tuleje, w końcu rozrusznik ma 21 lat :roll:

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 22 lut 2011, 10:28

a nie czasem wina oleju silnikowego?, ze ci gestnieje a po jednym obrocie juz sie rozrzedza

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 lut 2011, 13:42

Raczej nie, bo jak w grudniu były mroziska to problemu nie było :roll:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 22 lut 2011, 22:57

no pewnie bez wyjęcia go to nie odgadniemy ale ja stawiam na tulejki :roll:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 23 lut 2011, 23:21

Słyszałem, że te tuleje można wymieniać, w takim razie gdzie je dostanę ? W ASO czy tylko zamówić u jakiegoś tokarza ? Ciężko się to wymienia ? Na jaki koszt mam się szykować ?
Wklejam link do filmiku na którym pokazałem jak odpala moje auto zdarzają się też jeszcze cięższe rozruchy :evil:


Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 23 lut 2011, 23:47

Tulejek jest bodajże 3 szt i każda kosztuje ok 10zł ,też to teraz przerabiam tylko nie mogę ich zdjąć :-x gat dem

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 24 lut 2011, 00:12

pawelrybak15 pisze:
niezly filmik :mrgreen:
niewiem czy dobrze zauwazylem ale lampka od swiec ci nie gasnie, a w pewnym momencie swieci nie pelna jasnosci
i co ciekawe ze masz szybkie obroty rozrusznika, ale skoro ustaliles ze on "zamarza" ... samochod ci sie zachowuje jak by na zimnych swiecach palil

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 24 lut 2011, 11:35

Lampka od świec nie gaśnie, bo to nie TDI, tylko Turbo D który ma troche inny układ grzania świec i jeśli wajcha przyspieszacza kąta wtrysku jest wysunięta, to kontrolka świeci się połową jasności dopóki nie wsunie się tej wajchy. Po przygaśnięciu kontrolki świece grzeją się nadal aż do momentu pstryknięcia przekaźnika (ledwo słyszalne, na filmie sie nie nagrało) i w tym momencie widać że Voltomierz wyraźnie idzie w górę zatem świece na pewno działają :mrgreen:
Rozrusznik czasem kręci lepiej, a czasem gorzej, na tym filmie akurat aż takiej tragedii nie ma, ale w porównaniu z tym co było jeszcze jesienią to jest bardzo źle, widać na filmie wyraźnie że samochód ciężko pali, bo trwa to aż 6 sekund, normalnie to 2-3 sekundy i chodził :roll:

[ Dodano: 2011-02-24, 11:38 ]
No i nawet na tym filmie słychać, że pierwszy obrót rozrusznika jest maksymalnie wymęczony, dopiero kolejne są już jako takie, ale to i tak nie jest to co powinno być :evil:

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 24 lut 2011, 12:59

Chciałem założyć nowy temat ale nie będziemy syfić więc się podłączę. Wiadomo ,że wymienić szczotki lub szczotko trzymacz. Ale wypadało by też tulejki wymienić tylko jak je zdjąć/zbić :!: :?: :-/

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 lut 2011, 14:21

Szara80tkaTdi pisze:samochod ci sie zachowuje jak by na zimnych swiecach palil
Bez świec tak by TD w gorące lato zapalało.
pawelrybak15 pisze: tylko Turbo D który ma troche inny układ grzania świec i jeśli wajcha przyspieszacza kąta wtrysku jest wysunięta, to kontrolka świeci się połową jasności dopóki nie wsunie się tej wajchy.
Pewnie to jest różnica między RA a SB, bo u mnie przyśpieszacz to tylko zwykła linka idąca spod kierownicy do pompy wtryskowej.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 24 lut 2011, 15:55

skoti pisze:Chciałem założyć nowy temat ale nie będziemy syfić więc się podłączę. Wiadomo ,że wymienić szczotki lub szczotko trzymacz. Ale wypadało by też tulejki wymienić tylko jak je zdjąć/zbić :!: :?: :-/
jak nie chcą schodzic to wybijaj albo całkiem rozwal i tak będziesz wymieniał tak?ja kiedyś wcześniej w passacie jak zmieniałem i jeszcze wcześniej w mercedesie to rozwalałem całkiem :roll: jakimś przecinaczkiem albo ostrym śrubokrętem innego wyjścia nie ma chyba :roll: musisz i tak wszystko rozkręcić

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 24 lut 2011, 17:26

gibaj pisze: jak nie chcą schodzic to wybijaj albo całkiem rozwal i tak będziesz wymieniał tak?ja kiedyś wcześniej w passacie jak zmieniałem i jeszcze wcześniej w mercedesie to rozwalałem całkiem :roll: jakimś przecinaczkiem albo ostrym śrubokrętem innego wyjścia nie ma chyba :roll: musisz i tak wszystko rozkręcić
Mam rozebrane tylko nie chce na chama bo potem by trza było iść do sklepu i na podst. starego poszukać/po przymierzać nowe, na tym etapie stoję/zatrzymałem się i nie wiem co dalej

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
Muszę zdjąć najpierw nr. 1 na foto żeby zdjąć 2 i dobrać się do resztyObrazek

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 24 lut 2011, 22:07

trepek pisze:
Szara80tkaTdi pisze:samochod ci sie zachowuje jak by na zimnych swiecach palil
Bez świec tak by TD w gorące lato zapalało.
pawelrybak15 pisze: tylko Turbo D który ma troche inny układ grzania świec i jeśli wajcha przyspieszacza kąta wtrysku jest wysunięta, to kontrolka świeci się połową jasności dopóki nie wsunie się tej wajchy.
Pewnie to jest różnica między RA a SB, bo u mnie przyśpieszacz to tylko zwykła linka idąca spod kierownicy do pompy wtryskowej.
U mnie też jest to zwykła linka, ale oprócz sterowania cięgła przy pompie załącza także tą kontrolkę <ok>
Na grzaniu świec świeci ona pełną mocą i gaśnie jeśli nie wysunę tego przyspieszacza, nawet lekkie jego wysunięcie powoduje świecenie kontrolki z 50% mocy po zakończeniu grzania świec.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl