kyjo czy mógłbyś podesłać link ze stronką jak wymienić te uszczelniacze bez ściągania głowicy z forum golfa
Z góry dzięki <ok>
[B4 TDI 1Z] zaślepiona odma!!!
powiec ci w skrócie bo nie mam tego zapisanego nigdzie.
zrzucasz rozrząd ściągasz wałek, podstawiasz tłok w GMP naciskając na zawór czy sie opiera na nim potem kluczem naciskasz i lekko pukniesz w klucz włotkiem żeby zabezpieczenia wyskoczyły ( uważaj bo lubią odskoczyć) a dalej juz bedziesz widział uszczelniacz.
zrzucasz rozrząd ściągasz wałek, podstawiasz tłok w GMP naciskając na zawór czy sie opiera na nim potem kluczem naciskasz i lekko pukniesz w klucz włotkiem żeby zabezpieczenia wyskoczyły ( uważaj bo lubią odskoczyć) a dalej juz bedziesz widział uszczelniacz.
ja jak wymieniałem uszczelniacze to zacząłem od cylindrów 2 i 3 (środkowych), żeby się nie nakręcić silnikiem to po zdjęciu pokrywy zaworów ustawiłem wycięcie wałka pod kątem 90 stopni w stosunku do płaszczyzny głowicy (wtedy środkowe tłoki są w GMP), potem rozpiąłem rozrząd, wyciągnąłem wałek i wymieniłem uszczelniacze na cyl. 2 i 3, po wymianie na cyl. 2 i 3 przekręciłem wał w położenie "0" i wtedy były dwa skrajne tłoki w GMP (cyl. 1 i 4) i wymiana na tych cyl.
ta metoda jest najszybsza i najmniej trzeba kręcić silnikiem (jak ktoś zacznie z położenia "0" czyli cyl. 1 i 4 to potem musi przekręcić wał o 180 stopni, wymienić uszczelniacze na cyl. 2 i 3 i potem znowu kręcić na "0" żeby ustawić rozrząd)
ta metoda jest najszybsza i najmniej trzeba kręcić silnikiem (jak ktoś zacznie z położenia "0" czyli cyl. 1 i 4 to potem musi przekręcić wał o 180 stopni, wymienić uszczelniacze na cyl. 2 i 3 i potem znowu kręcić na "0" żeby ustawić rozrząd)