[B3 1.6 PP] Wyciek płynu chłodniczego z kolektora wydechoweg
[B3 1.6 PP] Wyciek płynu chłodniczego z kolektora wydechoweg
Witam serdecznie kolegów <ok>
no teraz już nie będzie mi do śmiechu bo mam taki oto problem. Dziś zauważyłem ubytek płynu chłodniczego i że sączy mi się właśnie płyn chłodniczy z czwartego jakby to powiedzieć krućca kolektora wydechowego i cieknie po bloku na misę. Nie są to kolosalne ilości ale coś musiało puścić. Dziś rano zauważyłem, że silnik z rana potrafi nie równo pracować z 15s po czym się wyrównuje. Dodam, że nie wyrzuca mi płynu zbiorniczkiem więc uszczelkę chyba można wykluczyć. Jutro sprawdze ciśnienie na cylindrach i napisze na forum. Macie jakieś pomysły ??
no teraz już nie będzie mi do śmiechu bo mam taki oto problem. Dziś zauważyłem ubytek płynu chłodniczego i że sączy mi się właśnie płyn chłodniczy z czwartego jakby to powiedzieć krućca kolektora wydechowego i cieknie po bloku na misę. Nie są to kolosalne ilości ale coś musiało puścić. Dziś rano zauważyłem, że silnik z rana potrafi nie równo pracować z 15s po czym się wyrównuje. Dodam, że nie wyrzuca mi płynu zbiorniczkiem więc uszczelkę chyba można wykluczyć. Jutro sprawdze ciśnienie na cylindrach i napisze na forum. Macie jakieś pomysły ??
Kuuuurna GIBAJ u mnie u mnie... aż mi się słabo z rana zrobiło jak to zobaczyłem oby to tylko nie była uszczelka ale pożyjemy- zobaczymy. Napewno nie będę z tym jeździł bo szkoda silniczka jeszcze ładnie klekocze póki co <ok> wiesz myślałem może, że tam jest chłodzenie czy dogrzewanie kolektora ssącego płynem chłodniczym i może właśnie tam coś jest pęknięte i poprostu pcha mi płyn na wydech... niewiem niewiem. Chciałem właśnie się tu poradzić na forum kogoś bystręgo...
Może tak być. Musisz wypuścić troszkę płynu chłodniczego bo jak odkręcisz kolektor to może troszkę wyciec. Kolektory musisz wykręcić dwa bo z tego co pamiętam to ssącego nie wykręcisz jak nie ściągniesz najpierw wydechowego. Wcześniej popryskaj wszystkie śruby jakimś WD. Mam nadzieje że ściągniesz kolektory bez ściągania głowicy jest to możliwe ( jeśli ściągniesz głowicę będziesz miał dodatkowe koszty - uszczelki i może pasek rozrządu ) Daję kolejną fotkę tym razem kolektora ssącego ale z silnika 2.0, jest chyba podobny do 1.6, zaznaczyłem na nim gdzie jest uszczelka która mogła puścić . Jak będziesz wszystko skręcał z powrotem to może będziesz musiał założyć wszystkie nowe uszczelki między głowicą a kolektorem ssącym i wydechowym ( tak powinno się robić żeby nie było przedmuchu i lewego powietrza ale robi się różnie zależy od kasy w kieszeni ) Pamiętaj dokręcaj śruby na Krzyż !!!
Oj pomogłeś koleżko pomogłeś aj wiem wiem jak to jest z ta głowicą i kosztami bo już nie jedną głowice zrzucałem i zakładałem ale nigdy w swoim. Kolektory odkręci normalnie bez zrzucania głowicy napewno dzięki za pomoc, sądzę, że nie będzie problemów z robota a robię wszystko na zicher i napewno zostanie wymienione wszystko co niezbędne jutro opisze wrażenia
[ Dodano: 2011-02-25, 18:07 ]
No i tak. Dziś w robocie sprawdziłem ciśnienie na tłokach i uszczelkę pod głowicą można wykluczyć bo ciśnienie mam następujące:
I - 11,0 bar,
II - 11,5 bar,
III - 11,3 bar,
IV - 11,0 bar.
Jak na benzyniaka nie jest źle a max dopuszczalna różnica ciśnień wynosi 3 bary więc się kwalifikuje w normie będziemy odkręcać kolektory i to chyba dosłownie za chwilę
[ Dodano: 2011-02-26, 17:48 ]
Więc tak, kolektory odkręcone oba choć nie trzeba wydechowego wykręcać, uszczelki wszystkie możliwe wymienione. Tzn pod kolektorem ssącym, oring gumowy w kolektorze ssącym, oraz uszczelki do wydechu wymienione. Podejrzenia były tylko do oringu lecz wymienione wszystko, żeby 2 razy nie rozbierać. A rezultaty ? nie bardzo, bo znowu pokazują się śladowe ilości płynu choć wszystko poskładane jak ta lala. W poniedziałek biorę klucz dynamometryczny i poprawimy dociąg głowicy <ok> oczywiście dociskając na ukrzysz
[ Dodano: 2011-02-25, 18:07 ]
No i tak. Dziś w robocie sprawdziłem ciśnienie na tłokach i uszczelkę pod głowicą można wykluczyć bo ciśnienie mam następujące:
I - 11,0 bar,
II - 11,5 bar,
III - 11,3 bar,
IV - 11,0 bar.
Jak na benzyniaka nie jest źle a max dopuszczalna różnica ciśnień wynosi 3 bary więc się kwalifikuje w normie będziemy odkręcać kolektory i to chyba dosłownie za chwilę
[ Dodano: 2011-02-26, 17:48 ]
Więc tak, kolektory odkręcone oba choć nie trzeba wydechowego wykręcać, uszczelki wszystkie możliwe wymienione. Tzn pod kolektorem ssącym, oring gumowy w kolektorze ssącym, oraz uszczelki do wydechu wymienione. Podejrzenia były tylko do oringu lecz wymienione wszystko, żeby 2 razy nie rozbierać. A rezultaty ? nie bardzo, bo znowu pokazują się śladowe ilości płynu choć wszystko poskładane jak ta lala. W poniedziałek biorę klucz dynamometryczny i poprawimy dociąg głowicy <ok> oczywiście dociskając na ukrzysz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 maja 2016, 00:43
- Lokalizacja: wisła