Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacje - Rozwiercanie przepustnicy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

[All] Modyfikacje - Rozwiercanie przepustnicy

Post autor: PI7er » 16 wrz 2010, 16:07

Jak w temacie ma ktos sprawdzony sposób, aby rozwiercic przepustnice ? Czy mozna to zrobic w warunkach domowo garazowych ? Czym ?
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 12:12 przez PI7er, łącznie zmieniany 2 razy.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 16 wrz 2010, 18:57

a po co chcesz ją rozwiercać? w jakim celu? i jak dużo ma być rozwiercona?

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 16 wrz 2010, 22:28

Dokladnie chodzi o monowtrysk, fabrycznie ma 38mm potrzebowal bym go rozwiercic do 42-44mm. Silnik ma dostawac wiecej powietrza.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 wrz 2010, 00:05

Tylko jak powiększysz przepustnicę to na benzynie może być problem z jazdą bo wtedy będzie benzyny za mało dostawał w stosunku do powietrza.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 17 wrz 2010, 00:07

Docelowe paliwo to LPG ale dawke benzyny tez mozna zawsze zwiekszyc...

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 17 wrz 2010, 19:48

a za przepustnicą jest na tyle szeroko żeby pociągną tyle co da 42-44mm?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 17 wrz 2010, 22:38

zdaje mi się że Skull u siebie coś takiego robił ale musiał później nadlewkę wykonać bo ścianki brakowało :-P

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 17 wrz 2010, 22:47

Przypuszczam ze samo powiększenie przepustnicy niewiele da skoro średnica kolektora pozostanie bez zmian - bedzie wąskim gardłem ;-)

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 17 wrz 2010, 23:13

ale za przepustnicą kolektor ma większą średnicę więc napewno jakieś efekty przyniesie

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 19 wrz 2010, 20:35

Na pewno jakieś efekty będą. U mnie seryjny gaźnik ma 20 i 26 mm. Po zmianie na gaźnik weber o przelotach 2x34mm osiągi auta znacznie sie poprawiły, prędkość max wzrosła o 10 km/h no i auto lepiej przyspieszało i szybciej wkręcało sie na obroty.

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 25 lut 2011, 00:07

A może ktoś zna firmę która dobrze to zrobi i dorobi motylek(klapkę).? :?:

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 25 lut 2011, 11:11

PI7er, pierwsza sprawa to musisz sobie ogarnac taka klapke o srednicy do jakiej chcesz rozwiercic przepustnice. druga kwestia to taka ze w warunkach domowych nie polecam bo powierzchnia musi byc idealnie spasowana z klapka, jesli beda szczeliny to obroty na biegt jalowym bedziesz mial za wysokie bankowo, taki zabieg ogarnac powienien kazdy szlifierz ktory zajmuje sie obrobka glowic i cylindrow.

Mozna tez rozszlifowac przepustnice ale tylko na wejsciu i wyjsciu pozostawiajac miejsce styku z motylkiem nietkniete, poprostru wygladzasz tam wszystkie nierownosci oraz progi a calosc rozszlifowujesz do srednic przed i za przepustnica, srubki trzymajace motylek do trzpienia rowniez zeszlifowujesz tak aby nie wystawaly poza trzpien, uwaga wczesniej najlepiej wkrecic je na dobry klej do gwintow zeby sie nie okazalo ze ktoras sie wykrecila i pofrunela w cylinder.

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 25 lut 2011, 11:48

Słonik, pierwsza sprawa to raczej rozwiercenie a później dopasowanie klapki do średnicy przepustnicy.
A co do rozwiercenia to pozostało tylko przejść się do okolicznych ślusarzy i szlifierzy :roll:

Kilka fotek :
:arrow: standardowa przepustnica 38mm;
Obrazek

:arrow: rozwiercona i odchudzona oś przepustnicy 43mm;
Obrazek

:arrow: porównanie osi przepustnic;
Obrazek

:arrow: klapki w tym przypadku 38mm i 43 (max rozwiert bez tulejowania przepustnicy to 46-47mm)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl