[b4 1.9tdi 1Z] czujnik temp. oraz wskaźnik
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1.9tdi 1Z] czujnik temp. oraz wskaźnik
witam.przyszedł w końcu czas bym zajął się u siebie układem chłodzenia a głównie tym co wskazuje wskaźnik jednak jestem lekko w kropce i potrzebuje rady.zmierzyłem dziś temperaturę płynu chłodniczego i wyszło +10 stopni.zmierzyłem rezystancje czujnika która pokazała mi ok 2030 czyli ok 25 stopni czyli czujnik przekłamuje o ok 15 stopni.jednak po złączeniu na krótko wtyczki na wskaźniku wskazówka nie poszła max do góry tylko do 120 stopni.i tu się trochę zacząłem zastanawiać co w końcu jest nie tak.termostat mniej więcej otwiera się przy temperaturze pomiędzy 80 a 90 stopni.czyli niby ok. ale teraz do końca nie wiem co przekłamuje.termostat otwiera się pewnie za wcześnie ale nie wiem czy czujnik nie zawyża a wskaźnik nie zaniża i wychodzi na to że na wskaźniku mam dobra temperaturę a w rzeczywistości za niską. czy ktoś z was mógłby mi powiedzieć czy po złączeniu na krótko wtyczki wskaźnik idzie wam do ostatniej kreski czy do 120 stopni??bo jeśli idzie wam do ostatniej kreski to znaczy że wskaźnik przekłamuje i czujnik również i dlatego się ich wartości równoważą.wtedy będę musiał kupić termostat,czujnik i wskaźnik nowy skombinować...
Ostatnio zmieniony 25 lut 2011, 17:45 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
już chyba coś wiem.teraz zerknąłem do etki i czujnik temperatury z 3 stykami szary jest do 120 stopni i etka pokazuje że wskaźnik też pokazuje do 120 stopni.więc chyba jak zwarłem styki to wskazówka więcej niż do 120 stopni nie powinna dojść.czyli wynikało by z tego że termostat otwiera za wcześnie obieg a czujnik przekłamuje o te 15 stopni i dlatego na wskaźniku jest prawie 90 a w rzeczywistości jest mniej.ale mimo to prosił bym by ktoś u siebie sprawdził do jakiej kreski idzie wam wskaźnik po zwarciu styków we wtyczce,bardzo ułatwiło by mi to rozeznanie się w sytuacji i bym wiedział co wymienić a co nie...
[ Dodano: 2011-02-25, 14:07 ]
Niki20, wszystko fajnie tylko że ten czujnik w ASO kosztuje ok 140zł.jak dla mnie trochę za drogo za taka pierdołę.w sumie są pewnie jakieś dobre zamienniki tych czujników tylko trzeba znać firmę.patrzyłem teraz na czujniki w intercars i są firm: FACET, 4Max, Autlog, Vemo ale ich koszt to połowa tego z ASO.jak już rozbiorę to bym chciał wszytko zrobić na raz bo mam do wymiany termostat,jeden wąż i ten czujnik.jak spuszczę płyn to by warto było od razu wszytko wymienić...
[ Dodano: 2011-02-25, 14:07 ]
Niki20, wszystko fajnie tylko że ten czujnik w ASO kosztuje ok 140zł.jak dla mnie trochę za drogo za taka pierdołę.w sumie są pewnie jakieś dobre zamienniki tych czujników tylko trzeba znać firmę.patrzyłem teraz na czujniki w intercars i są firm: FACET, 4Max, Autlog, Vemo ale ich koszt to połowa tego z ASO.jak już rozbiorę to bym chciał wszytko zrobić na raz bo mam do wymiany termostat,jeden wąż i ten czujnik.jak spuszczę płyn to by warto było od razu wszytko wymienić...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
no i u mnie już po wymianie termostatu i czujnika. i termostat i czujnik miał przekłamania.termostat zaczynał otwierać się przy 70 stopniach a czujnik miał przekłamanie o +15 stopni z czego miałem zawsze niecałe 90 na zegarach.teraz jest trochę przed 90 o termostat się otwiera i dokładnie 95 i załączają się wiatraki...