[B2/B3/B4] Stukanie - prawe przednie koło...
[B2/B3/B4] Stukanie - prawe przednie koło...
Witajacie.
Jak jadę moją audiczką do słychać stukanie w okolicach prawego przedniego kola ...
Nie wiecie co to moze byc? Zmieniałem gumy na wahaczach i przegub - troche sie uciszylo (bo stukalo mocno w kilku miejscach) ale teraz slychac caly czas te pukanie nie wiem moze to amortyzator? Ale byłem na przeglądzie 3 tygodnie temu to komputer pokazał, że z amorkami wszystko w porządku.
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
p.s. wy tez macie problemy z zawieszeniem w swoich audi? słyszełem, że wszystkie 80 mają problem z zawieszeniem
Jak jadę moją audiczką do słychać stukanie w okolicach prawego przedniego kola ...
Nie wiecie co to moze byc? Zmieniałem gumy na wahaczach i przegub - troche sie uciszylo (bo stukalo mocno w kilku miejscach) ale teraz slychac caly czas te pukanie nie wiem moze to amortyzator? Ale byłem na przeglądzie 3 tygodnie temu to komputer pokazał, że z amorkami wszystko w porządku.
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
p.s. wy tez macie problemy z zawieszeniem w swoich audi? słyszełem, że wszystkie 80 mają problem z zawieszeniem
Ostatnio zmieniony 18 sie 2007, 09:44 przez tigeron, łącznie zmieniany 2 razy.
Cześć, to że maszyna na przeglądzie pokazała że amorek jest sprawny nic nie oznacza
Mi wyszło że mam sprawny a to właśnie on był przyczyną stuków... Sprawdź też łożysko mc'persona bo może być mały luz i będzie stukać. Jeśli wszystkie drążki, łożyska itp. masz sprawne i nie ma luzów to raczej będzie to amortyzator
Mi wyszło że mam sprawny a to właśnie on był przyczyną stuków... Sprawdź też łożysko mc'persona bo może być mały luz i będzie stukać. Jeśli wszystkie drążki, łożyska itp. masz sprawne i nie ma luzów to raczej będzie to amortyzator
- Doc
- Administrator
- Posty: 4643
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
tigeron, viewtopic.php?t=258 popraw proszę.
Halo,
W moim aucie takie stukanie wynikało z luzu na amortyzatorze. Tzn. mc person miał niedokręcony wierzch (nakrętkę, która trzyma wkład) i wkład sie ruszał wewnątrz obudowy. Jesli Powodem jest amortyzator to przy kręceniu kierownica na postoju krótkimi ruchami lewo-prawo ,(druga os. musi położyc rękę na sprężynie), bedą wyczuwalne drgania sprężyny. Drugim powodem może być zużyty sworzeń wachacza.
Pozdroovki
W moim aucie takie stukanie wynikało z luzu na amortyzatorze. Tzn. mc person miał niedokręcony wierzch (nakrętkę, która trzyma wkład) i wkład sie ruszał wewnątrz obudowy. Jesli Powodem jest amortyzator to przy kręceniu kierownica na postoju krótkimi ruchami lewo-prawo ,(druga os. musi położyc rękę na sprężynie), bedą wyczuwalne drgania sprężyny. Drugim powodem może być zużyty sworzeń wachacza.
Pozdroovki
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Jeśli masz możliwośc podbiesienia auta to można łatwo sprawdzić czy to łożyscko mc persona, weś łapkę i podważ lewą i prawą stronę, będzie to słychać jak opadnie amor, a to że komp pokazuje niezużyty amor to jak kolega wspomniał wcześniej nic nie znaczy, bardzo możliwe że to właśbnie wina amorka. Pozdro
wielkie dzieki za pomoc :] skorzystam z twojej rady jerry i sprawdze sprezyne.
tydzien ttemu ustawialem zbieznosc, a po miesiacu lub 1000 km mozna przyjsc do mechanika i oceni czy jest ok, jak nie to poprawi za free, to wtedy mu powiem zeby skontrolowal te pukanie.
a jakiej firmy warto kupic amortyzatory?
tydzien ttemu ustawialem zbieznosc, a po miesiacu lub 1000 km mozna przyjsc do mechanika i oceni czy jest ok, jak nie to poprawi za free, to wtedy mu powiem zeby skontrolowal te pukanie.
a jakiej firmy warto kupic amortyzatory?
Jeśli chodzi o firmę to polecam Sachs-a lub BILSTEIN-a ewentualnie KYB. Dwa pierwsze to amortyzatory z wyższej półki i powinny długo służyć (co wcale nie oznacza że KYB będą pracować krócej ). Na nasze drogi wg. mnie najlepsze są olejowe lub w ostateczności gazowo-olejowe. Ostatnio do swojego autka zakupiłem Bilsteina (olejowe) i jestem zadowolonytigeron pisze:a jakiej firmy warto kupic amortyzatory?
powodem stukania moze byc przede wszystkim koncowka drazka stabiliazatora. jesli tak wymienien obie. prawa i lewa. najlepiej ja odkrec z jednej strony jedna srube i sprawdz czy ma luzy. nie moze miec. jesli ma wymiec. jesli nie przykrec spowrotem i bierz sie za sprawdzenie koncowki drazka kierowniczego, gum w wachaczu i tych gum z drazka pod samochodem. jesli wszystkie ok amory do wymiany. polecam bilstein lub sachs
Podepnę się mam ten sam problem stuka w przednim prawym kole tzn.słychać bardziej z prawej.Stuka na jakiś nierównościach i przy skręcie nie ważne w którą stronę i gdy np.wypchnę z garażu i jest mały spad na ziemię to też stuknie.Zauważyłem takie coś http://zapodaj.net/2b61619ed0b3.jpg.html wchodzi między tą gumę bez problemu drucik nie wiem jak to się fachowo nazywa?