[b3/b4 all]Brak ogrzewania
Witam panowie mam problem z ogrzewaniem w mojej audi 80 b3 LPG.pojemność1,8
Od wymiany nagrzewniczki przestała grzać leci letnie powietrze na 2 biegu a na 4 zimne.
Nagrzewniczke odpowietrzałem wielokrotnie bez większych zmian jest to samo ale co ciekawe bo wypłókałem ja czystą woda i po tym płókaniu zdiołem węża i czekam aż poleci płym a tu nic z tego nie poleciał na wolnych obrotach już parownik zaczą sie robić ciepły a płyn dalej nie leciał dopiero jak założyłem ten waż i podniosłem obroty to poleciał ale go zdioołem i chciałem odpowietrzyć to płyn leci ale tylko na pól rurki .
a nie mam tego węża z odpowietrznikiem da sie jakoś odpowietrzyć dobrze na zwykłym bo szukałem ale nie ma dokładnie opsanego jak to zrobić.
Może ktoś bedzie wiedział co sie dzieje z tym ogrzewaniem.
Z góry dziekuje i pozdrawiam.
Od wymiany nagrzewniczki przestała grzać leci letnie powietrze na 2 biegu a na 4 zimne.
Nagrzewniczke odpowietrzałem wielokrotnie bez większych zmian jest to samo ale co ciekawe bo wypłókałem ja czystą woda i po tym płókaniu zdiołem węża i czekam aż poleci płym a tu nic z tego nie poleciał na wolnych obrotach już parownik zaczą sie robić ciepły a płyn dalej nie leciał dopiero jak założyłem ten waż i podniosłem obroty to poleciał ale go zdioołem i chciałem odpowietrzyć to płyn leci ale tylko na pól rurki .
a nie mam tego węża z odpowietrznikiem da sie jakoś odpowietrzyć dobrze na zwykłym bo szukałem ale nie ma dokładnie opsanego jak to zrobić.
Może ktoś bedzie wiedział co sie dzieje z tym ogrzewaniem.
Z góry dziekuje i pozdrawiam.
koledzy, miałem ten sam problem, nie leciał mi płyn z tego węża z odpowietrznikiem, nie miałem już pomysłów co z tym zrobić, po dłuższym namyśle odkręciłem korek ze zbiorniczka, wsadziłem przewód od kompresora, utkałem troche szmatą wkoło tego przewodu i delikatne puściłem powietrze, i powiem wam że pomogło, jak odkręciłem odpowietrznik i dałem na obroty to sam płyn strumieniem do góry leciał, od tamtej pory nie mam problemu z ogrzewaniem <ok>
Żeby odpowietrzyć nagrzewnicę nie wystarczy tylko odkręcić odpowietrznik czy poluzować wąż powrotny z nagrzewnicy. Trzeba jeszcze przez chwilę podnieść obroty gdzieś tak na 2300 RPM. Oczywiście trzeba jeszcze uważać żeby się nie poparzyć gorącym płynem, który może stamtąd trysnąć ani parą. Ktoś kiedyś napisał na forum, że na zimnym silniku (wyłączonym) odkręcił wąż powrotny z nagrzewnicy i przy pomocy strzykawki wypełnił nagrzewnicę i cały wąż płynem i że też pomogło.
A teraz wam powiem, że znalazłem przyczyne
To była oznaka umierającej uszczelki pod głowica !!
Woda zaczęła wypływać górą przez zbiorniczek wyrównawczy i waliło powietrze jak się silnik lepiej nagrzał........ wszystko i na temat
Za pare dni stawiam do mechanika ;/
[ Dodano: 2011-02-19, 21:37 ]
Co do strzykawki to nie wieżę w nią ;/ mało skutczena... ale cuda sie zdarzaja ;]
To była oznaka umierającej uszczelki pod głowica !!
Woda zaczęła wypływać górą przez zbiorniczek wyrównawczy i waliło powietrze jak się silnik lepiej nagrzał........ wszystko i na temat
Za pare dni stawiam do mechanika ;/
[ Dodano: 2011-02-19, 21:37 ]
Co do strzykawki to nie wieżę w nią ;/ mało skutczena... ale cuda sie zdarzaja ;]
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
srudi3, ja mam taki problem, że nieszczelna pompa wody łapie mi przy wyższych prędkościach obrotowych lewe powietrze i muszę co parę miesięcy odpowietrzać układ chłodzenia. Ale mam na to sprawdzony patent. Kiedy mam busy dzień i niunia jest cały czas w ruchu miejskim, to po każdorazowym zaparkowaniu samochodu gaszę silnik, otwieram machę, i popuszczam ostrożnie opaskę zaciskową węża powrotnego z nagrzewnicy do momentu kiedy usłyszę syczenie, trzeba to zrobić ostrożnie, żeby się nie poparzyć, ale i żeby nie za długo, bo wtedy układ złapie znowu powietrze. Dlatego czasem lepiej nie upuszczać tego powietrza do końca, tylko powtórzyć za następne parę kilometrów. Ja to robię na wyłączonym silniku. Wiele razy robiłem na włączonym i dodatkowo podniesionymi obrotami, ale nie wiele to pomaga. Na unieruchomionym silniku i rozgrzanym silniku, ciśnienie panujące w układzie chłodzącym jest wystarczające do odpowietrzenia.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
siejek, dla mnie do wsio <ok> . Mam śrubąkręt z końcówką nasadową M8 specjalnie do opaski zaciskowej. Więc cały zabieg trwa 15 sekund. Jednak tak jak wspomniałem, że odpowietrzam tylko co jakiś czas.
Co do tych gąbek to u mnie jej część wywiało przez nawiew, a i tak mam w aucie piekarnik po paru minutach od uruchomienia zimnego silnika.
Podstawa to drożny, odpowietrzony i sprawny układ chłodzenia. No i ori termostat <ok> .
Co do tych gąbek to u mnie jej część wywiało przez nawiew, a i tak mam w aucie piekarnik po paru minutach od uruchomienia zimnego silnika.
Podstawa to drożny, odpowietrzony i sprawny układ chłodzenia. No i ori termostat <ok> .
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Powiem wam tak, że ten sposób kolegi Patrique jest świetny, ja niedawno zmieniałem termostat i wydawało mi się, że dobrze odpowietrzyłem układ, ale ogrzewanie nie było najlepsze, wczoraj jadąc postanowiłem się zatrzymać i spróbować odpowietrzyć nagrzewnicę. Powietrze poszło z przewodu, zrobiłem to jeden raz a różnica jest ogromna. Z nawiewów teraz leci gorące powietrze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 282
- Rejestracja: 05 lip 2009, 20:06
- Lokalizacja: Gliwice
pogubiłęm sie w tym temacie.
mam ten sam problem. najpierw wyminiłęm nagrzewnice - bo lało sie po dywanikach.
ogrzewanie było b. słabe. przewody wody były cały czas twarde jak skały. ubywało płynu,
okazała sie walnieta uszczelka pod głowicą. zregenerowałem cały blok silnika, pompy, przewody, swiece itp itd.
po robocie wlałem wodę poczym na wolnych obrotach trzymałem silnik i dolewałem wody do chlodnicy. gdzies wyczytałem, że tak sie w audi odpowietrza układ.
zbiorniczek prawie full, a w aucie .... no nie ma co ukrywac - zimno jak cholera. gdy sie silnik zagrzeje tak do 90 stopni to lekko mozna poczuc ciepło.
jak DOBRZE odpowietrzyc układ i czy mogę to zrobić teraz, żeby już nie za dużo tracić tego płynu?
mam ten sam problem. najpierw wyminiłęm nagrzewnice - bo lało sie po dywanikach.
ogrzewanie było b. słabe. przewody wody były cały czas twarde jak skały. ubywało płynu,
okazała sie walnieta uszczelka pod głowicą. zregenerowałem cały blok silnika, pompy, przewody, swiece itp itd.
po robocie wlałem wodę poczym na wolnych obrotach trzymałem silnik i dolewałem wody do chlodnicy. gdzies wyczytałem, że tak sie w audi odpowietrza układ.
zbiorniczek prawie full, a w aucie .... no nie ma co ukrywac - zimno jak cholera. gdy sie silnik zagrzeje tak do 90 stopni to lekko mozna poczuc ciepło.
jak DOBRZE odpowietrzyc układ i czy mogę to zrobić teraz, żeby już nie za dużo tracić tego płynu?