Witam
Zauważyłem, że ceny podzespołów ABS do mojej 80tki nie są aż tak bardzo wygórowane więc przymierzam się do założenia tego cuda. Pytanie moje brzmi: może ktoś robił to już wcześniej i mógłby mnie miej więcej nakierować na co zwrócić uwagę co ewentualnie muszę wymienić. Zastanawiam się czy do wymiany pójdą hamulce z przodu bo nie wiem czy do ABS nie są jakieś inne. Co do tyłu to mam pewien patent i jak uda mi się wszystko zamontować i będzie działać to wrzucę tu opis i jakieś fotki na przyszłość. A może ktoś ma jakieś schematy? Wogóle wszelka pomoc mile widziana.
[80 B3 PM]Zakładanie ABS od podstaw
- patrykk007
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
- Lokalizacja: Złotoryja
[80 B3 PM]Zakladanie ABS od podstaw
Przód- przeguby inne [z ząbkami],pompa hamulcowa inna,pompa ABS,dodatkowo czujniki przednich kol 2szt,
Tyl-tarcze zamiast bębnów,inne zwrotnice,zaciski hamulcowe,inne piasty z łożyskami/większe łożyska/ inna tylna os/chodzi tu o mocowanie zwrotnic i zacisków,czujniki kol tylnych
Elektryka -dodatkowe wiązki przewodów idące pod tylne siedzenie i do przełącznika ,komputer ABS,przełącznik ABS ,przekaźniki
Jeśli to model z lat 86-89 ze starym typem zawieszenie to montaż ABS wydaje mi się ,ze będzie nieopłacalny bo do tego dojdzie jeszcze wiele innych rzeczy.
[ Dodano: 2011-03-01, 10:32 ]
Teraz nie pamiętam ,musiałbym sprawdzić czy przypadkiem w zwrotnicach kol przednich nie ma otworów na czujniki.
Wcale nie jest powiedziane ,ze wszystkie te części należałoby posiadać do silnika PM aby zamontować ABS porostu trzeba byłoby sprawdzić jakie przeguby aktualnie są w samochodzie,jakie zwrotnice tył , czy są tam tarcze zamiast bębnów i inne wymienione rzeczy .Zauważyłem ,ze w niektórych modelach z lat 90-91 w oryginale były już montowane przeguby pod ABS jak i zwrotnice do niego dostosowane ,tu otwór na czujnik możne być zaślepiony np.ja tak mam w swoim B3 a nic w nim nie było robione od 11lat od importu z Niemiec.Gdybyś potrzebował części do ABS to 3/4 z silnika 1.8 z nich mam łącznie z komp,pompa ABS do tej wersji mam .
Tyl-tarcze zamiast bębnów,inne zwrotnice,zaciski hamulcowe,inne piasty z łożyskami/większe łożyska/ inna tylna os/chodzi tu o mocowanie zwrotnic i zacisków,czujniki kol tylnych
Elektryka -dodatkowe wiązki przewodów idące pod tylne siedzenie i do przełącznika ,komputer ABS,przełącznik ABS ,przekaźniki
Jeśli to model z lat 86-89 ze starym typem zawieszenie to montaż ABS wydaje mi się ,ze będzie nieopłacalny bo do tego dojdzie jeszcze wiele innych rzeczy.
[ Dodano: 2011-03-01, 10:32 ]
Teraz nie pamiętam ,musiałbym sprawdzić czy przypadkiem w zwrotnicach kol przednich nie ma otworów na czujniki.
Wcale nie jest powiedziane ,ze wszystkie te części należałoby posiadać do silnika PM aby zamontować ABS porostu trzeba byłoby sprawdzić jakie przeguby aktualnie są w samochodzie,jakie zwrotnice tył , czy są tam tarcze zamiast bębnów i inne wymienione rzeczy .Zauważyłem ,ze w niektórych modelach z lat 90-91 w oryginale były już montowane przeguby pod ABS jak i zwrotnice do niego dostosowane ,tu otwór na czujnik możne być zaślepiony np.ja tak mam w swoim B3 a nic w nim nie było robione od 11lat od importu z Niemiec.Gdybyś potrzebował części do ABS to 3/4 z silnika 1.8 z nich mam łącznie z komp,pompa ABS do tej wersji mam .