Witam,
Od miesiaca jestem w Anglii i od dwoch tygodni zaczynam miec problemy ze swoim coupe . Glowny problem polega na strzalach gazu podczas jazdy na niskich obrotach lub obciazonym silniku ( np. jazda pod wzniesienie na autostradzie) , do tego silnik stracil moc i na gazie max 120 km/h.... . Na benzynie sytuacja jest lepsza , spadek mocy malo odczuwalny. Jedynie podnioslo sie spalanie i do 3000 obr. tak jakby nie przepalal paliwa, a do tego po kazdym strzale na gazie samochod przez okolo 15 minut nie jezdzi na PB . Na gazie jak i na PB podniosly sie obroty na biegu jalowym o 200. Strzaly na gazie byly z kazdym dniem czestsze i jezdze tylko na PB obecnie. Na razie papierem sciernym przetarlem palec i kopulke,ale nic to nie pomoglo. Podejrzewam,ze przyczyna tego moze byc pzrestawienie zaplonu. Czy by mi mogl ktos napisac jak sie ustawia krok po kroku zaplon :idea: Z gory dzieki za pomoc.
pozdr.
ps. to co sie dowiedzialem - w anglii LPG sklada sie z 90% propanu i 10 % butanu. Czy inny sklad LPG moze byc przyczyna w/w problemow?
[B2 2.2 JT] strzaly na gazie, brak mocy ...
Odnawiam temat. Jezdzilem tylko na PB,ale pokusilo mnie by sobie przelaczyc na LPG po regulacji instalacji , przelaczyl bez problemu, dodalem gazu i .... 3 strzaly pod rzad Efekt - szybki zjazd na pobocze i stoje,bo na PB juz nie chcial zalapac tak jak poprzednio. Po 20 min normalnie odpalil,ale wcale nie trzyma obrotow na jalowym... jakos wrocilem pod dom. Niestety juz nie chce odpalic ani na LPG ani na PB... . Klapka spietrzajaca jest cala, minimalnie sie tnie na progu ( jest mozliwosc lekkiego spolerowania rantu na klapce?). Moze ktos mi w miare obszernie napisze co mam sprawdzic i co zrobic, by chociaz jako tako mial te wolne obroty - za 3 tygodnie wracam do kraju. A nie mam tyle kasy by oddawac komus tutaj samochod do zrobienia... Prosze o w miare szybka pomoc - do roboty musze dojezdzac samochodem
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Witam po przerwie.
mój wuja miał identyczne problemy w Lagunie tylko u niego każdy strzał kończył sie pęknięciem obudowy filtra powietrza. Długo szukał przyczyny i wreszcie znalazł.
Podczas wykręcania świec mechanikowi jedna rozleciałą sie w rękach i wkręcił jakś zupełnie inną. Po wymianie świec na nowe problem ustał. Sprawdz również przewody wysokiego napięcia bo tam też może leżeć przczyna.
mój wuja miał identyczne problemy w Lagunie tylko u niego każdy strzał kończył sie pęknięciem obudowy filtra powietrza. Długo szukał przyczyny i wreszcie znalazł.
Podczas wykręcania świec mechanikowi jedna rozleciałą sie w rękach i wkręcił jakś zupełnie inną. Po wymianie świec na nowe problem ustał. Sprawdz również przewody wysokiego napięcia bo tam też może leżeć przczyna.
Dzieki za rade Mam takze pytanie co do rozdzielacza paliwa - jest tam regulacja mieszanki paliwowej ( o ile sie nie myle reguluje sie dlugim cienkim srubokretem ) , czy po wkreceniu mieszanka staje sie bardziej uboga czy odwrotnie?
[ Dodano: 2007-08-18, 20:13 ]
Delikatnie papierem wyrownalem rant klapki, poniewaz sie zacinala lekko , podkrecilem obroty i obroty na biegu jalowym jakies zlapal, ale telepie silnikiem i obroty skacza. Lepsze to niz zupelny ich brak.... . Moze jeszcze jakies rady? :roll:
[ Dodano: 2007-08-18, 20:13 ]
Delikatnie papierem wyrownalem rant klapki, poniewaz sie zacinala lekko , podkrecilem obroty i obroty na biegu jalowym jakies zlapal, ale telepie silnikiem i obroty skacza. Lepsze to niz zupelny ich brak.... . Moze jeszcze jakies rady? :roll:
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Jeżeli sie nie myle to wkręcenie powoduje żę mieszanka staje sie bardziej uboga ale z tym teżnie można przesadzać bo gdy samochód zacznie dostawać więcej powietrza straci zupełnie moc a spalanie zamiast spaść wzrośnie bo auto nie bedzie sie radzić.
a co do obrotów to powinny one być nieznacznie wyższe na LPG na biegu jałowym niż na PB.
To chyba tyle. :mrgreen:
a co do obrotów to powinny one być nieznacznie wyższe na LPG na biegu jałowym niż na PB.
To chyba tyle. :mrgreen: