[B4 1.9 TDi] słabo grzeje??
[B4 1.9 TDi] słabo grzeje??
dzis rano sie troche zdziwiłem gdyz po przejechaniu ok 12-15 km wskazówka temp cieczy pokazała ok75-80 stopni fakt ze dzisiejszy ranek nie nalezał do ciepłych ale tak mi sie wydaje ze na tym odcinku powinien sie juz silnik w pełni zagrzać co wy na to???
Dodam że wszystkie filtry termostat zmieniony jedynie mam mały wyciek na tym krzyżaku co jest przed silnikiem gdzie znajduje sie wąż od nagrzewnicy do bloku z czujnikiem wygląda na lekko pękniety i czasem rzuci pare kropel płyny no i dziś go będe wymieniał.
co wy na to po ilu km sie wasze silnki grzeją???
oczywiście po powrocie zostawiłem jeszcze silnik na jakies 10 min i wtedy wskaźnik był juz lekko za 90 st no i termostat sie otworzył.
Dodam że wszystkie filtry termostat zmieniony jedynie mam mały wyciek na tym krzyżaku co jest przed silnikiem gdzie znajduje sie wąż od nagrzewnicy do bloku z czujnikiem wygląda na lekko pękniety i czasem rzuci pare kropel płyny no i dziś go będe wymieniał.
co wy na to po ilu km sie wasze silnki grzeją???
oczywiście po powrocie zostawiłem jeszcze silnik na jakies 10 min i wtedy wskaźnik był juz lekko za 90 st no i termostat sie otworzył.
Jak wymieniałeś termostat to spuszczałeś płyn chłodzący, później jak zalałeś to musiałeś odpalić furke i czekać na temperaturkę która otworzy termostat. W tym czasie trzeba było otworzyć ogrzewanie na max ciepło.
Jeśli nie dawno to robiłeś to może jeszcze poczekaj. Powinien sam się odpowietrzyć jeśli w ogóle jest zapowietrzony.
A wcześniej grzał dobrze :?:
Jeśli nie dawno to robiłeś to może jeszcze poczekaj. Powinien sam się odpowietrzyć jeśli w ogóle jest zapowietrzony.
A wcześniej grzał dobrze :?:
jesli chodzi o grzanie wnętrza to jest raczej ok mi chodzi tak jak poisałem że po przejechaniu ok 12-15 km wogóle sie nie otworzył termostat i pytałem po ilu tak mniej więcej km silnik w TDi powinien sie zagrzać tak żeby termostat puścił płyn w duzy obieg????
Bo mi sie tak tylko wydawało ze na te 15 km powienien już osiągnąc 90st choć dziś rano było dość zimno
a układ mysle ze nei jet za batdzo zapowietrzony choc faktycznie zapomniałem nagrzewnice ustawić na maxymalne ciepło
Bo mi sie tak tylko wydawało ze na te 15 km powienien już osiągnąc 90st choć dziś rano było dość zimno
a układ mysle ze nei jet za batdzo zapowietrzony choc faktycznie zapomniałem nagrzewnice ustawić na maxymalne ciepło
mój Diesel łapie 87st niezależnie od temp otoczenia w ok 4-8km
Może być wina termostatu - ciut wcześniej otwiera, albo co ?
Chłodziwo w czasie jazdy powinno grzać się najszybciej, bo silnik się szybciej nagrzewa z racji większych obrotów, a obieg chłodniczy jest wyłączony... więc albo winny jest termostat, albo zapowietrzony układ...
Zobacz czy nie powinieneś dolać chłodziwa do zbiornika.
Może być wina termostatu - ciut wcześniej otwiera, albo co ?
Chłodziwo w czasie jazdy powinno grzać się najszybciej, bo silnik się szybciej nagrzewa z racji większych obrotów, a obieg chłodniczy jest wyłączony... więc albo winny jest termostat, albo zapowietrzony układ...
Zobacz czy nie powinieneś dolać chłodziwa do zbiornika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:11
kolego powiedz mi jakiej firmy jest ten z aso mam taki sam problem co kolo z tą temp. kurde fajnie by bylo jakby mi ktoś pomógł ja też wymieniłem na nowego wachlera i nic tak jak stary i jeszcze jedno jak się skutecznie odpowietrza układ ?Karol_90 pisze:Na 90% wina termostatu. To że termostat jest nowy nie znaczy że dobry. Też miałem podobnie, kupiłem Wahlera i trzymał mi ok. 80 stopni. Moja rada - kup oryginalny termostat w ASO i zapomnisz o problemie z nienagrzewającym się silnikiem, co prawda kosztuje ponad 100zł ale na pewno warto.
Zerknij na daty postów i jak możesz na ten link http://www.google.pl/search?q=audi80+te ... =firefox-akrzychJ-1891 pisze:kolego powiedz mi jakiej firmy jest ten z aso mam taki sam problem co kolo z tą temp. kurde fajnie by bylo jakby mi ktoś pomógł ja też wymieniłem na nowego wachlera i nic tak jak stary i jeszcze jedno jak się skutecznie odpowietrza układ ?Karol_90 pisze:Na 90% wina termostatu. To że termostat jest nowy nie znaczy że dobry. Też miałem podobnie, kupiłem Wahlera i trzymał mi ok. 80 stopni. Moja rada - kup oryginalny termostat w ASO i zapomnisz o problemie z nienagrzewającym się silnikiem, co prawda kosztuje ponad 100zł ale na pewno warto.
miłej lektury
[ Dodano: 2011-03-01, 03:09 ]
Daleka droga przed tobą :mrgreen:krzychJ-1891 pisze:kolego powiedz mi jakiej firmy jest ten z aso
Wam.
Mój TDI grzeje się w zimowej temperaturze do 90 stopni na odcinku do 8 km.
Przed wymianą termostatu było go ciężko zagrzać na odcinku 17 km, nawet jeśli bardzo się postarałem, żeby się zagrzał.
Aktualnie termostat Wahler + Dynagel 2000 (srebrny gotowy płyn).
Możesz mieć uszkodzony czujnik temperatury i na zegarach pokazuje nieprawidłową wartość.
Moim zdaniem jednak najprawdopodobniej jest zapowietrzony.
Musisz go dobrze "zmęczyć" żeby się zagrzał. Przygotuj sobie płyn bo najprawdopodobniej (tak jak u mnie) jak już go zagrzejesz i otworzy 2-gi obieg będzie konieczne jego dolanie.
Co do samego odpowietrzania jest jeszcze na przewodach zawór odpowietrzający, takie czarne kolanko z plastikową zakrętką. U mnie jednak nie dało rady tego ruszyć a bałem się to urwać. Znajduje się mniej więcej na środku samochodu jak staniesz przed nim powinieneś to zauważyć.
Mój TDI grzeje się w zimowej temperaturze do 90 stopni na odcinku do 8 km.
Przed wymianą termostatu było go ciężko zagrzać na odcinku 17 km, nawet jeśli bardzo się postarałem, żeby się zagrzał.
Aktualnie termostat Wahler + Dynagel 2000 (srebrny gotowy płyn).
Możesz mieć uszkodzony czujnik temperatury i na zegarach pokazuje nieprawidłową wartość.
Moim zdaniem jednak najprawdopodobniej jest zapowietrzony.
Musisz go dobrze "zmęczyć" żeby się zagrzał. Przygotuj sobie płyn bo najprawdopodobniej (tak jak u mnie) jak już go zagrzejesz i otworzy 2-gi obieg będzie konieczne jego dolanie.
Co do samego odpowietrzania jest jeszcze na przewodach zawór odpowietrzający, takie czarne kolanko z plastikową zakrętką. U mnie jednak nie dało rady tego ruszyć a bałem się to urwać. Znajduje się mniej więcej na środku samochodu jak staniesz przed nim powinieneś to zauważyć.