niedawno nabyłem audi b3 2.0 3A w automacie i chcę wymienić olej w skrzyni . wiem ,że to jest dextron ale nie mogę nigdzie znalezć jak to zrobić bo nie ma opisu wykonania.może ktoś by mi podpowiedział jak to zrobić . maiałem już do czynienia z wymianą oleju tylko że w manualu i w innej marce auta i nic nie zepsułem. podobno trzeba do tego jakiś filtr i nową uszczelke.proszę o strategię "jak to ruszyć"? :p.s. nie chcę zarżnąć skrzyni bo poprzedni właściciele wiedzeli tylko gdzie się olej sprawdza a wymienić -po co przecież jezdzi.autko ma pzejechane 183 tys.[/b]
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2011-03-04, 11:11 ]
Pamiętaj o stosowaniu tagów [ ]!
[audi B3 2.0 E] wymiana oleju w automacie
[audi B3 2.0 E] wymiana oleju w automacie
Ostatnio zmieniony 05 mar 2011, 08:06 przez zibi77, łącznie zmieniany 2 razy.
Kolego zibi77, olej w skrzyni wymienia się co 40 000 km wymienia się na olej Dextron 2D koloru bodajże czerwonego do skrzyni wejdzie ci około 2,5 litra i najczęściej wymienia się uszczelkę i filtr oleju w skrzyni (wymienia się to od spodu auta najlepiej na podniesionym
1.zdejmuje się osłonę od skrzyni
2.zlewa olej stary
3.wymienia uszczelkę i filtr
4.wszystko składa do kupy
5.opuszcza auto i wlewa oleju odpowiednio sprawdza czy wszystko gra
powodzenia jak coś przy wymianie bo łatwo nie będzie
pozdro
1.zdejmuje się osłonę od skrzyni
2.zlewa olej stary
3.wymienia uszczelkę i filtr
4.wszystko składa do kupy
5.opuszcza auto i wlewa oleju odpowiednio sprawdza czy wszystko gra
powodzenia jak coś przy wymianie bo łatwo nie będzie
pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
- Lokalizacja: Malbork
witam tu jest dokładny opis wymiany oleju czytaj pierwszy punkt w którym jest podany przykład volvo http://www.autocentrum.pl/forum/automat ... 599827540/
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
oleju jeszcze nie zmieniłem bo mam kłopoty zdrowotne ale zakupiłem komplet uszczelek i filtr siatkowy (koszt ok 30 zł) a olej to koszt ok 100 za 3 l.
[ Dodano: 2011-05-23, 17:50 ]
witam wszystkich.w końcu wymieniłem olej w/g zaleceń mikiego1133 .dało radę ale żebym za szybko nie zrobił to sie mi jedna śruba ukręciła no i było zaje :!: . chyba nikt od ładnych paru lat tam nic nie robił.a teraz koszty z grubsza; olej mobil platinium atf 220-100zł, filtr+uszczelka 30 dychy trochę cierpliwości i przede wszystkim kanał do wglądu pod cały spód bo bez tego nic się nie zrobi i czystość elementów montowanych z powrotem. ja wszystko poczyściłem a po dwóch dniach już olej nie był czerwony tylko brązowawy bo się wszystki brud przepłukał-sprzęgło hydro nie jest przypalone.śmiga <ok> pozdro dla wszystkich. <ok> ps. z innej beczki co może być przyczyną że auto chodzi na bezynie i sobie nagle gaśnie jaby się wyłączyło zapłon a uruchomić się tylko daje że gaz na maxa pobełkocze sekunde i przeskakuje na lpg no bo ciepło.(będę wymieniał też filtr paliwa tak przy okazji i olej w dyfrze}
[ Dodano: 2011-05-23, 17:50 ]
witam wszystkich.w końcu wymieniłem olej w/g zaleceń mikiego1133 .dało radę ale żebym za szybko nie zrobił to sie mi jedna śruba ukręciła no i było zaje :!: . chyba nikt od ładnych paru lat tam nic nie robił.a teraz koszty z grubsza; olej mobil platinium atf 220-100zł, filtr+uszczelka 30 dychy trochę cierpliwości i przede wszystkim kanał do wglądu pod cały spód bo bez tego nic się nie zrobi i czystość elementów montowanych z powrotem. ja wszystko poczyściłem a po dwóch dniach już olej nie był czerwony tylko brązowawy bo się wszystki brud przepłukał-sprzęgło hydro nie jest przypalone.śmiga <ok> pozdro dla wszystkich. <ok> ps. z innej beczki co może być przyczyną że auto chodzi na bezynie i sobie nagle gaśnie jaby się wyłączyło zapłon a uruchomić się tylko daje że gaz na maxa pobełkocze sekunde i przeskakuje na lpg no bo ciepło.(będę wymieniał też filtr paliwa tak przy okazji i olej w dyfrze}