[ b4 abk] pytanie o tuning
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
A kto mowi o oplacalnosci <ok>gornik pisze:ABK to nie motor do modyfikacji, zupełnie nie opłacalny temat.
Jak koledzy wyżej wspominali, albo swap, albo sprzedaj i kup mocniejsze auto.
B4 to dosc ciezka buda bo jednak ponad tona to jest troche metalu.
Wezmy np golf mk2 ktory wazy lekko ponizej tony z seryjnym ABK/2E robi dosc spora robote.
Masz sentyment do tego silnika to pomysl o jego remoncie + paru modach to zaskoczysz nie jednego... <lupa>
Ostatnio zmieniony 06 mar 2011, 11:11 przez konrad81, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Twój silnik może mieć już całkiem inna moc niż ta katalogowo. Omega to ciężki samochód. Audi 100 2.3 136KM bierze omege 2.0 136 KM jak chce (miałem okazje widzieć)
Ustawienie zapłonu
Ustawienie rozrządu
Stopień sprężania
Przedmuchy
Szczelność głowicy
Opory w kanale dolotowym
Brudny filtr powietrza
Brudny filtr paliwa
Przytarta/ przegrzana pompa paliwa o małym wydatku
Opory toczenia
Sprawność układu przeniesienia napędu
Zapieczone bądź blokujące hamulce.
i wiele innych
To wszystko składa się na dynamikę auta nie mówiąc już o umiejętnościach kierowcy w myśl powiedzenia. "Maszyna świszczy i gwizda tylko kierowca piz..."
[ Dodano: 2011-03-08, 15:15 ]
Omega A waży 1284kg wg źródła internetowego
Omega B 1600kg
Audi b4 Avant 1310kg tak mam w dowodzie.
Rożnica b4 a tej omegi A jest mikra zaś omegi B spora na niekorzyść opla.
Ustawienie zapłonu
Ustawienie rozrządu
Stopień sprężania
Przedmuchy
Szczelność głowicy
Opory w kanale dolotowym
Brudny filtr powietrza
Brudny filtr paliwa
Przytarta/ przegrzana pompa paliwa o małym wydatku
Opory toczenia
Sprawność układu przeniesienia napędu
Zapieczone bądź blokujące hamulce.
i wiele innych
To wszystko składa się na dynamikę auta nie mówiąc już o umiejętnościach kierowcy w myśl powiedzenia. "Maszyna świszczy i gwizda tylko kierowca piz..."
[ Dodano: 2011-03-08, 15:15 ]
Omega A waży 1284kg wg źródła internetowego
Omega B 1600kg
Audi b4 Avant 1310kg tak mam w dowodzie.
Rożnica b4 a tej omegi A jest mikra zaś omegi B spora na niekorzyść opla.
Najlepsze do naszych audi 80 b4 założyć 1,8 t od audi b5 czy passata b5 masz już 150 km do tego zmiana mapy i jakiś blow off i masz auto nie do zdarcia! Jak tak napewno zrobie bo koszty nie są duże a teraz samochodów z anglii jest pełno kupujesz takiego całego za 3-4 tys masz silnik i do tego mozesz zarobić sprzedając karoserie
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Re: [ b4 abk] pytanie o tuning
Może softturbo wystarczy? Oprócz mocy wzrośnie znacząco moment. Ale to są już koszty: turbosprężarki, dolotu, wtryskiwaczy dodatkowych i strojenia. Jeśli lubisz spawać i dłubać to się może udać. Nie wiem jak ze strojeniem późniejszym. Osobiście podglądałem taki zabieg w A3 1.6 AKL i się udało. Silnik doładowany 0,4bar. Z tego co pamiętam zyskał 19KM i ponad 30 Nm, a wszystko to za kwotę prawie 3500zł i miesiąca dłubania.malan pisze:witam panowie posiadam audi b4 2.0 abk moje pytanie brzmi tak. Czy da sie podniesc jakos moc tego silnika chodzi mi o jakies 20-30km
Silnik nie był rozbierany. Całość oryginał a smarowanie turbo magicznie dla mnie z pod filtra oleju, a powrót przez dziurę w misce i wkrętkę wodociągową :mrgreen:
To że wcześniej władowano w samochód drugie tyle na doprowadzenie go do perfekcyjnego stanu technicznego to inna sprawa. Dochodzi to tego wydech, dolot, hamulce (!).
Za to dzwięk trójeczki z syczącym turbo pod maską jest bajeczny. Według mnie dziwne że właściciel nie wpadł na to że można mieć to samo taniej kupując już 1.8T od razu z większą mocą niż ta przeróbka. Ale co kto lubi...