Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b4 abk] pytanie o tuning

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 05 mar 2011, 12:20

Troche może namotałem :-) .Ale jest tak jak pisze Leo

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 05 mar 2011, 18:01

Można szukać auta ale mało jest już takich "wartych uwagi". Jeśli jest się posiadaczem fajnego auta które się zna i wie co w nim siedzi co się robiło, czego się można spodziewać.
Wtedy właśnie warto pomyśleć o swapie a nie od razu zmianie samochodu.

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 06 mar 2011, 00:27

gornik pisze:ABK to nie motor do modyfikacji, zupełnie nie opłacalny temat.
Jak koledzy wyżej wspominali, albo swap, albo sprzedaj i kup mocniejsze auto.
A kto mowi o oplacalnosci <ok>
B4 to dosc ciezka buda bo jednak ponad tona to jest troche metalu.
Wezmy np golf mk2 ktory wazy lekko ponizej tony z seryjnym ABK/2E robi dosc spora robote.

Masz sentyment do tego silnika to pomysl o jego remoncie + paru modach to zaskoczysz nie jednego... <lupa>
Ostatnio zmieniony 06 mar 2011, 11:11 przez konrad81, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 06 mar 2011, 09:24

Fakt audi to ciężka buda ale passaty b5 jeszcze cięższe. Co do porównania golfa i Audi to wystarczy spojrzeć pod kątem komfortu. Kiedy płynie się audi to nie czuć tych dodatkowych kg:)

malan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 21 lut 2011, 12:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: malan » 06 mar 2011, 17:06

dzieki wszystkim za wypowiedzi ;) moj kumpel ma opla omege 2,0 8v 115km i z moja audiczka nie masz szans choc parametry takie same i opelka ma utrzymanego niesamowicie wiec jak dla mnie waga daje duzy opor

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 08 mar 2011, 15:08

Twój silnik może mieć już całkiem inna moc niż ta katalogowo. Omega to ciężki samochód. Audi 100 2.3 136KM bierze omege 2.0 136 KM jak chce (miałem okazje widzieć)

Ustawienie zapłonu
Ustawienie rozrządu
Stopień sprężania
Przedmuchy
Szczelność głowicy
Opory w kanale dolotowym
Brudny filtr powietrza
Brudny filtr paliwa
Przytarta/ przegrzana pompa paliwa o małym wydatku
Opory toczenia
Sprawność układu przeniesienia napędu
Zapieczone bądź blokujące hamulce.
i wiele innych

To wszystko składa się na dynamikę auta nie mówiąc już o umiejętnościach kierowcy w myśl powiedzenia. "Maszyna świszczy i gwizda tylko kierowca piz..."

[ Dodano: 2011-03-08, 15:15 ]
Omega A waży 1284kg wg źródła internetowego
Omega B 1600kg

Audi b4 Avant 1310kg tak mam w dowodzie.

Rożnica b4 a tej omegi A jest mikra zaś omegi B spora na niekorzyść opla.

Awatar użytkownika
garry99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 459
Rejestracja: 14 cze 2011, 10:55
Lokalizacja: Kętrzyn,Mazury

Post autor: garry99 » 03 sie 2011, 11:08

Najlepsze do naszych audi 80 b4 założyć 1,8 t od audi b5 czy passata b5 masz już 150 km do tego zmiana mapy i jakiś blow off i masz auto nie do zdarcia! :) Jak tak napewno zrobie bo koszty nie są duże a teraz samochodów z anglii jest pełno kupujesz takiego całego za 3-4 tys masz silnik i do tego mozesz zarobić sprzedając karoserie

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Re: [ b4 abk] pytanie o tuning

Post autor: HeavenQueen » 10 sie 2011, 17:45

malan pisze:witam panowie posiadam audi b4 2.0 abk moje pytanie brzmi tak. Czy da sie podniesc jakos moc tego silnika chodzi mi o jakies 20-30km
Może softturbo wystarczy? Oprócz mocy wzrośnie znacząco moment. Ale to są już koszty: turbosprężarki, dolotu, wtryskiwaczy dodatkowych i strojenia. Jeśli lubisz spawać i dłubać to się może udać. Nie wiem jak ze strojeniem późniejszym. Osobiście podglądałem taki zabieg w A3 1.6 AKL i się udało. Silnik doładowany 0,4bar. Z tego co pamiętam zyskał 19KM i ponad 30 Nm, a wszystko to za kwotę prawie 3500zł i miesiąca dłubania.
Silnik nie był rozbierany. Całość oryginał a smarowanie turbo magicznie dla mnie z pod filtra oleju, a powrót przez dziurę w misce i wkrętkę wodociągową :mrgreen:
To że wcześniej władowano w samochód drugie tyle na doprowadzenie go do perfekcyjnego stanu technicznego to inna sprawa. Dochodzi to tego wydech, dolot, hamulce (!).
Za to dzwięk trójeczki z syczącym turbo pod maską jest bajeczny. Według mnie dziwne że właściciel nie wpadł na to że można mieć to samo taniej kupując już 1.8T od razu z większą mocą niż ta przeróbka. Ale co kto lubi...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl