[B4] środkowy tunel jak piec
[B4] środkowy tunel jak piec
Witam. Podobny problem był poruszany niedawno, ale wydaje mi sie ze to moze nie byc to samo. U moim aucie jest zawsze ciepło, podczas jazdy oczywiscie, obojętnie czy jest 32 stopnie czy 7 na zewnątrz. w zimie nie musze wlaczac ogrzewania na dluższych trasach, tylko na początku. Później moge włączyc chłodne powietrze i tak wysoką temperature zapewni mi środlowy tunel który grzeje jak piec. W czasie jazdy bardzo nagrzewa sie plastik od przycisków na konsoli środkowej, one są naprawde gorące, następnie cały tunel między fotelami, ale tylko plastik, kiedy dotkne poszycia podłogi jest ono normalne. Grzeje się sam plastki aż do tylniej popielniczki, gałka zmiany biegów tez jest gorąca, tak samo ten schowek pod pokrętłami nawiewów. Ciepłe powietrze jest tez w zamykanym schowku ale najbardziej przeraza mnie temperatura tego tunelu. Masakra. Jazda tym autem bez otwartych szyb i szyberdachu to jest katorga. Co sądzicie?
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
regulator działa dobrze, mam nadzieje ze to bedą te osłony, nie trzeba bedzie dluzej szukac, zajme sie tym jak tylko bede mial czas, ale ta wysoka temperatura w schowku moze byc spowodowana czym innym, moze np. brakuje oslony od strony silnika, mechanikiem nie jestem, i nie znam sie na tym za dobrze, jak te osłony wogóle wyglądają , są srebrne czy jak, a ta w komorze silnika jest widoczna gdy sie otworzy klapę, czego wlasciwie mam szukac?
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
na kanał nie udało mi sie jeszcze wjechac, bo ciągle siedze w robocie, ale zlokalizowałem miejsce gdzie wpada ciepłe powietrze do kabiny - prze dziurke gdzie wkladam blokade biegów, dobiega z tamtad tez syczenie którego nie mogłem zidentyfikowac przez dwa lata a dzisiaj przytknałem palec do tego otworu i przestało . Więc mam jakas dziure, teraz bede musiał rozebrac tunel i sprawdzic gdzie ona jest, skąd ona tam sie wogóle wzięła?
Szkoda że dopiero teraz napisałeś że masz blokade biegów. Teraz to już wszystko jasne... U mnie też jest blokada i tunel też jest ciepły ale nie aż tak jak u Ciebie. Blokada jest przykręcana jakoś od spodu więc możliwe że ktoś źle wymierzył i wiercił dwa razy i teraz jedną dziurą idzie te powietrze.-Salvador- pisze:ale zlokalizowałem miejsce gdzie wpada ciepłe powietrze do kabiny - prze dziurke gdzie wkladam blokade biegów,
Albo jest jeszcze inaczej. Jak wymieniałem mieszek drążka biegów to wydaje mi się że jest pod tym całym drążkiem taka osłona termiczna. To się chyba nazywa osłona termiczna tunelu czy jakoś tak. Może po montażu jej nie ułożyli odpowiednio. Najlepiej to ściagnij ten mieszek i sprawdź jak to u Ciebie wygląda.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2007, 10:05 przez PABLO, łącznie zmieniany 3 razy.
wydaje mi sie ze w moim przypadku to czy tam jest ta zatyczka czy nie, nie ma wiekszego znaczenia, bo mnie chodzi nie tyle o powietrze ktore wlatuje przez ten otwór tylko o temperature tunelu ktory ma duzą powierzchnie i nagrzewa mi wnętrze. Zatyczka nic nie da bo tunel i tak bedzie sie nagrzewał. Musze zlikwidowac ten otwór którym cieplo dostaje sie z zewnatrz, z nad tłumika, moze wlasnie ktos tam się źle wwiercił jak napisał Pablo i porawiał przy montażu blokady.
wg mnie jak powietrze leci to sie nagrzewa, a jak zatkasz to do tunelu tez niebedzie lecialo i niebedzie sie nagrzewac.
na blad bym jednak nieliczyl, ani na dziure w tunelu ktora by mozna bylo zatkac , z tego co wiem to wszystkim leci cieple powietrze co maja blokade, i raczej wszyscy co ja montuja niemaja zle nawieconych dziur.
sproboj najpierw zatkac otwor co sie wklada pret, pojezdzij i zobacz czy sie bedzie nagrzewac, jezeli tak to wtedy rozbieraj i szukaj.
na blad bym jednak nieliczyl, ani na dziure w tunelu ktora by mozna bylo zatkac , z tego co wiem to wszystkim leci cieple powietrze co maja blokade, i raczej wszyscy co ja montuja niemaja zle nawieconych dziur.
sproboj najpierw zatkac otwor co sie wklada pret, pojezdzij i zobacz czy sie bedzie nagrzewac, jezeli tak to wtedy rozbieraj i szukaj.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
w koncu mialem czas zeby sobie dokladnie obejrzec autko od strony tego problemu. i wygląda to tak:
Od spodu do drązka zmiany biegów przymocowana jest taka gumowa osłona, wygląda ona tak jak gumowy mieszek w innych autach, tyle że odwrócony,
pod nia jest otwór, fabryczny, gdzie wpada powietrze.
Problem jest w tym że bolec od blokady skrzyni biegów przebija po włozeniu tą gumową osłonę, rozrywa ją i tam wpada powitrze do całej komory drążka i jeszcze ucieka przez otwór w blokadzie.
Otwór z blokady już zacisłem korkiem, i tak pozbyłem sie syczenia powietrza, ale bede musiał jeszcze zakryć ten otwór w podwoziu centralnie pod drążkiem, mimo że jest fabryczny to chyba nie ma to znaczenia czy bedzie otwarty czy zamknięty, jakos to zakleje zeby powietrze nie leciało i wtedy powinno przestac sie nagrzewac.
Od spodu do drązka zmiany biegów przymocowana jest taka gumowa osłona, wygląda ona tak jak gumowy mieszek w innych autach, tyle że odwrócony,
pod nia jest otwór, fabryczny, gdzie wpada powietrze.
Problem jest w tym że bolec od blokady skrzyni biegów przebija po włozeniu tą gumową osłonę, rozrywa ją i tam wpada powitrze do całej komory drążka i jeszcze ucieka przez otwór w blokadzie.
Otwór z blokady już zacisłem korkiem, i tak pozbyłem sie syczenia powietrza, ale bede musiał jeszcze zakryć ten otwór w podwoziu centralnie pod drążkiem, mimo że jest fabryczny to chyba nie ma to znaczenia czy bedzie otwarty czy zamknięty, jakos to zakleje zeby powietrze nie leciało i wtedy powinno przestac sie nagrzewac.