Witam. Mój wujek ma następujący problem. Samochód zaczął dość mocno kopcić na czarno.
Ma wyciek oleju od strony turbo. Moje podejrzenia kierują się w stronę turbo które ma dość mocne luzy poprzeczne i wzdłużne. Wąż od turbo nie robi się twardy przy dodaniu gazu a powinien chyba tylko nie wiem czy mocno czy lekko. Proszę o pomoc w tej sprawie.
[audi b4 1,9 tdi]turbina
-
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 13 lis 2008, 15:53
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 09 lut 2011, 10:31
- Lokalizacja: małopolskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 13 lis 2008, 15:53
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To nie jest metoda ,którą można sensownie sprawdzić czy turbina pompuje tyle co trzeba .Podepnij manometr ,albo vaga i mierzymy w czasie jazdy na 3 -4 biegu, przytrzymujemy powyżej 3 tys obrotów ,powinna pompować ok.0,9 bara. Luz poprzeczny ,na postoju ,będzie zawsze w turbawce ,nawet coś ok.1mm i to nie tragedia.A olej najczęsciej turbawka zasysa z odmy ,żeby się upewnić ,trzeba odpiać odmę , wąż dać w butelkę ,a miejsce po odmie w dolocie zaslepić tymczasowoTRZMIELU240684 pisze:Wąż od turbo nie robi się twardy przy dodaniu gazu a powinien chyba tylko nie wiem czy mocno czy lekko.
Jak silnik chodzi na wolnych obrotach, to psikaj PLAKIEM po rurach i łączeniach w dolocie. Jak po psiknięciu plakiem silnik zwiększy obroty... to masz nieszczelność. (na biegu jałowym w dolocie panuje podciśnienie). <ok>hudy pisze:czarny dym zazwyczaj jest objawem nieszczelnego układu
[ Dodano: 2011-03-08, 15:58 ]
Oczywiście po IC również :roll:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 13 lis 2008, 15:53
- Lokalizacja: Świętokrzyskie