Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi b4 1,9 tdi]turbina

ODPOWIEDZ
TRZMIELU240684
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 13 lis 2008, 15:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie

[audi b4 1,9 tdi]turbina

Post autor: TRZMIELU240684 » 07 mar 2011, 13:17

Witam. Mój wujek ma następujący problem. Samochód zaczął dość mocno kopcić na czarno.
Ma wyciek oleju od strony turbo. Moje podejrzenia kierują się w stronę turbo które ma dość mocne luzy poprzeczne i wzdłużne. Wąż od turbo nie robi się twardy przy dodaniu gazu a powinien chyba tylko nie wiem czy mocno czy lekko. Proszę o pomoc w tej sprawie.

turbodiesel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:31
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: turbodiesel » 07 mar 2011, 14:03

Może turbo nie pompuje ciśnienia . Od tego może być czarny dym :cry:

TRZMIELU240684
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 13 lis 2008, 15:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: TRZMIELU240684 » 07 mar 2011, 14:20

Od strony filtra powietrza jest strasznie dużo oleju wyrzygane

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 mar 2011, 14:20

TRZMIELU240684 pisze:Wąż od turbo nie robi się twardy przy dodaniu gazu a powinien chyba tylko nie wiem czy mocno czy lekko.
To nie jest metoda ,którą można sensownie sprawdzić czy turbina pompuje tyle co trzeba .Podepnij manometr ,albo vaga i mierzymy w czasie jazdy na 3 -4 biegu, przytrzymujemy powyżej 3 tys obrotów ,powinna pompować ok.0,9 bara. Luz poprzeczny ,na postoju ,będzie zawsze w turbawce ,nawet coś ok.1mm i to nie tragedia.A olej najczęsciej turbawka zasysa z odmy ,żeby się upewnić ,trzeba odpiać odmę , wąż dać w butelkę ,a miejsce po odmie w dolocie zaslepić tymczasowo

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 08 mar 2011, 15:22

czarny dym zazwyczaj jest objawem nieszczelnego układu.może dlatego wydaje ci się że turbo nie pompuje bo powietrze gdzieś ucieka i w konsekwencji tego dymi na czarno...niech ktoś po gazuje trochę a ty posprawdzaj wszystkie węże od turbo czy powietrze nie ucieka...

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 08 mar 2011, 15:51

hudy pisze:czarny dym zazwyczaj jest objawem nieszczelnego układu
Jak silnik chodzi na wolnych obrotach, to psikaj PLAKIEM po rurach i łączeniach w dolocie. Jak po psiknięciu plakiem silnik zwiększy obroty... to masz nieszczelność. (na biegu jałowym w dolocie panuje podciśnienie). <ok>

[ Dodano: 2011-03-08, 15:58 ]
Oczywiście po IC również :roll:

TRZMIELU240684
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 13 lis 2008, 15:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: TRZMIELU240684 » 10 mar 2011, 10:29

Okazało się że jest nieszczelność w układzie turbo. Turbina świszczała jak szalona i jest dobra

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 mar 2011, 17:44

jak mówiłem czarny dym zazwyczaj oznacza nieszczelność...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl