Witam,
Kupiłem audi 80 b3 2.3 NG od razu podkreślam bez instalacji LPG. Mam problem z falowaniem obrotów. Silnik nie faluje ani na ciepłym ani na zimnym silniku ale dopóki nie przejadę się szybciej i nie otworzy mi się druga przepustnica co może być nie tak? Zaczynam dopiero zabawę z mechaniką i tak zastanawiałem się nad dwoma przyczynami:
1. Mam dziurawy przewód idący od odmy
2. Czy przepustnica może być zabrudzona i przez to falują
Czy mogą to być faktyczne powody takiego falowania silnika?
Czasami mam jeszcze tak że obroty mi odrobinę falują tak od 950-1050 ale to chyba normalne czy się mylę? Jednak gdy otworzy mi się druga przepustnica nie zawsze ale na ogół obroty falują od 1000 nawet do 1200-1300 jak nie więcej. Mam jeszcze jeden problem po odpaleniu tak przez 1 min muli auto gdy szybciej ruszę tak jak by chciało zgasić auto ale auto nie gaśnie czy to może być ze sobą powiązane i mieć tą samą przyczynę?
Przepraszam za tak chaotyczny opis ale nie wiedziałem jak to opisać. Znalazłem kilka tematów na temat falowania obrotów ale nie znalazłem takiego problemu jak mam, wydrukowałem też z centrum.audi80.pl artykuł o falowaniu obrotów ale przed naprawą chciałem dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat.
Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie podpowiedzi
[b3 2.3 NG] Problem z obrotami
Kolego pod przepustnicą jest włącznik biegu jałowego taki guziczek na ktory napiera w stanie spoczynku czesć od przepustnicy moze poprostu 2 gardelko nie odbija dobrze i nie dociska do tego przycisku spr. jeszcze ten przycisk dodaj gazu i wcisnij go palcem obroty wtedy tez powinny falowac
[ Dodano: 2011-03-08, 12:19 ]
[ Dodano: 2011-03-08, 12:19 ]
u m nie było tak przy gwałtownym ruszaniu 2 sek ciszy i wyrywał tak jakby sie przydusił pojechałem z tym do mechanika no mycie ke-jeta gardełka przepustnicy krokowca , potem reg. co2 zaplonu no i autko rakieta wyjechałem bez falowania bez tego bezdechu przy ruszaniukukson pisze:Mam jeszcze jeden problem po odpaleniu tak przez 1 min muli auto gdy szybciej ruszę tak jak by chciało zgasić auto ale auto nie gaśnie czy to może być ze sobą powiązane i mieć tą samą przyczynę?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 282
- Rejestracja: 05 lip 2009, 20:06
- Lokalizacja: Gliwice
Witam,
Byłem u mechanika pokręcił on śrubeczką zaznaczoną na czerwono
Falowanie zniknęło wydawało by się, że cud ale pojawił się inny problem na zimnym silniku trzyma obroty na 600 a czasami mniej i prawie gaśnie. Na ciepłym wszystko jest dobrze. Mechanik powiedział, że lepiej już nie będzie. Czy da się coś z tym zrobić?
Byłem u mechanika pokręcił on śrubeczką zaznaczoną na czerwono
Falowanie zniknęło wydawało by się, że cud ale pojawił się inny problem na zimnym silniku trzyma obroty na 600 a czasami mniej i prawie gaśnie. Na ciepłym wszystko jest dobrze. Mechanik powiedział, że lepiej już nie będzie. Czy da się coś z tym zrobić?
Ja ten "guziczek" mam odpięty od czasu jak kupiłem swoje auto.Jeśli dosunę to z obrotami jest problem.Odsunę i chodzi aż miło.Kolego pod przepustnicą jest włącznik biegu jałowego taki guziczek na ktory napiera w stanie spoczynku czesć od przepustnicy moze poprostu 2 gardelko nie odbija dobrze i nie dociska do tego przycisku spr. jeszcze ten przycisk dodaj gazu i wcisnij go palcem obroty wtedy tez powinny falowac
Witam, z czytałem dziś kody migowe i wyskoczyło 2121 czyli problem z przełącznikiem biegu jałowego ( wiem że mnie zaraz wyśmiejecie) ale czy ten przycisk biegu jałowego to ten znajdujący się na przepustnicy? Jeśli tak to sprawdzałem styki między pinami w tej kostce obok przycisku i na wyłączonym mam połączenie tylko między 2-3 patrząc od lewej a na włączonym między każdym czyli między 1-2, 2-3, 1-3. Czy to tak powinno wyglądać bo przeglądając forum wynikało by że tylko między 1-2 powinno być na włączonym przycisku.
Z góry dziękuje za podpowiedzi
pozdrawiam, kukson
Z góry dziękuje za podpowiedzi
pozdrawiam, kukson
Dziękuje za odpowiedź właśnie nie byłem pewien bo wiedziałem że ten psryczek na informuje o gazie w podłodze ale zastanawiałem się czy też od razu służy jako ten biegu jałowego nie wiem z kąt mi to przyszło do głowy :mrgreen:
[ Dodano: 2011-03-28, 21:29 ]
Opis pożyczony z tematu https://audi80.pl/80-b3-18s-problem- ... ?view=next dotyczący 80 B4 ABTautor Danek Pytania zostały dodane przezemnie
Czy będzie to miało zastosowanie także w silniku 2.3 NG?
Zasadnicze pytanie czy to w ogóle może rozwiązać mój problem 2121 czyli brak sygnału z przekaźnika biegu jałowego?
Silnik steruje biegiem jałowym poprzez otwieranie i zamykanie przepustnicy. Przełącznik biegu jałowego wewnątrz silnika regulacji prędkość na biegu jałowym jest zamknięty wtedy, gdy przepustnica jest zamknięta.
Specyfikacje
końcówka napięcia 3: 5 V otwarta przepustnica 0 V zamknięta przepustnica
opór pomiędzy końcówkami 1 i 2: 3 - 200 omów
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a):
Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym:
Sprawdzić działanie:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym. Na krótką chwilę (2 sekundy) przyłożyć napięcie z akumulatora do wtyku 1 i 2. Wałek przepustnicy powinien się otworzyć lub zamknąć. Przemienić połączenie. Wałek przepustnicy powinien się obrócić w drugą stronę.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkośći na biegu jałowym. Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1 lub 2 złącza a ujemną końcówką akumulatora. Obie wartości powinny być równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Czyli do sprawdzenia tej czynności odpinam kostkę od silnika krokowego i mierze napięcie między pinami w kostce od przewodu a klemą ujemną akumulatora?
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z zespołu sterowania biegu jałowego i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1 lub 2 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Czyli do tej kostki się podpinam?
___^
Uploaded with ImageShack.us
Gdzie jest ECU i do jakich pinów mam się podpiąć?
Sprawdzić uruchomienie silnika regulacji prędkość na biegu jałowym:
Podłączyć oscyloskop do obu wtyków sygnału urządzenia ECU. Uruchomić silnik, wcisnąć i zwolnić przepustnicę. Zespół sterowania reguluje bieg jałowy. Porównać z pokazanym obrazem.
Do jakich pinów mam się podpiąć i z kąt wziąć obrazek żeby porównać?
Przełącznik biegu jałowego:
Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym. Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 3 złącza a ujemną końcówką akumulatora. Powinno ono wynosić 5 V.
Czyli do tej kostki się podpinam?
___^
Uploaded with ImageShack.us
Jeśli tak to od której strony jest złącze 3?
Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU. Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z zespołu sterowania biegu jałowego i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 3 złącza a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Czyli do którego pinu w ECU?
Sprawdzić podłączenie do uziemienia: Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie przełącznika biegu jałowego zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i ujemną końcówką akumulatora.
Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy włączyć zapłon, zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Sprawdzić sygnał z przełącznika: Podłączyć oscyloskop lub miernik napięcia do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU i uziemienia. Włączyć zapłon. Napięcie wyjściowe powinno być równe 0 V. Wcisnąć przepustnicę, napięcie wyjściowe powinno dojść do 5 V.
Regulator ciśnienia można sprawdzić mierząc ciśnienie paliwa na wejściu do zespołu wtrysku za pomocą manometru z trójnikiem. Jeśli regulator jest ok. to ciśnienie powinno się cały czas utrzymywać w granicach 0,8-1,2 bara i po wyłączeniu zapłonu przez 5 minut nie powinno spaść poniżej dolnej wartości.
Z kąt wziąć schemat?
Do których pinów mam się podpiąć?
[ Dodano: 2011-04-11, 13:25 ]
Pomoże ktoś co z tym błędem 2121, gdzie jest ten mikro przycisk imitujący zamknięcie przepustnicy czyli włączenie biegu jałowego
[ Dodano: 2011-03-28, 21:29 ]
Opis pożyczony z tematu https://audi80.pl/80-b3-18s-problem- ... ?view=next dotyczący 80 B4 ABTautor Danek Pytania zostały dodane przezemnie
Czy będzie to miało zastosowanie także w silniku 2.3 NG?
Zasadnicze pytanie czy to w ogóle może rozwiązać mój problem 2121 czyli brak sygnału z przekaźnika biegu jałowego?
Silnik steruje biegiem jałowym poprzez otwieranie i zamykanie przepustnicy. Przełącznik biegu jałowego wewnątrz silnika regulacji prędkość na biegu jałowym jest zamknięty wtedy, gdy przepustnica jest zamknięta.
Specyfikacje
końcówka napięcia 3: 5 V otwarta przepustnica 0 V zamknięta przepustnica
opór pomiędzy końcówkami 1 i 2: 3 - 200 omów
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a):
Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym:
Sprawdzić działanie:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym. Na krótką chwilę (2 sekundy) przyłożyć napięcie z akumulatora do wtyku 1 i 2. Wałek przepustnicy powinien się otworzyć lub zamknąć. Przemienić połączenie. Wałek przepustnicy powinien się obrócić w drugą stronę.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkośći na biegu jałowym. Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1 lub 2 złącza a ujemną końcówką akumulatora. Obie wartości powinny być równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Czyli do sprawdzenia tej czynności odpinam kostkę od silnika krokowego i mierze napięcie między pinami w kostce od przewodu a klemą ujemną akumulatora?
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z zespołu sterowania biegu jałowego i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1 lub 2 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Czyli do tej kostki się podpinam?
___^
Uploaded with ImageShack.us
Gdzie jest ECU i do jakich pinów mam się podpiąć?
Sprawdzić uruchomienie silnika regulacji prędkość na biegu jałowym:
Podłączyć oscyloskop do obu wtyków sygnału urządzenia ECU. Uruchomić silnik, wcisnąć i zwolnić przepustnicę. Zespół sterowania reguluje bieg jałowy. Porównać z pokazanym obrazem.
Do jakich pinów mam się podpiąć i z kąt wziąć obrazek żeby porównać?
Przełącznik biegu jałowego:
Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym. Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 3 złącza a ujemną końcówką akumulatora. Powinno ono wynosić 5 V.
Czyli do tej kostki się podpinam?
___^
Uploaded with ImageShack.us
Jeśli tak to od której strony jest złącze 3?
Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU. Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z zespołu sterowania biegu jałowego i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 3 złącza a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Czyli do którego pinu w ECU?
Sprawdzić podłączenie do uziemienia: Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie przełącznika biegu jałowego zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i ujemną końcówką akumulatora.
Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy włączyć zapłon, zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Sprawdzić sygnał z przełącznika: Podłączyć oscyloskop lub miernik napięcia do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU i uziemienia. Włączyć zapłon. Napięcie wyjściowe powinno być równe 0 V. Wcisnąć przepustnicę, napięcie wyjściowe powinno dojść do 5 V.
Regulator ciśnienia można sprawdzić mierząc ciśnienie paliwa na wejściu do zespołu wtrysku za pomocą manometru z trójnikiem. Jeśli regulator jest ok. to ciśnienie powinno się cały czas utrzymywać w granicach 0,8-1,2 bara i po wyłączeniu zapłonu przez 5 minut nie powinno spaść poniżej dolnej wartości.
Z kąt wziąć schemat?
Do których pinów mam się podpiąć?
[ Dodano: 2011-04-11, 13:25 ]
Pomoże ktoś co z tym błędem 2121, gdzie jest ten mikro przycisk imitujący zamknięcie przepustnicy czyli włączenie biegu jałowego