Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1Z] wycena kosztów naprawy

Awatar użytkownika
Niemy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 paź 2010, 00:09
Lokalizacja: Pomorskie

[b4 1Z] wycena kosztów naprawy

Post autor: Niemy88 » 08 mar 2011, 18:30

Witam

dzisiaj odebrałem swoją B4 od mechanika, wymienione rzeczy to:

-rozrząd (pasek, napinacz, rolka) + ustawienie kąta wtrysku
-pasek klinowy
-uszczelka pokrywy zaworów
-uszczelka miski olejowej

koszt - 940zł... wg mnie dużo

oczywiście warsztat prywatny, w dodatku zaczęło coś mocno hałasować w lewym przodzie przy ruszaniu (jakby strzelał przegub, ale to nie to bo dźwięk jest trochę inny)... powiedziałem o tym mechanikowi, a on na to cyt."kurde nie wiem.. może poduszka coś nie tak.. pojeździj zobaczymy..."

Nie wiem co mam teraz myśleć o tym wszystkim i w dodatku trochę mnie to załamało...

Czekam na waszą odpowiedź czy zapłaciłem za dużo i co zrobić z tą usterką, bo z nerwów poprostu wsiadłem do auta i wróciłem do domu, ale powiedziałem, że jutro wrócę...

P.S. Wpłaciłem tylko 250zł i powiedziałem, że jutro zapłacę resztę, także jeszcze nic nie jest stracone.

peyo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:01
Lokalizacja: PRZEMYŚL/PODKARPACIE

Post autor: peyo32 » 08 mar 2011, 18:52

Witam.
Jak na mój region kraju (przemyśl południowo- wschodnia Polska ) to 2 stówki za dużo.
wymiana rozrządu ---200zł
wymiana uszczelki miski --100zł
Reszta to koszt części.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 08 mar 2011, 18:53

Niemy88, 940zł. minus części... to za robociznę policzył sobie ok. 500zł.

Awatar użytkownika
Niemy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 paź 2010, 00:09
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Niemy88 » 08 mar 2011, 18:55

andi77 pisze:Niemy88, 940zł. minus części... to za robociznę policzył sobie ok. 500zł.
Wiem, że około tyle policzył za robocizne i wg mnie to chyba duża przesada jak teraz nad tym kalkuluję, zgodzisz się ze mną ??? Auto stało 1,5 dnia, z czego jestem pewny, że w między czasie robił 10 innych.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 08 mar 2011, 19:03

Niemy88, Jak kiedyś w warsztacie pytałem o koszt robocizny przy wymianie rozrządu, to mechanik zaśpiewał 300zł. Postanowiłem więc sam się za to zabrać. W sumie zajęło mi to 4 godziny (w międzyczasie robiłem przerwy na kilka piwek).

[ Dodano: 2011-03-08, 19:09 ]
,,Urok" warsztatów polega na tym, że każą sobie słono za wszystko płacić... dlatego wszystko przy aucie robię sam (poza zmianą opon).

Awatar użytkownika
grzesB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:49
Lokalizacja: ZWOLEŃ

Post autor: grzesB4 » 08 mar 2011, 19:09

ceny ASO hehe

[ Dodano: 2011-03-08, 19:14 ]
ostatnio robiłem rozrzad w pasacie B5 rolki ruville paski continental,czesci plus robota 300zł

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 08 mar 2011, 19:20

Niemy88, Wątpię, czy mechanicy robią korektę konta wtrysku po zmianie rozrządu. Najlepiej zapytaj jakim sprzętem to robił i na jaką wartość ustawił kont.
https://audi80.pl/19tdi-1z-kat-wtrysku-vt14578.htm

Awatar użytkownika
Niemy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 paź 2010, 00:09
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Niemy88 » 08 mar 2011, 20:43

Jutro tam pojadę jeszcze raz i będę się targował, bo to za duża przesada jest...

Poza tym właśnie wróciłem z przejażdżki "naprawionym" autem i pierwszy raz spotykam się z takim czymś... Za każdym razem podczas ruszania i przyśpieszania od 1 do 3 (przy 4 jest cisza) z lewej przedniej strony silnika jest taki dźwięk jakby tarł metal o metal, cieżko jest to opisać, ale mam wrażenie, że robi się to za każdym razem kiedy pod wpływem momentu przód auta idzie w górę (mam seryjne zawieszenie)... Wiecie może co to może być ??? sory, że tutaj ale już nie chce zakładać nowego tematu w dziale zawieszenie.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 08 mar 2011, 20:57

trochę cie skasował.jak tak sobie przeliczyłem koszty u mojego mechanika to: rozrząd 350zł z robocizną, uszczelka pokrywy 50zł + 20zł robocizna, co do uszczelki miski to nie wiem ale więcej niż 100zł raczej nie będzie to kosztowało = ok 500zł.jeśli odebrałeś samochód i tyle zapłaciłeś to ja bym się nawet nie wygłupiał i tam nawet nie jechał.po pierwsze powinieneś przed naprawą dowiedzieć się ile to będzie kosztowało a po wszystkim niestety nie masz nic do gadania.jeśli byś nie chciał zapłacić za robociznę po naprawie to mechanik ma prawo nie oddać ci samochodu i wezwać policję.jeśli ma takie ceny za robotę to mogłeś u niego nie robić tyle...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 mar 2011, 20:59

Niemy88 pisze:dzisiaj odebrałem swoją B4 od mechanika, wymienione rzeczy to:

-rozrząd (pasek, napinacz, rolka) + ustawienie kąta wtrysku
-pasek klinowy
-uszczelka pokrywy zaworów
-uszczelka miski olejowej

koszt - 940zł... wg mnie dużo
Teraz kolego to musztarda po obiedzie .Sprawa jest prosta ,to ile co bedzie kosztować uzgadnia się przed robotą ,szczególnie tak prostą jak wymiana rozrządu .Mechanika który odpowiada pokrętnie i nie potrafi odpowiedzieć z góry ile będzie kosztowąć tak przewidywalna robota jak wymiana rozrządu ,należy czym prędzej opuscić bo wiadomo że zamierza nas skubnąć więcej niż się należy ;-)

Awatar użytkownika
Niemy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 paź 2010, 00:09
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Niemy88 » 08 mar 2011, 21:34

Koledzy macie racje, ale ja narazie zapłaciłem TYLKO 250zł, pod pretekstem, że jutro reszta bez podawania powodu... nie dość, że za dużo chce i tak jak wyżej było napisane - nie określił ile to będzie kosztować, to na dodatek coś mam zepsute po tej naprawie... więc nie do końca jest powiedziane, że już jest taka musztarda po obiedzie

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 08 mar 2011, 21:41

Ale kolega pytał też o przyczynę problemu :-) Cenami nie ma już co się dziwić, wszyscy wiemy jakie są :->

Niemy88, Weź popatrz czy pasek od wspomagania jest dobrze naciągnięty o ile posiadasz, czy obudowa rozrządu jest dobrze poskładana, pokukaj też czy pasek idzie równo po kołach wszystkich, nie ma bić ;-)

Awatar użytkownika
burdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 28 sie 2009, 11:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: burdi » 09 mar 2011, 08:47

Kilka dni temu pytałem o koszt wymiany rozrządu. Około 300zł.
Pasek klinowy (mam wersję bez klimy) + rolkę napinacza wymieniałem sam. Koszt części około 50zł, 20 minut roboty.

Co do uszczelek nie wiem jaki koszt. Czy nie zapomniałeś dodać kosztu oleju / filtra oleju ??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 mar 2011, 09:00

MUNIOR pisze:
Niemy88 pisze:Sprawa jest prosta ,to ile co bedzie kosztować uzgadnia się przed robotą ,szczególnie tak prostą jak wymiana rozrządu .Mechanika który odpowiada pokrętnie i nie potrafi odpowiedzieć z góry ile będzie kosztowąć tak przewidywalna robota jak wymiana rozrządu ,należy czym prędzej opuscić bo wiadomo że zamierza nas skubnąć więcej niż się należy ;-)
A właśnie że guzik prawada! właśnie że mimo że bedzie wiedział co trzeba zdjąć czasami okazuje się tragedia. I czasami lepiej nie uzgadniać przed robotą!

Przykład- Wyjechana śruba napinacza. By ją odkręcić naprawić koniecznością było wyciągnięcie śilnika. Gościu dobrze wiedział o tym podszedł mechanika że chce znać cene przed wymiana.

Dlatego lepiej często nie podawać ceny przed robotą bo można wyjść wyruch.... bez mydła.

Awatar użytkownika
burdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 28 sie 2009, 11:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: burdi » 09 mar 2011, 09:07

Zawsze można podać cenę standardową usługi, która raczej się nie zmienia a o ewentualnych kosztach dodatkowych, związanych z problemami poinformować telefonicznie.

Przykład z życia. Kolega pojechał na geometrię a pan mu powiedział, że mu nie zrobi bo auto stare, śruby mocno trzymają i mu zerwie śruby w zawieszeniu.
Kolega ostro wkurzony wrócił i postanowił odkręcić i udowodnić panu, że się mylił.
Wszedł do kanału... i zerwał 2 śruby.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl