[b4 1Z] wycena kosztów naprawy
[b4 1Z] wycena kosztów naprawy
Witam
dzisiaj odebrałem swoją B4 od mechanika, wymienione rzeczy to:
-rozrząd (pasek, napinacz, rolka) + ustawienie kąta wtrysku
-pasek klinowy
-uszczelka pokrywy zaworów
-uszczelka miski olejowej
koszt - 940zł... wg mnie dużo
oczywiście warsztat prywatny, w dodatku zaczęło coś mocno hałasować w lewym przodzie przy ruszaniu (jakby strzelał przegub, ale to nie to bo dźwięk jest trochę inny)... powiedziałem o tym mechanikowi, a on na to cyt."kurde nie wiem.. może poduszka coś nie tak.. pojeździj zobaczymy..."
Nie wiem co mam teraz myśleć o tym wszystkim i w dodatku trochę mnie to załamało...
Czekam na waszą odpowiedź czy zapłaciłem za dużo i co zrobić z tą usterką, bo z nerwów poprostu wsiadłem do auta i wróciłem do domu, ale powiedziałem, że jutro wrócę...
P.S. Wpłaciłem tylko 250zł i powiedziałem, że jutro zapłacę resztę, także jeszcze nic nie jest stracone.
dzisiaj odebrałem swoją B4 od mechanika, wymienione rzeczy to:
-rozrząd (pasek, napinacz, rolka) + ustawienie kąta wtrysku
-pasek klinowy
-uszczelka pokrywy zaworów
-uszczelka miski olejowej
koszt - 940zł... wg mnie dużo
oczywiście warsztat prywatny, w dodatku zaczęło coś mocno hałasować w lewym przodzie przy ruszaniu (jakby strzelał przegub, ale to nie to bo dźwięk jest trochę inny)... powiedziałem o tym mechanikowi, a on na to cyt."kurde nie wiem.. może poduszka coś nie tak.. pojeździj zobaczymy..."
Nie wiem co mam teraz myśleć o tym wszystkim i w dodatku trochę mnie to załamało...
Czekam na waszą odpowiedź czy zapłaciłem za dużo i co zrobić z tą usterką, bo z nerwów poprostu wsiadłem do auta i wróciłem do domu, ale powiedziałem, że jutro wrócę...
P.S. Wpłaciłem tylko 250zł i powiedziałem, że jutro zapłacę resztę, także jeszcze nic nie jest stracone.
Niemy88, Jak kiedyś w warsztacie pytałem o koszt robocizny przy wymianie rozrządu, to mechanik zaśpiewał 300zł. Postanowiłem więc sam się za to zabrać. W sumie zajęło mi to 4 godziny (w międzyczasie robiłem przerwy na kilka piwek).
[ Dodano: 2011-03-08, 19:09 ]
,,Urok" warsztatów polega na tym, że każą sobie słono za wszystko płacić... dlatego wszystko przy aucie robię sam (poza zmianą opon).
[ Dodano: 2011-03-08, 19:09 ]
,,Urok" warsztatów polega na tym, że każą sobie słono za wszystko płacić... dlatego wszystko przy aucie robię sam (poza zmianą opon).
Niemy88, Wątpię, czy mechanicy robią korektę konta wtrysku po zmianie rozrządu. Najlepiej zapytaj jakim sprzętem to robił i na jaką wartość ustawił kont.
https://audi80.pl/19tdi-1z-kat-wtrysku-vt14578.htm
https://audi80.pl/19tdi-1z-kat-wtrysku-vt14578.htm
Jutro tam pojadę jeszcze raz i będę się targował, bo to za duża przesada jest...
Poza tym właśnie wróciłem z przejażdżki "naprawionym" autem i pierwszy raz spotykam się z takim czymś... Za każdym razem podczas ruszania i przyśpieszania od 1 do 3 (przy 4 jest cisza) z lewej przedniej strony silnika jest taki dźwięk jakby tarł metal o metal, cieżko jest to opisać, ale mam wrażenie, że robi się to za każdym razem kiedy pod wpływem momentu przód auta idzie w górę (mam seryjne zawieszenie)... Wiecie może co to może być ??? sory, że tutaj ale już nie chce zakładać nowego tematu w dziale zawieszenie.
Poza tym właśnie wróciłem z przejażdżki "naprawionym" autem i pierwszy raz spotykam się z takim czymś... Za każdym razem podczas ruszania i przyśpieszania od 1 do 3 (przy 4 jest cisza) z lewej przedniej strony silnika jest taki dźwięk jakby tarł metal o metal, cieżko jest to opisać, ale mam wrażenie, że robi się to za każdym razem kiedy pod wpływem momentu przód auta idzie w górę (mam seryjne zawieszenie)... Wiecie może co to może być ??? sory, że tutaj ale już nie chce zakładać nowego tematu w dziale zawieszenie.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
trochę cie skasował.jak tak sobie przeliczyłem koszty u mojego mechanika to: rozrząd 350zł z robocizną, uszczelka pokrywy 50zł + 20zł robocizna, co do uszczelki miski to nie wiem ale więcej niż 100zł raczej nie będzie to kosztowało = ok 500zł.jeśli odebrałeś samochód i tyle zapłaciłeś to ja bym się nawet nie wygłupiał i tam nawet nie jechał.po pierwsze powinieneś przed naprawą dowiedzieć się ile to będzie kosztowało a po wszystkim niestety nie masz nic do gadania.jeśli byś nie chciał zapłacić za robociznę po naprawie to mechanik ma prawo nie oddać ci samochodu i wezwać policję.jeśli ma takie ceny za robotę to mogłeś u niego nie robić tyle...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Teraz kolego to musztarda po obiedzie .Sprawa jest prosta ,to ile co bedzie kosztować uzgadnia się przed robotą ,szczególnie tak prostą jak wymiana rozrządu .Mechanika który odpowiada pokrętnie i nie potrafi odpowiedzieć z góry ile będzie kosztowąć tak przewidywalna robota jak wymiana rozrządu ,należy czym prędzej opuscić bo wiadomo że zamierza nas skubnąć więcej niż się należyNiemy88 pisze:dzisiaj odebrałem swoją B4 od mechanika, wymienione rzeczy to:
-rozrząd (pasek, napinacz, rolka) + ustawienie kąta wtrysku
-pasek klinowy
-uszczelka pokrywy zaworów
-uszczelka miski olejowej
koszt - 940zł... wg mnie dużo
Koledzy macie racje, ale ja narazie zapłaciłem TYLKO 250zł, pod pretekstem, że jutro reszta bez podawania powodu... nie dość, że za dużo chce i tak jak wyżej było napisane - nie określił ile to będzie kosztować, to na dodatek coś mam zepsute po tej naprawie... więc nie do końca jest powiedziane, że już jest taka musztarda po obiedzie
Ale kolega pytał też o przyczynę problemu Cenami nie ma już co się dziwić, wszyscy wiemy jakie są :->
Niemy88, Weź popatrz czy pasek od wspomagania jest dobrze naciągnięty o ile posiadasz, czy obudowa rozrządu jest dobrze poskładana, pokukaj też czy pasek idzie równo po kołach wszystkich, nie ma bić
Niemy88, Weź popatrz czy pasek od wspomagania jest dobrze naciągnięty o ile posiadasz, czy obudowa rozrządu jest dobrze poskładana, pokukaj też czy pasek idzie równo po kołach wszystkich, nie ma bić
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
MUNIOR pisze:A właśnie że guzik prawada! właśnie że mimo że bedzie wiedział co trzeba zdjąć czasami okazuje się tragedia. I czasami lepiej nie uzgadniać przed robotą!Niemy88 pisze:Sprawa jest prosta ,to ile co bedzie kosztować uzgadnia się przed robotą ,szczególnie tak prostą jak wymiana rozrządu .Mechanika który odpowiada pokrętnie i nie potrafi odpowiedzieć z góry ile będzie kosztowąć tak przewidywalna robota jak wymiana rozrządu ,należy czym prędzej opuscić bo wiadomo że zamierza nas skubnąć więcej niż się należy
Przykład- Wyjechana śruba napinacza. By ją odkręcić naprawić koniecznością było wyciągnięcie śilnika. Gościu dobrze wiedział o tym podszedł mechanika że chce znać cene przed wymiana.
Dlatego lepiej często nie podawać ceny przed robotą bo można wyjść wyruch.... bez mydła.
Zawsze można podać cenę standardową usługi, która raczej się nie zmienia a o ewentualnych kosztach dodatkowych, związanych z problemami poinformować telefonicznie.
Przykład z życia. Kolega pojechał na geometrię a pan mu powiedział, że mu nie zrobi bo auto stare, śruby mocno trzymają i mu zerwie śruby w zawieszeniu.
Kolega ostro wkurzony wrócił i postanowił odkręcić i udowodnić panu, że się mylił.
Wszedł do kanału... i zerwał 2 śruby.
Przykład z życia. Kolega pojechał na geometrię a pan mu powiedział, że mu nie zrobi bo auto stare, śruby mocno trzymają i mu zerwie śruby w zawieszeniu.
Kolega ostro wkurzony wrócił i postanowił odkręcić i udowodnić panu, że się mylił.
Wszedł do kanału... i zerwał 2 śruby.