Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] szarpanie autem gdy puszczam gaz

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
audib4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 lis 2009, 19:16

Post autor: audib4 » 31 sie 2010, 18:09

nie wiem koledzy jak i co się stało ale znikło mi te szarpanie po wymianie popychaczy zaworowych przy okazji paska i rolki od rozrządu i zauważyłem że autem mocniej hamuje na biegu to znaczy jak puszczę nogę z gazu nic nie szarpnie :mrgreen: i szybciej auto pewnie to tak mam być ale dla mnie jak od początku szarpał to nowość i obroty szybciej spadają może to dla tego. I dziś jak ustawiłem zapłon jednak zauważyłem że jest deko zamulony,czy muszę ustawiać gaz od nowa bo na benzynie jak by lepiej chodził i na gazie jeszcze czuję jak by lekko się za dusi i potem idzie ale nie tak jak nawet wcześniej przed remontem no ale zobaczymy z czasem może odwiedzę gazowników. Przez cały czas byłem przekonany właśnie że to skrzynia. :-P

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 01 wrz 2010, 15:14

audib4 pisze:nie wiem koledzy jak i co się stało ale znikło mi te szarpanie po wymianie popychaczy zaworowych przy okazji paska i rolki od rozrządu i zauważyłem że autem mocniej hamuje na biegu to znaczy jak puszczę nogę z gazu nic nie szarpnie
Ponieważ problem tkwił prawdopodobnie nie w układzie jezdnym a w odpowiednim ustawieniu zapłonu.

gobi2802
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 27 lis 2008, 14:50

Post autor: gobi2802 » 15 sty 2011, 16:55

Witam.Mam pytanie czy rozwiązał już ktoś problem szarpania autem po zmianie obciążenia? z doświadczenia wiem,że to żaden luz w skrzyni biegów....Zmieniałem skrzynie a swoim ABT i przed założeniem sprawdzone,że nie ma żadnych luzów w mechanizmie różnicowym a po złożeniu dalej buda szarpie.Ponad to wyszło na jaw że stara skrzynia też jest dobra,po wyjęciu i sprawdzaniu na stole zero luzów nawet najmniejszych.Zmieniłem poduszki silnika ,skrzyni i przeguby zewnętrzne i nic.Im auto bardziej obciążone tym gorzej reaguje na zmianę obciążenia/dodanie lub ujęcie gazu skutkuje szarpaniem budą./ Rozwiazał ktoś ten problem? Może wewnętrzne przeguby ? Doradzcie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 sty 2011, 19:27

Podłacz vag i sprawdź komputer. Mi jak szarpało to okazało się ze to silnik.

gobi2802
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 27 lis 2008, 14:50

Post autor: gobi2802 » 18 sty 2011, 21:00

Witam.Sprawdzałem kompem i nic nie pokazuje.Myślę że to raczej jakiś luz jest ale raczej wolałbym uniknąć wymiany wszystkiego po kolei metodą prób i błędów.Mam takie pytanie

1.czy jest możliwe, że odpowiedzialny jest luż na tylnej belce/chociaż nic nie stuka w trakcie jazdy/

2.poduszki ławy?

3.poduszki pod skrzynia?/

Jak opisuję te szarpania to nadmienię, że widzę wtedy jak porusza się dzwignia zmiany biegów.Ma to jakieś znaczenie?

Wszystkie te poduszki wymieniałem jakies 25 tyś km temu.
Pozdrawiam i dziekuję za sugestię

sq6fw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 04 lut 2011, 12:18

Post autor: sq6fw » 05 mar 2011, 10:32

Pany w większości przypadków do wymiany tarcza sprzęgła ( zjechane okładziny na tarczy )

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 05 mar 2011, 11:19

gobi2802 pisze:Witam.Mam pytanie czy rozwiązał już ktoś problem szarpania autem po zmianie obciążenia? z doświadczenia wiem,że to żaden luz w skrzyni biegów....
Zrób tak jak było napisane wcześniej, ustaw ponownie rozrząd, może przeskoczył albo był od początku był źle ustawiony.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 08 mar 2011, 16:18

gobi2802 pisze: 1.czy jest możliwe, że odpowiedzialny jest luz na tylnej belce/chociaż nic nie stuka w trakcie jazdy/
Luz na tulejach tylnej belki jest bardzo łatwo zdiagnozować . Wjeżdżam na kanał , podkładam coś pod tylne koła i przepycham autem w obie strony . Widać wszystko jak na dłoni gdzie są luzy i jak duże .
Jeszcze prościej to zajść od tyłu i kopnąć ( żeby palca nie złamać ) w koło . Nawet w przypadku minimalnego luzu koło będzie drgało .

Nie tak dawno wymieniłem te tulejki , bo bardzo dokuczały i odnosiło się wrażenie jakbym przyczepkę ciągnął w dodatku byle jak doczepioną - ot jakimś powrozem do zderzaka .
Zwłaszcza na nierównościach i poprzecznych garbach czuć było silne szarpanie i wstrząsy budą .
No i oczywiście przy ruszaniu ,hamowaniu , gwałtownym ujęciu gazu a potem gwałtownym jego dodaniu , też występowały te uderzenia .

Dodam jeszcze że nie odnosiło się żadnego wrażenia że to tłuczenie przychodzi od przedniego zawieszenia , gdzieś spod skrzyni czy silnika .
Każdy siedzący z tyłu mówił , stawaj wyłażę bo coś ci je...e na dołach .

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 09 mar 2011, 00:37

U mnie teraz znalazłem przyczynę ;-) Mam duży luz na odbojniku z przodu i dlatego cały silnik ze skrzynią bujają się do przodu i do tyłu co skutkuje rzucaniem budy i ruchem gałki biegów... :mrgreen:

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 09 mar 2011, 02:01

U mnie teraz znalazłem przyczynę ;-) Mam duży luz na odbojniku z przodu i dlatego cały silnik ze skrzynią bujają się do przodu i do tyłu co skutkuje rzucaniem budy i ruchem gałki biegów...

Obrazek

Czy to ten odbojnik masz na myśli co nie trzyma całego zespołu napędowego , tylko pozwala nim bujać do przodu i do tyłu ?

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 09 mar 2011, 03:33

Tak ;-) Tam ma być luz, ale nie tyle co u mnie... Muszę nim trochę poregulować w górę i w dół może to pomoże??

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 09 mar 2011, 15:32

Spróbuj , tylko pozaznaczaj żebyś mógł wrócić do poprzedniego stanu , jeśli to nic nie da .

Powiększyłem to zdjęcie i jak patrze w miejsce gdzie siedzi ten gumowy kapelusz i co go ogranicza , to nie sądzę żeby on był od tłumienia drgań. On ma tylko zaporę góra - dół . Na boki nie ma ograniczenia .

To jest raczej zabezpieczenie przed wyrwaniem silnika z poduszek gdy się wpadnie np . z dużym pędem w dól . To jest po to , żeby na dołach nie było tak , że buda sobie a silnik ze skrzynią sobie .
Jedno i drugie mają stanowić całość , ale nie taką zespawaną na stałe , tylko połączoną w kilku miejscach poprzez te właśnie poduchy i różne silentbloki .

Zresztą , co ja kwiaciarz , fryzjer czy inny rzeżnik i bimbrownik mogę tu gdybać . - Niech się wypowiedzą zawodowi mechanicy co i jak i nie trzymają wiedzy tylko dla siebie .
Uważają , że jak coś przekażą to nikt nie przyjedzie , tylko se zrobi sam .
Jest dokładnie odwrotnie .
Popacz chłopie , masz zrypane to i to i dawaj to ci zrobię . Nie babraj się sam boś w tej materii głupi i nie dasz rady . Szkoda twojego czasu nerwów i pieniędzy , radzę ci dobrze .

A tu spojrzenia , uśmieszki , no zobaczymy co sie da zrobić i wyjeżdza pit pit pit człowiek w trasę z odkręconym kołem , bo się ffkur...zył i sam zabrał do czegoś o czym nie ma zielonego pojęcia .
Ale co tu gadać, jak to nie na temat .

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 09 mar 2011, 16:04

W sumie to myślę żeby pod ten kapelusz włożyć kawałek gumowej podkładki ;-) Kiedyś włożyłem tam metalowy klucz i było lepiej ale bałem się że coś uszkodzę tym zabiegiem...

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 09 mar 2011, 17:06

Takim manewrem na pewno nic nie zepsujesz a doświadczenie będzie jak znalazł.
Możliwe że ta guma jest już wybita i się zrobiła za krótka .

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 10 mar 2011, 18:00

I jest sukces ;-) Przekręciłem trochę tą gumę na odbojniku i lekko ścisnąłem tą blachę która ją trzyma i ruchy gałki zmiany biegów prawie zniknęły całkowicie :mrgreen: Jest o niebo lepiej :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl