[B3 1.8 PB LPG] problem z gazem i benzyną
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 mar 2011, 17:25
- Lokalizacja: Lubartów/lubelskie
[B3 1.8 PB LPG] problem z gazem i benzyną
Witajcie!
Jestem posiadaczem Audi 80S B3 90KM z 1991r. Mam instalacje gazową. Mój problem wygląda następująco (po raz pierwszy od 4 lat wystąpił i nie wiem co robić) - wszystko zaczęło się w zimie. Nie miałem w baku paliwa jedynie gaz. Gdy jechałem, w pewnym momencie samochód zaczął szarpać i po prostu stanął. Po wlaniu 5litrów paliwa odpalił bez problemu bo na gazie nie chciał. Pod koniec stycznia samochód został zatankowany 25 litrami gazu i 10 litrami benzyny. Gaz jest do tej pory mimo iż przejechałem ponad 400 kilometrów. A benzyny ciągle nie ma. W sobotę zatankowałem benzynę za 50zł, w poniedziałek za 20 i w środę za 30. Przejechałem zaledwie jakieś 60 kilometrów i benzyny nie ma. Dziury w baku nie ma, przewodami paliwowymi też nie ucieka bo sprawdzałem. Gazownik nie ma pojęcia co się dzieje. Instalacja gazowa została sprawdzona i wszystko jest dobrze. A mimo że samochód stoi w ciepłym garażu to na gazie nie chce odpalać. A gdy kończy się benzyna, mimo że jest pół butli gazu samochód staje i nie daje się odpalić. O co może w tym chodzić? Pomóżcie mi forumowicze!
Jestem posiadaczem Audi 80S B3 90KM z 1991r. Mam instalacje gazową. Mój problem wygląda następująco (po raz pierwszy od 4 lat wystąpił i nie wiem co robić) - wszystko zaczęło się w zimie. Nie miałem w baku paliwa jedynie gaz. Gdy jechałem, w pewnym momencie samochód zaczął szarpać i po prostu stanął. Po wlaniu 5litrów paliwa odpalił bez problemu bo na gazie nie chciał. Pod koniec stycznia samochód został zatankowany 25 litrami gazu i 10 litrami benzyny. Gaz jest do tej pory mimo iż przejechałem ponad 400 kilometrów. A benzyny ciągle nie ma. W sobotę zatankowałem benzynę za 50zł, w poniedziałek za 20 i w środę za 30. Przejechałem zaledwie jakieś 60 kilometrów i benzyny nie ma. Dziury w baku nie ma, przewodami paliwowymi też nie ucieka bo sprawdzałem. Gazownik nie ma pojęcia co się dzieje. Instalacja gazowa została sprawdzona i wszystko jest dobrze. A mimo że samochód stoi w ciepłym garażu to na gazie nie chce odpalać. A gdy kończy się benzyna, mimo że jest pół butli gazu samochód staje i nie daje się odpalić. O co może w tym chodzić? Pomóżcie mi forumowicze!
Ostatnio zmieniony 11 mar 2011, 11:07 przez poszukiwany997, łącznie zmieniany 3 razy.
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 mar 2011, 17:25
- Lokalizacja: Lubartów/lubelskie
Niby sprawdzał i niby wszystko działa bez zarzutu. Chodzi o to, że gazu też ubywa tak jak napisałem wcześniej. Tylko gazu ubywa minimalnie a benzyny od choroby. Bo w ciągu tygodnia zatankowałem łącznie za 100zł przejechałem może 100 kilometrów i benzyny nie ma. Kazał wymienić mi membranę która znajduje się pod filtrem powietrza, bo mogła być pęknięta. Zrobiłem to i nic nie pomogło.
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Zapytaj sie swojego gazownika jesli masz silnik na jednopunktowym wtrysku co odciął przekaznikiem (tym co powinien załozyc zeby odłączało benzyne podczas pracy silnika na lpg) jezeli odpowie ci ze odciął pompke to zmien gazownika. W jednopunkcie odcina sie wtrysk a druga sprawa ciekawe czy przekaznik dobrze podlączony?? jesli to co napisałem wyzej mozesz wykluczyc to ja bym obstawił ze wtrysk leje i jezdzisz na podwujnym paliwie jednoczesnie na benzynie i gazie:D
Jeśli się tak dzieje to ja proponuję Zrobić tak: odpalić na benzynie, przełączyć na gaz i odłączyć zasilanie wtrysku przy przekaźniku i na chwilę rozpiąć zasilanie na zaworach parownika. Jeśli silnik będzie jeszcze pracował to albo wtrysk paliwa leje albo nie jest odłączone jego zasilanie Aha a kolega barton12, niech lepiej sprawdzi jaki ma silniczek bo w b3 nie było ABT <ok>