Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6] remont silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

[B3 1,6] remont silnika

Post autor: LUKASZdiy » 11 mar 2011, 08:10

Witajcie

Mója niunia zrobiła juz ok 315 tys i po takim okresie czuć ze silnik zrobił się wyraźnie słabszy i pojawiło się zużycie oleju , do tego pościła uszczelka pod kapą wiec czas na naprawe.
Co prawda jest to mało opłacalne w samochodzie 20 letnim jednak z uwagi na stan techniczny i blacharski warto......

Na pierwszy ogień idzie głowica czy w tym silniku są jakieś stałe punkty które należy poprawic?jako że silnik nie jest demonem sprintu moze warto pomyslec nad prostymi modami?

I kilka Pytań odnośnie poprawek?

Czy wymiana wałka rozrządu na jakiś z innego silnika 1,6 grupy VW ma sens przyniesie jakąś poprawę? np z 1,6 A4?
Czy polerka kolektorów ma sens i coś poprawia?

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 11 mar 2011, 08:38

Ten silnik jest malo rozwojowy, zrob kapitalke i jezdzij...
LUKASZdiy pisze:Czy wymiana wałka rozrządu na jakiś z innego silnika 1,6 grupy VW ma sens przyniesie jakąś poprawę? np z 1,6 A4?
Poprawi :-P samopoczucie... max przyrost mocy po tej zamianie bedziesz mial ok 1-2km o ile da podejdzie ten walek, lepszym rozwiazaniem byla by zmiana glowicy na ta z 1.8...
LUKASZdiy pisze:Czy polerka kolektorów ma sens i coś poprawia?
Poprawi Ci wyglad w komorze silnika.

ps: wszystko jest na forum a wujek google nie gryzie...

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 11 mar 2011, 09:34

Zrób remont głowicy wymień pierścienie i śmigaj dalej niestety silniki 70KM nie są demonem prędkości i za wiele nie zdziałasz. Mój też ma z 350 tyś zrobilem głowicę i dalej żona śmiga sobie ;-)

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 11 mar 2011, 10:02

Najlepiej kup gdzies goly silnik 1,8 i zrob swapa. Wszystkie czesci i caly osprzet podejdzie ci od twojego 1,6.Ja kupilem takiego golasa za 100 zl i pochodzil z golfa gti i ma 107 km w serii wszystko ladnie spasowalo prucz mocowania silnika z lewej strony ale to terz nie problem bylo przerobic.Silniki sa tak podobne do siebie ze tylko ekspert kapnac sie moze ze to jest 1,8 a w dowodzie jest 1,6 (tansze ubezpieczenie)

gruby_lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 lis 2009, 16:01
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: gruby_lolek » 11 mar 2011, 11:34

[quote="konrad81"]Ten silnik jest malo rozwojowy, zrob kapitalke i jezdzij...


Konrad chyba sie myslisz co do tego silnika
Silnik jest bardzo rozwojowy
Jak thauri napisał :

1-przerobka ukladu wylotu spalin
2- skrzynia 5 biegow o jak najwiekszych przelozeniach/ AKM?/
3- czyzby spalanowanie glowicy i podniesienie stopnia sprezania
4-moze walek sportowy ..zagladnijcie tutaj www.V-maxzone.pl/tuning/h...walki-rozrzadu/

jego audiola po takich przerobkach ma swietne osiągi i jest niektorzy moga być zadzwieni stając z jego 1.6 ^^

deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

Post autor: deusx » 11 mar 2011, 12:22

Ja na swoim 1.6 mam 11 sek do steki :)
Max 200 km/h (ostatni ciepły dzień na autostradzie) i to na krótkiej skrzyni cgt. (6 tys obrotów, do 7 by się może wkręcił po 10 minutach, ale silnik mógł by nie wytrzymać, bo jak otworzyłem maskę to się lekko spocił pod klawiaturą).

Nie wiem, czy silnik ma jakieś przeróbki, bo się nie znam a nie dawno też go kupiłem.

Awatar użytkownika
Lucki007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 gru 2010, 17:56
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: Lucki007 » 11 mar 2011, 14:43

Kolego Twój 1,6 jest jak najbardziej rozwojowy od warunkiem ze zainwestujesz. Ja z 90 konnego rp 1.8 ka uzyskałem 126km. Jak ?

-ostry wałek
-porting głowicy
-gaźnik webbera fiat 125
-dosyć duży plan głowy
-tłoki od pf a
-lekki zamach


Jeśli chcesz troszkę poprawić to wsadzić możesz wałem od pf lub 2e <ok>

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 11 mar 2011, 16:14

nie chce robić z niego sprintera chce porostu by silnik lepiej napędzał budę
Jutro zwale głowice dam ja do regeneracji

Ile polecacie zdjąć z głowicy?
Wymieniać zawory?
Jaki konkretnie szukać wałek z jakiego silnika?
Czy od razu zacząć szukać głowicy od 1.8 co trzeba zmienić w niej by podpasowała?

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 11 mar 2011, 18:11

Oczywiscie ze mona wyciagnac z niego pare km wiecej niz fabryka ale czy to oplacalene?
Policzcie sobie koszta remontu + przerobek ktore napisaliscie lepiej wyjdzie swap niz tuningowanie tego silnika, najlepszym rozwiazaniem bedzie kapitalka tak jak napisal goldi j51

Thauri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2009, 17:38
Lokalizacja: RZL

Post autor: Thauri » 11 mar 2011, 20:25

Witam.Poczytaj na regionalnym forum podkarpackim audi o tuningu silnika 1.6.Skoro juz będziesz robił głowice przynajmniej wykorzystaj pomysł z planowaniem głowicy.
Nie będę tu pisał o osiągach napisze tyle,ze jeżdżę swoim 1.6 po modyfikacjach i zony 1.8 NE 90km/to już czwarty silnik 90km jakim jeździłem przez dłuższy czas/ale ten 1.8 Ne chodź chodzi fajnie i cicho ginie już gdy dojdę na 1.6 do dwójki/skrzynia 5/Kiedyś jak zdrowie pozwoli pobawię się również z tym 1.8 90km bo marzy mi się , zęby od startu zatrzymanego osiągał na 2-2,5km 18...km/h /resztę się domyśl/

[ Dodano: 2011-03-11, 20:48 ]
Godny uwagi wydaja mi się pomysly kolegow na pewno Golgiego będzie to podstawa+ obniżenie głowicy dalsze rzeczy pozniej,zalezy ile masz kasy. Zastanów się jeszcze nad szybszym walkiem lub gaźnikiem Webera/w tym ostatnim wypadku będzie odczuwalny przyrost mocy ale i większe zużycie paliwa/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl