Witam serdecznie wszystkich Audimaniaków.
Z racji że to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość :->
80 mojego taty, cierpi na dziwną przypadłość. Podczas jazdy, głownie od biegu 3 wzwyż, na pewnych prędkościach obrotowych silnik wpada w wibracje. Nie ma jednak reguły na obroty (czasem zdarza mu się to przy 1800 obr/min czasem przy 3000 obr/min). Drgania jednak występują przy lekkim dodaniu gazu, mocniejsze jego wciśnięcie, lub puszczenie sprawia że znikają. Zawieszenie motoru jest w dobrym stanie, podejrzewamy że to wina stałego połączenia z wydechem, w związku z czym myśleliśmy o założeniu elastycznego łącznika(plecionki). W związku z tym mam dwa pytania:
1. Czy taki zabieg mógłby mieć jakiś negatywny wpływ na trwałość silnika i sprężarki?
2. Jeżeli nie, to w jakim miejscu najlepiej zamontować taki łącznik? tuż za turbo, czy może dalej?
Pozdrawiam