Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

B3 ABK

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 11 mar 2011, 17:32

Chłopaki ja nie potrzebuje auta na wyścigi ..

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 mar 2011, 17:49

Do wyścigów kupiłbyś jeszcze krótszą skrzynię niż AKM, wtedy samochód szybciej by się na obroty wkręcał.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 11 mar 2011, 22:14

Moja propozycja posłania AKM na kibel wcale nie namawia do zrobienia z auta wyścigówki, tylko do zwiększenia ekonomi, to wstawiasz skrzynie AUF, czy nie daj Boże kolejną AKM ? :roll:

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 11 mar 2011, 22:18

pawelrybak15, tak jak mówiłem skrzynia będzie AUF .

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 11 mar 2011, 22:23

I bardzo dobrze <ok> <piwo>
Jak już to uruchomisz to podziel się wrażeniami z jazdy :-)

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 11 mar 2011, 22:26

pawelrybak15, jak dobrze pójdzie to może jutro już będzie audi na chodzie .. a ja się przejadę chyba dopiero za jakiś czas bo po mieście nie mam gdzie :-|

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 mar 2011, 23:12

Na dłuższej skrzyni przy PM jeżdżąc po mieście osiągnie się zupełnie inny rezultat od oczekiwanego (innymi słowy - więcej papu trzeba będzie podać na wtryski aby silnik tak samo dynamicznie jechał).
Jedynie na trasie szybko jadąc (powyżej 130 km/h) będzie widoczna ta ekonomia.
Ale widocznie sami spece na tym forum, którzy charakterystyki rozwijania mocy i NM przez silnik skrupulatnie porównują z przełożeniami poszczególnych biegów.
Ja mówie - PM ma za mało NM do czegoś dłuższego. No chyba, że się chce gnać po trasach.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 12 mar 2011, 00:18

Na pewno fest długa skrzynia nie jest wskazana do tego silnika, ale trochę dłuższa od AKM na pewno nie zaszkodzi :-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 mar 2011, 01:03

pawelrybak15 pisze:Na pewno fest długa skrzynia nie jest wskazana do tego silnika, ale trochę dłuższa od AKM na pewno nie zaszkodzi :-)
A liczyłeś NM/przełożenie czy tylko na chłopski rozum piszesz?
Bo inżynierowie VW to przeliczyli. I zastosowali skrzynię, łączącą kompromis między dynamiką/spalaniem a prędkością maskymalną (która notabene również nie jest prostą wypadkową przełożenia * obroty, bo to jeszcze pod uwagę trzeba wziąć moc jaką samochód ma przy maksymalnych obrotach, opór skrzyni, opory toczenia, opory powietrza i inne czynniki).
Policzysz i udowodnisz na kartce papieru, że inżynierowie VW mylili się co do skrzyni, będziesz miał rację. Narazie to Twoje domysły.
Ja bym AKM'a nie zmieniał bo PM nie ma niutonometrów by ciagnąć na dłuższej skrzyni.

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 12 mar 2011, 12:08

e tam trepek nie ma co się kłócić chłopak taką skrzynię miał pod ręką to taką zakłada jak będzie tym jeździł to zobaczy czy warto było.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 mar 2011, 17:29

Kolego Trepek, a jak wyjaśnisz fakt, że inżynierowie VW i Audi wpakowali do SB tak beznadziejną skrzynie jak AKM ? Ta skrzynia w Turbo Dieslu to bzdura totalna, co dowodzi na to że inżynierowie VW i Audi wcale nie są nieomylni :-P
Czekam KoralB3 na relacje z testów nowej skrzyni biegów, mam nadzieje, że będziesz zadowolony :-)

P.S. Do ABT który ma także 90KM (może ma troche więcej Nm od PM) pakowali fest długą skrzynie o oznaczeniu CCE i jakoś nie ma problemu z jazdą <ok> )

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 13 mar 2011, 18:07

pawelrybak15, ABT miało dwa rodzaje skrzyń. Długą i krótką.
Komu co trzeba długa do miasta to porażka, w trasach ekonomia.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 mar 2011, 18:21

pawelrybak15 pisze:Ta skrzynia w Turbo Dieslu to bzdura totalna, co dowodzi na to że inżynierowie VW i Audi wcale nie są nieomylni
Załóż dłuższą skrzynię do NIEMODZONEGO 1.6 TD a w mig pojmiesz decyzję inżynierów Audi.
Po prostu niemodzony 1.6 TD ma za mało NM oraz bardzo wysoko położoną moc maksymalną (ok 4200rpm). 1.9 TDI to zupełnie inna bajka, można powiedzieć, że ten silnik wprost zalewa nas NM od najniższych obrotów więc skrzynia dłuższa jest.
Dalej Paweł nie przejrzałeś charakterystyk rozwijania mocy w poszczególnych silnikach.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 mar 2011, 18:26

gornik pisze:pawelrybak15, ABT miało dwa rodzaje skrzyń. Długą i krótką.
Komu co trzeba długa do miasta to porażka, w trasach ekonomia.
Ja latam praktycznie pół na pół miasto i trasa, od kiedy przetestowałem A6 AFN to stwierdziłem, że moja skrzynia biegów (AKM) to dno i 1000m mułu :-/
Wtedy jeszcze nie miałem modzonego SB, a ta skrzynia już była dla mnie porażką :roll:
Fakt, TDI ciągną od samego dołu, ale nawet seria SB zasługuje na ciut dłuższą skrzynie od AKM :roll:
Jeżdżąc modzonym SB na skrzyni AKM muszę co chwila wachlować lewarkiem zmiany biegów, zaraz po podkręceniu jak dynamicznie przyspieszałem to nie nadążałem ze zmianą biegów, bo na tej skrzyni praktycznie nie ma 2 biegu, o 1 nie wspomniwszy :-( Najgorsza bolączka to za krótka 2ka, bo 1ka w zasadzie służy tylko do ruszenia z miejsca, ale 2ka powinna być dłuższa...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 mar 2011, 18:57

TDI muszą mieć dłuższe skrzynie biegów z racji tego, że zakres obrotów silnika jest mniejszy niż w TD. W TDI 4500 obr to dużo, dużo dla TD to 5300-5500obr. Inna charakterystyka oraz sposób spalania mieszanki ropno-powietrznej.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl