B3 ABK
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Na dłuższej skrzyni przy PM jeżdżąc po mieście osiągnie się zupełnie inny rezultat od oczekiwanego (innymi słowy - więcej papu trzeba będzie podać na wtryski aby silnik tak samo dynamicznie jechał).
Jedynie na trasie szybko jadąc (powyżej 130 km/h) będzie widoczna ta ekonomia.
Ale widocznie sami spece na tym forum, którzy charakterystyki rozwijania mocy i NM przez silnik skrupulatnie porównują z przełożeniami poszczególnych biegów.
Ja mówie - PM ma za mało NM do czegoś dłuższego. No chyba, że się chce gnać po trasach.
Jedynie na trasie szybko jadąc (powyżej 130 km/h) będzie widoczna ta ekonomia.
Ale widocznie sami spece na tym forum, którzy charakterystyki rozwijania mocy i NM przez silnik skrupulatnie porównują z przełożeniami poszczególnych biegów.
Ja mówie - PM ma za mało NM do czegoś dłuższego. No chyba, że się chce gnać po trasach.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
A liczyłeś NM/przełożenie czy tylko na chłopski rozum piszesz?pawelrybak15 pisze:Na pewno fest długa skrzynia nie jest wskazana do tego silnika, ale trochę dłuższa od AKM na pewno nie zaszkodzi
Bo inżynierowie VW to przeliczyli. I zastosowali skrzynię, łączącą kompromis między dynamiką/spalaniem a prędkością maskymalną (która notabene również nie jest prostą wypadkową przełożenia * obroty, bo to jeszcze pod uwagę trzeba wziąć moc jaką samochód ma przy maksymalnych obrotach, opór skrzyni, opory toczenia, opory powietrza i inne czynniki).
Policzysz i udowodnisz na kartce papieru, że inżynierowie VW mylili się co do skrzyni, będziesz miał rację. Narazie to Twoje domysły.
Ja bym AKM'a nie zmieniał bo PM nie ma niutonometrów by ciagnąć na dłuższej skrzyni.
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Kolego Trepek, a jak wyjaśnisz fakt, że inżynierowie VW i Audi wpakowali do SB tak beznadziejną skrzynie jak AKM ? Ta skrzynia w Turbo Dieslu to bzdura totalna, co dowodzi na to że inżynierowie VW i Audi wcale nie są nieomylni
Czekam KoralB3 na relacje z testów nowej skrzyni biegów, mam nadzieje, że będziesz zadowolony
P.S. Do ABT który ma także 90KM (może ma troche więcej Nm od PM) pakowali fest długą skrzynie o oznaczeniu CCE i jakoś nie ma problemu z jazdą <ok> )
Czekam KoralB3 na relacje z testów nowej skrzyni biegów, mam nadzieje, że będziesz zadowolony
P.S. Do ABT który ma także 90KM (może ma troche więcej Nm od PM) pakowali fest długą skrzynie o oznaczeniu CCE i jakoś nie ma problemu z jazdą <ok> )
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Załóż dłuższą skrzynię do NIEMODZONEGO 1.6 TD a w mig pojmiesz decyzję inżynierów Audi.pawelrybak15 pisze:Ta skrzynia w Turbo Dieslu to bzdura totalna, co dowodzi na to że inżynierowie VW i Audi wcale nie są nieomylni
Po prostu niemodzony 1.6 TD ma za mało NM oraz bardzo wysoko położoną moc maksymalną (ok 4200rpm). 1.9 TDI to zupełnie inna bajka, można powiedzieć, że ten silnik wprost zalewa nas NM od najniższych obrotów więc skrzynia dłuższa jest.
Dalej Paweł nie przejrzałeś charakterystyk rozwijania mocy w poszczególnych silnikach.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Ja latam praktycznie pół na pół miasto i trasa, od kiedy przetestowałem A6 AFN to stwierdziłem, że moja skrzynia biegów (AKM) to dno i 1000m muługornik pisze:pawelrybak15, ABT miało dwa rodzaje skrzyń. Długą i krótką.
Komu co trzeba długa do miasta to porażka, w trasach ekonomia.
Wtedy jeszcze nie miałem modzonego SB, a ta skrzynia już była dla mnie porażką :roll:
Fakt, TDI ciągną od samego dołu, ale nawet seria SB zasługuje na ciut dłuższą skrzynie od AKM :roll:
Jeżdżąc modzonym SB na skrzyni AKM muszę co chwila wachlować lewarkiem zmiany biegów, zaraz po podkręceniu jak dynamicznie przyspieszałem to nie nadążałem ze zmianą biegów, bo na tej skrzyni praktycznie nie ma 2 biegu, o 1 nie wspomniwszy Najgorsza bolączka to za krótka 2ka, bo 1ka w zasadzie służy tylko do ruszenia z miejsca, ale 2ka powinna być dłuższa...