Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6 PP] Auto ucieka na zakręcie

ODPOWIEDZ
deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

[b3 1.6 PP] Auto ucieka na zakręcie

Post autor: deusx » 11 mar 2011, 10:31

Witam !

Ostatnio mechanik wymienił tuleje wahacza, auto w końcu było stabilne, nic nie pukało ani nie stukało.

Po paru dniach zaczęło stukać, kierownicy nie dało się ustawić, bo cały czas zmieniało położenie. Badanie na stacji diagnostycznej wykazało luźny sworzeń, po dokręceniu wszystko było już OK.

Jednak, po dwóch, trzech dniach (przejechane może 500 km) auto zaczęło się dziwnie zachowywać, zaczęło uciekać na zakręcie.

Objaw:

Mam zakręt, dość mały, łagodny ruch kierownicą, nic, auto skręca jak powinno.
Jeżeli jest ostrzejszy zakręt, potrzebny jest większy ruch kierownicą, to skręcając np. lewo, kręcąc kierownicą o może 7-9 stopni nic się nie dzieje, czuć po prostu, że gdzieś jest luz i się przesuwa coś zamiast skręcać koło, jak się skończy ten luz to auto reaguje i skręca. Jest to do zniesienia, da się z tym normalnie jeździć, pojechałem na stację diagnostyczną w celu wychwycenia luzu, jedyne co się pokazało, to już luźne tuleje przedniej belki - czy przez nie może auto się tak zachowywać ? Czy to już może być maglownica ?

Kilka pytań, czy tuleje przedniej belki można samemu wymienić ? Z tego co zobaczyłem, jest śruba, na niej guma i tyle, kupuje się po prostu nową gumę, wkłada się i już, czy trzeba bardziej skomplikowanej operacji ? :)

Drugie pytanie o maglownice, czy wersje bez i z wspomaganiem mają te same ? Moje auto nie ma wspomagania, kolega ma rozbitą (przód) ze wspomaganiem, czy opłaca się to wymienić ?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 11 mar 2011, 10:40

Jezeli sanki maja luz przez wybite tuleje to napewno nie wplywa to dobrze na komfort jazdy
Wymiane mozesz przeprowadzic sam tuleje z tylu sanek bardzo latwo wybijesz i wcisniesz nowe wieksze trudnosci sa juz z tulejami z przodu poniewaz maja na gorze zgrubienie i mozesz miec problemy z wprasowaniem ich.
Osobiscie wymieniam tuleje sam troche pracy kombinacji swoimi sposobami i mozna to zrobic.

Co do maglownicy ze wspomaganiem jezeli przelozysz sama maglownice to,nie wiem dokladnie jak jest z audi bez wspomagania ale wydaje mi sie ze z zamontowaniem jej nie bedzie problemu dobrze by bylo dokupic pompe wspomagania i inne rzeczy potrzebne do wspomagania i cieszyc sie leciutkim kreceniem kierwonicy

deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

Post autor: deusx » 11 mar 2011, 10:48

Dzięki za odpowiedź.

[ Dodano: 2011-03-11, 18:11 ]
P.S. Czy za takie zachowanie może odpowiadać maglownica czy nie bardzo, wina sanek ?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Re: [b3 1.6 PP] Auto ucieka na zakręcie

Post autor: Przemo80b3 » 11 mar 2011, 20:14

deusx pisze:Drugie pytanie o maglownice, czy wersje bez i z wspomaganiem mają te same ? Moje auto nie ma wspomagania, kolega ma rozbitą (przód) ze wspomaganiem, czy opłaca się to wymienić ?
Maglownica od modelu ze wspomaganiem ma wyjście na 2 przewody hydrauliczne, a bez wspomagania tego nie ma.
Jak nie masz wspomagania to wymontuj od kolegi wszystkie części potrzebne do montażu wspomagania (pompa, maglownica, zbiorniczek, przewody, koło pasowe wału, kolumna i wszystkie mocowania ) i będziesz się cieszył lekkim kręceniem kierownicy
A w maglownicy jest możliwość kasowania luzu, odkręcasz taką zaślepkę na 2 śruby i jest dostęp do tego ;-)

deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

Post autor: deusx » 11 mar 2011, 22:14

Mogę o szerszy opis gdzie jest ta zaślepka i jak ten luz skasować ? :)

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 13 mar 2011, 19:57

:arrow: http://allegro.pl/audi-80-b3-1-6d-maglo ... 49629.html
Chodzi o tę zaślpkę, na tym zdjęciu. Ale w którą stronę tam w środku kręcić, żeby skasować luz to nie wiem :-/

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 13 mar 2011, 20:30

Kręcisz w prawo co powoduje zbliżenie listwy zębatej do koła zębatego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl