[B4 1,6TD] Czujniki w silniku - co z czym?
- MalyGlodek
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
- Lokalizacja: GS Słupsk
[B4 1,6TD] Czujniki w silniku - co z czym?
Witam, konował ze stodoły wymienił mi silnik. Od tego czasu walczę ze wszelkimi wskazaniami parametrów silnika.
Przekładka była z dawcy `89 B3 1,6 TD, biorcą był `94 B4 2.0 ABK = `94 B4 1,6TD
Do sedna:
Temperatura cieczy chłodzącej:
1. Wskazania mam na 115*C
2. Czujnik założony 2 pinowy, wymieniony termostat.
Potrzebuję:
Schemat instalacji podpięcia od czujników temperatury do zegara + wentylatory chłodnicy i ich czunik
Jakie dokładnie czujniki są przy silniku i dokładnie gdzie są założone.
Z tego co sprawdzałem odnośnie czujników(mogę się mylić):
1. na krućcu z bloku silnika do węża górnego chłodnicy wkręcany z gwintem m10
2. w dolnej części bloku silnika od strony kabiny na krućcu 2 czujniki.
Ciśnienie oleju
Przy niskich obrotach jest ok, przy wyższych tj powyżej około 1,5-2,0 tyś zapala się kontrolka oleju
Czujnik biały wymieniony, czarny był wymieniany na 3 inne nowe i dalej lipa, ale stykając konektor od czarnego czujnika do masy problem znika.
Pytanie jakie dokładnie ma mieć parametry czarny czujnik, bądź jego dokładne oznaczenie.
Czujnik temperatury silnika dla grzania świec
Jaki powinien być czujnik i gdzie?
Pompka chłodzenia turbo i jej czujnik?
Obecnie podłączyłem pompkę na stałe +12 i podałem masę na czujnik który jest nad turbo natomiast pytanko jak to powinno być prawidłowo podłączone jaki tam ma być dokładnie czujnik i w którą stronę powinna pompować pompka?
Kwestia poboczna:
Jeżeli jest jakiś użytkownik Audiczki B3 1,6 TD w słupsku z oryginalnym okablowaniem bez dużych przeróbek przydałby mi się taki kumpel do podglądów co jak podłączyć.
P.S. poszukuję przekaźnika grzania świec 46
Przekładka była z dawcy `89 B3 1,6 TD, biorcą był `94 B4 2.0 ABK = `94 B4 1,6TD
Do sedna:
Temperatura cieczy chłodzącej:
1. Wskazania mam na 115*C
2. Czujnik założony 2 pinowy, wymieniony termostat.
Potrzebuję:
Schemat instalacji podpięcia od czujników temperatury do zegara + wentylatory chłodnicy i ich czunik
Jakie dokładnie czujniki są przy silniku i dokładnie gdzie są założone.
Z tego co sprawdzałem odnośnie czujników(mogę się mylić):
1. na krućcu z bloku silnika do węża górnego chłodnicy wkręcany z gwintem m10
2. w dolnej części bloku silnika od strony kabiny na krućcu 2 czujniki.
Ciśnienie oleju
Przy niskich obrotach jest ok, przy wyższych tj powyżej około 1,5-2,0 tyś zapala się kontrolka oleju
Czujnik biały wymieniony, czarny był wymieniany na 3 inne nowe i dalej lipa, ale stykając konektor od czarnego czujnika do masy problem znika.
Pytanie jakie dokładnie ma mieć parametry czarny czujnik, bądź jego dokładne oznaczenie.
Czujnik temperatury silnika dla grzania świec
Jaki powinien być czujnik i gdzie?
Pompka chłodzenia turbo i jej czujnik?
Obecnie podłączyłem pompkę na stałe +12 i podałem masę na czujnik który jest nad turbo natomiast pytanko jak to powinno być prawidłowo podłączone jaki tam ma być dokładnie czujnik i w którą stronę powinna pompować pompka?
Kwestia poboczna:
Jeżeli jest jakiś użytkownik Audiczki B3 1,6 TD w słupsku z oryginalnym okablowaniem bez dużych przeróbek przydałby mi się taki kumpel do podglądów co jak podłączyć.
P.S. poszukuję przekaźnika grzania świec 46
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
We wszystkich 80'tkach są takie same.MalyGlodek pisze:wentylatory chłodnicy i ich czunik
Na wyjściu z głowicy od strony grodzi podwójny czujnik - pod zegar i instalacje grzania świec.
Jakie dokładnie czujniki są przy silniku i dokładnie gdzie są założone.
Jest jeszcze jeden czujnik z boku głowicy (od strony kierowcy) ale nie wiem do czego on służy, ułamała mi się końcówka i mam go nie podpiętego.
Z bloku nie wychodzi żaden czujnik.MalyGlodek pisze:1. na krućcu z bloku silnika do węża górnego chłodnicy wkręcany z gwintem m10
2. w dolnej części bloku silnika od strony kabiny na krućcu 2 czujniki.
Czujnik tam, gdzie wpływa płyn chłodzący do turbiny.Jaki powinien być czujnik i gdzie?
Bez znaczenia, byleby był obieg. Ale najlepiej od turbiny.MalyGlodek pisze: i w którą stronę powinna pompować pompka?
- MalyGlodek
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
- Lokalizacja: GS Słupsk
Trepek faktycznie za głowicą od strony skrzyni są dwa czujniki, nie znam ich parametrów bo jeszcze nie wykręcałem, tylko sprawa pierwsza są to jednopinowe czujniki więc mogą rozłączać bądź załączać także może być do grzania świec i do kontrolki od przegrzania silnika, ale napewno nie do wskaźnika temp na zegarze do tego są potrzebne dwa piny.
Co do czujnika na krućcu bloku silnika - tu poprawka na krućcu głowicy tam miałem fabrycznie czujnik od audi rozłączeniowy 120*C 24V to może być ten od kontrolki przegrzania i brzęczyka, ale nadal nie mam schematu i nie wiem jak to mam podłączyć
Co do czujnika na krućcu bloku silnika - tu poprawka na krućcu głowicy tam miałem fabrycznie czujnik od audi rozłączeniowy 120*C 24V to może być ten od kontrolki przegrzania i brzęczyka, ale nadal nie mam schematu i nie wiem jak to mam podłączyć
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Powiedz to czujnikowi temp. oleju w dodatkowych zegarach Czujnik jest też jednopinowy.MalyGlodek pisze:ale napewno nie do wskaźnika temp na zegarze do tego są potrzebne dwa piny.
Aha, moduł grzania świec ma dwa kabelki przykręcane do świec, przypomniało mi się.
Ostatnio silnik rozbierałem i mniej więcej wiem co i gdzie się podłączało.
Czujniki z tyłu silnika na wężach wodnych idącach do nagrzewnicy to: jeden wskazania na zegary, drugi steruje przekażnikiem grzania świec zarowych. - oba jednopinowe.
Czujnik na krućcu wodnym idącym do chłodnicy odpowiada za kontrolke wysokiej temp plynu chlodzącego.
Co do kontrolki oleju przy obrotach pow 2tys to tzw. dynamiczna kontrola oleju (w alertnatorze TD jest styk W i z niego idzie chyba zielony kabel do przekaźnika koło nóg kierowcy i na obrptek jesli jest, nie pamiętam nr przekaźnika)
Czujnik na krućcu wodnym idącym do chłodnicy odpowiada za kontrolke wysokiej temp plynu chlodzącego.
Co do kontrolki oleju przy obrotach pow 2tys to tzw. dynamiczna kontrola oleju (w alertnatorze TD jest styk W i z niego idzie chyba zielony kabel do przekaźnika koło nóg kierowcy i na obrptek jesli jest, nie pamiętam nr przekaźnika)
- MalyGlodek
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
- Lokalizacja: GS Słupsk
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Jak dobrze podlaczyles to powinno pokazywac ok wiec pewnie motorownia sie grzeje. Do oleju powyzej 2tys. musisz miec podpiety kabel W do alternatora i przekaznik od dynamicznej kontroli oleju jest on nad nogami kierowcy. Jesli chodzi o czujnik temp. to jeszcze sie nie spotkalem z tym zeby komus w audi sie zepsul. Jesli nie chcesz zeby ci ten olej piszczal to odepnij ten czujnik i wyjmij przekaznik bo pewnie alternator masz od b4
- MalyGlodek
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
- Lokalizacja: GS Słupsk
Fighter problem jest tego typu ze alternator jest od b3 ale instalacje mam od b4, oczywiście kabla o którym pisałeś przy alternatorze nie znalazłem, za to z oryginalnej instalacji znalazłem wycięte kable 2xbrąz/zółt-szar, 2xczerw/zółt-szar o grubości 1,5 jeszcze nie sprawdzałem dokładnie czy są na nich jakieś zasilania aczkolwiek to mogłoby być to? Potrzebuje zrobić te czujniki oryginalnie bo mam uszczelke na misce walniętą a 1000 temu zmieniałem olej nie będę nowego oleju zmieniał jeszcze raz przez tą zakichaną uszczelkę.
[ Dodano: 2011-10-04, 15:14 ]
Było trochę czasu coś tam ogarnąłem chciałbym odświeżyć wątek bowiem cały czas problem zapalającej się kontrolki od oleju istnieje, może ktoś mi podesłać jakiś opis jeżeli chodzi o podłączenie tych dodatkowych kabli na alternator, żeby przy wyższych obrotach nie zapalała się kontrolka oleju?
Co do kontrolki oleju to jeszcze jedna uwaga, kontrolka mi świeci ale brzęczyk się nie odzywa dlaczego?
Na szczęście reszta problemów rozwiązana
[ Dodano: 2011-10-04, 15:14 ]
Było trochę czasu coś tam ogarnąłem chciałbym odświeżyć wątek bowiem cały czas problem zapalającej się kontrolki od oleju istnieje, może ktoś mi podesłać jakiś opis jeżeli chodzi o podłączenie tych dodatkowych kabli na alternator, żeby przy wyższych obrotach nie zapalała się kontrolka oleju?
Co do kontrolki oleju to jeszcze jedna uwaga, kontrolka mi świeci ale brzęczyk się nie odzywa dlaczego?
Na szczęście reszta problemów rozwiązana