Witam.
Ostatnio zostało zauważone że jak sie odpala, to z tłumika idzie niebieska chmura i czuć za bogata mieszanke. Do tego skacze na obrotach jak jest odpalana na zimno, przeważnie powyżej 1000obr. Po kilku min uspokaja się. Na ciepłym 900obr i nie skacze. Jak odpalam na zimnym, to wciskam pedał gazu, bo inaczej gaśnie, albo nie odpala. Dawno nie spr bez, bo była zima. Na ciepłym pali normalnie. Samochód jest bez gazu, czysta benzyna. Spalanie ok 12L/100km. Jeżdze nia w miare spokojnie, na tyle ile sie da :mrgreen: Mało jeżdze po mieście, bo mieszkam na wsi przy trasie przelotowej. Raczej trasa, tyle że na małych odcinkach (30km). Swego czasu w trasie spalała mi poniżej 9L w trasie, wiec nie było tragedi, tylko z predkościa do 100km/h akurat mi sie nigdzie nie spieszyło i nie było jak wyprzedzać. Chetnie odzyskam normalne obroty i zlikwiduje chmure... i wole 9L niż 12L benzyny na 100Km. Może wiecie jak to naprawic i kto może to naprawic i za ile, bo jeśli sie ktoś nie zna na mechanicznych wtryskach, to lepiej nie pchać tam łapek. Coupejke mam od połowy września u/r. Wymieniłem przewód idacy do krokowego oraz termostat. Czuniki sprawdzane. Temat był wałkowany, ale nie widziałem tylu obiawów na raz, wiec załozyłem wlasny posta.
[B3 2.3 NG] Za duże spalanie
[B3 2.3 NG] Za duże spalanie
Ostatnio zmieniony 14 mar 2011, 21:20 przez emanuel33, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie bardzo opisałeś problem, na ssaniu jak odpalasz zimy ma mieć 1050 obrotów, ciepły 950, może oczywiście mieć 1100 lub 900, nic się nie dzieje.
Może po prostu większe spalanie było spowodowane zimą, ssanie itd ?
Spróbuj na początek odłączyć aku na całą noc, rano podłączyć i sprawdzić, może sam silniczek korkowy kuleje ? Sonda lambda może ?
Może po prostu większe spalanie było spowodowane zimą, ssanie itd ?
Spróbuj na początek odłączyć aku na całą noc, rano podłączyć i sprawdzić, może sam silniczek korkowy kuleje ? Sonda lambda może ?
Niebieska chmurka to zapewnie uszczelniacze albo pierscienie juz sie koncza pomału.Grzebałes moze przy rozdzielaczu srubka od mieszanki paliwa.Czy auto sie nagrzewa jak nalezy moze jest niedogrzane i dlatego pali wiecej.Tam nie ma ssania tylko wtrysk rozruchowy ktory na zimnym działa pare sekund moze on ci sie nie wyłacza i stad wieksze spaqlanie i smrodek paliwka.Spróbuj na rozgrzanym odpiac kostke i zobacz co sie bedzie działo
Zobacz jeszcze krokowy/zawór wolnych obr/ przemyj i spryskaj np wd40 zamontuj obroty powinny sie poprawic jeszcze dobrze jest sprawdzic szczelnosc dolotu najlepiej preparatem uzywanym przez gaziarzy do sprawdzania szczelnosci instalacji wtedy najłatwiej zlokalizowac nieszczelnosc.A i jeszcze klapa przepływki jak chodzi czy nie ma zaciec jakis no i przy okazji przepustniczke umyj z syfu.Nie przegnij z ta srubka od mieszanki zaznacz sobie ile orotów wykonałes od oryginalnego ustawienia zeby ci teraz z 20 nie paliła
Zapomniałem dodać, że nie bierze mi oleju. Jutro bede w białej, to zrobie emisje spalin i poskocze do znajomych gaziazy, może będą mieli akurat chwile i mi spr.
Wymieniony zostały uszczelki, pokrywy zaworów, kolektora, czujnik wody, przestawiony zapłon, wyczyszczona przepływka i przepustnica i wszystkie obiawy znikneły:) Temat do zamkniecia. Dzieki
Wymieniony zostały uszczelki, pokrywy zaworów, kolektora, czujnik wody, przestawiony zapłon, wyczyszczona przepływka i przepustnica i wszystkie obiawy znikneły:) Temat do zamkniecia. Dzieki