[ALL] Ekonomiczna jazda
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
[All] Technika jazdy obniżająca spalanie
Chciałbym się dowiedzieć jakie techniki jazdy stosujecie w celu jak najniższego zużycia paliwa.
Chodzi mi o np. hamowanie silnikiem, nie wchodzenia na wysokie obroty silnika, jazda na luzie itd. Ja np. nauczyłem się zmieniać biegi w okolicach 2200-2400obr/min i muszę przyznać, że apetyt na paliwo znacznie zmalał.
Chodzi mi o np. hamowanie silnikiem, nie wchodzenia na wysokie obroty silnika, jazda na luzie itd. Ja np. nauczyłem się zmieniać biegi w okolicach 2200-2400obr/min i muszę przyznać, że apetyt na paliwo znacznie zmalał.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 22:01 przez Patrique, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zlosliwy_Dzin
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
- Lokalizacja: Suwałki
No i co z tego, może kupują po to żeby w razie potrzeby było czym przycisnąc a jak nie trzeba to po co świrować?
Ostatnio zmieniony 16 mar 2011, 17:32 przez pecet, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zlosliwy_Dzin
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
- Lokalizacja: Suwałki
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No ja akurat nie jestem typem kierowcy który zna tylko dwa położenia pedału gazu .
No chyba, że na autostradzie jest jakiś ładny odcinek prostej to wtedy lubię troszkę przycisnąć. No ale jak się domyślacie wskazówka poziomu paliwa opada dość zauważalnie.
Poza tym to już trochę za stary silnik, żeby go tak wkręcać na obroty.
No chyba, że na autostradzie jest jakiś ładny odcinek prostej to wtedy lubię troszkę przycisnąć. No ale jak się domyślacie wskazówka poziomu paliwa opada dość zauważalnie.
Poza tym to już trochę za stary silnik, żeby go tak wkręcać na obroty.
Jezeli chcesz przejechac spory odcinek drogi i nie masz z gory ustalonego czasu na pokonanie tej drogi to nie ma nic bardziej ekonomicznego jak jazda w nocy za tirem ekspresówka badz inna droga gdzie nie jest wymagane czeste hamowanie...Jazda co prawda emerycka i usypiajaca bo sie 90km/h nie przekracza...Ale mialem ostatnio przypadek ze wjechalem na nowa ekspresowke i ni ebylo jeszcze przy niej postawionych stacji , i tak przez 90km , wiec jechalem caly czas za tirem i szczerze mowiac nei wiem ile mi przez ta droge spalil ale bylo to cos w okolicach 7l LPG na 100km...Ciezko mi jest to okreslic z wieksza dokladnoscia bo kompa nie mam;/
Ja tam lubię wyrabiać na baku więcej niż fabryka przypisała, choćby o te 100km Technika? Hamowanie silnikiem z redukcją biegów, planowanie wyprzedzania - czy to się opłaci skoro za ileś tam skręcam. Utrzymuję tak +-2k RPM. Nie wiem jak w PM, ale jak ja odpuszczam gaz na biegu to paliwkiem nie sika, więc komfort mam chociaż psychiczny No i te 100km można wydrzeć :-> I nie trzeba wcale PSJ uprawiać
Patrique, czyli taki realny wynik podałeś. W lecie też mi pewnie tyle spali. Ale zauważyłem że przy wtrysku wielopunktowym i dobrze ustawionym KE-Jetronicu w lecie było około 10,2 a w zimie 10,5-10,8, a nie jeździłem tym autem ekonomicznie. Czyli wielopunkt jest bardziej oszczędny od naszego jednopunktu.
Fanthom pisze:Jezeli chcesz przejechac spory odcinek drogi i nie masz z gory ustalonego czasu na pokonanie tej drogi to nie ma nic bardziej ekonomicznego jak jazda w nocy za tirem ekspresówka badz inna droga gdzie nie jest wymagane czeste hamowanie...Jazda co prawda emerycka i usypiajaca bo sie 90km/h nie przekracza...Ale mialem ostatnio przypadek ze wjechalem na nowa ekspresowke i ni ebylo jeszcze przy niej postawionych stacji , i tak przez 90km , wiec jechalem caly czas za tirem i szczerze mowiac nei wiem ile mi przez ta droge spalil ale bylo to cos w okolicach 7l LPG na 100km...Ciezko mi jest to okreslic z wieksza dokladnoscia bo kompa nie mam;/
My tak jeździmy busami 5-7 busów zderzak na zderzaku w DE :mrgreen: I oszczędności zawsze jakieś są