[B3] Najładniejszy montaż świateł do jazdy dziennej (LED)
Wracając do meritum naszej dyskusji: Zamontował ktoś z Was led'y w zderzaku w B3? Interesuje mnie kwestia wycinania otworu w zderzaku i to, który kształt ledów najlepiej będzie pasował estetycznie do naszych Audi? Osobiście byłbym skłonny zrobić otwór w zderzaku i zamontować prostokątny kształt led'a. Problem jest taki: jak zamaskować szczelinę między otworem zderzaka a lampą led? Macie jakieś pomysły?
Podstawowe pytanie czy światła które posiadałeś miały znak RL na szkle? Jeśli nie to policjant miał rację chcąc zabrać Ci dowód.kajoj888 pisze:a rubcie sobie co chcecie... nie mam zamiaru przekamazac sie tutaj z wami.. Napisalem to z wlasnej autopsji... i chcial mnie ukarac policjant z sekcji drogowej, starszy gosc, znaczy doswiadczony, a nie jakis kraweznik. Tu mozemy sobie dyskutowac a jak Cie zatrzyma policjant to bedziesz inaczej spiewal.
Musi być znaczek Ex , a poniżej RL
x - liczba oznaczająca kraj europejski w której lampy uzyskały homologacje
przy RL może być liczba
Światła muszą zapalać się po zapłonie i gasnąć po włączeniu świateł mijania. Dzienne mogą świecić razem z postojówkami, jeśli jednak świecą bez nich to powinny gasnąć po ich włączeniu.
x - liczba oznaczająca kraj europejski w której lampy uzyskały homologacje
przy RL może być liczba
Światła muszą zapalać się po zapłonie i gasnąć po włączeniu świateł mijania. Dzienne mogą świecić razem z postojówkami, jeśli jednak świecą bez nich to powinny gasnąć po ich włączeniu.
Proponuje zapoznać się z obowiązującym rozporządzeniem a później dyskutować : Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 4 maja 2009 r. (Dz. U. Nr 75/2009, Poz. 639) http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0090750639
oraz z artykułem http://motoryzacja.wnp.pl/zmiana-przepi ... 1_0_0.html
oraz z artykułem http://motoryzacja.wnp.pl/zmiana-przepi ... 1_0_0.html
Dzięki za akt prawny i artykuł: przeczytałem. W artykule jest w zasadzie wspomniane o tym, kiedy światła do jazdy dziennej powinny się włączać automatycznie i z jakim oświetleniem nie muszą działać jednocześnie. Nigdzie nie ma napisane o tym, że zamontowanie LED'a jest niezgodne z prawem.
Jeżeli chodzi o zmianę rozporządzenia to art 12 nie ulega zmianie a więc montaż świateł do jazdy dziennej jest w dalszym ciągu zgodny z prawem
Jeżeli chodzi o zmianę rozporządzenia to art 12 nie ulega zmianie a więc montaż świateł do jazdy dziennej jest w dalszym ciągu zgodny z prawem
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Również przytoczę się do dyskusji na temat LED'ów do jazdy dziennej.
Jako, że co dziennie robię dość dużo km, widuję różne samochody z różnym oświetleniem więc mam jakieś rozeznanie.
Jazda na doczepianych diodach to największa pomyłka jaka może być. Samochody są tak samo widoczne jak te bez włączonych świateł. Nie raz się złapałem na tym, że chciałem wyprzedzać gdy z naprzeciwka jechał samochód na diodach.
W dobie, gdy każdy samochód/motocykl jeździ na włączonych światłach, ludzkie oko przyzwyczaja się do szukaniana drodze konkretnych "obrazów". Zwykłe lampy, soczewki, ksenony są bardzo odbrze widoczne nawet w słonecznym dniu. Diody gdzieś giną...
O ile jaskrawe kolory aut widać to szare samochody zlewają się z drogą.
Jak ktoś chce zmieniać na diody - proszę bardzo ale niech bierze pod uwagę to, że staje się gorzej widoczny i kierowca tira, zmęczony wielogodzinną jazdą może mu kiedyś na czołówkę wjechać. Po prostu doczepiane diody LED są NIEWIDOCZNE!
Samochody seryjnie wyposażone w diody LED są średnio widoczne, wolę soczewki/ksenony.
Jako, że co dziennie robię dość dużo km, widuję różne samochody z różnym oświetleniem więc mam jakieś rozeznanie.
Jazda na doczepianych diodach to największa pomyłka jaka może być. Samochody są tak samo widoczne jak te bez włączonych świateł. Nie raz się złapałem na tym, że chciałem wyprzedzać gdy z naprzeciwka jechał samochód na diodach.
W dobie, gdy każdy samochód/motocykl jeździ na włączonych światłach, ludzkie oko przyzwyczaja się do szukaniana drodze konkretnych "obrazów". Zwykłe lampy, soczewki, ksenony są bardzo odbrze widoczne nawet w słonecznym dniu. Diody gdzieś giną...
O ile jaskrawe kolory aut widać to szare samochody zlewają się z drogą.
Jak ktoś chce zmieniać na diody - proszę bardzo ale niech bierze pod uwagę to, że staje się gorzej widoczny i kierowca tira, zmęczony wielogodzinną jazdą może mu kiedyś na czołówkę wjechać. Po prostu doczepiane diody LED są NIEWIDOCZNE!
Samochody seryjnie wyposażone w diody LED są średnio widoczne, wolę soczewki/ksenony.
Ja mam w dolnych kratkach zderzaka.Miałem dwie kontrole,władza looknęła na lampki i opakowanie które też wożę w aucie.Podziękowali-pożegnali.
Lampki zamontowane jak w książce choć może nie do końca bo auto obniżone i brakowało mi 1cm na wysokości-hehe.Plusy---włączam zapłon i nie myślę o światłach,że o odpoczynku dla aku nie wspomnę.
[ Dodano: 2011-03-19, 11:07 ]
Lampki zamontowane jak w książce choć może nie do końca bo auto obniżone i brakowało mi 1cm na wysokości-hehe.Plusy---włączam zapłon i nie myślę o światłach,że o odpoczynku dla aku nie wspomnę.
[ Dodano: 2011-03-19, 11:07 ]
Same pewnie nie ale w odpowiedniej obudowie owszem.Skoro ktoś wydał zgodę na ich używanie to widać mają jasność świecenia jak należy.trepek pisze:diody LED są NIEWIDOCZNE!
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Ta, a certyfikaty THX nadawane zestawą stereofonicznym w audio? Gdzie to ma coś wspólnego z dźwiękiem kinowym? Aaa... pieniądze.PICEK1 pisze:Same pewnie nie ale w odpowiedniej obudowie owszem.Skoro ktoś wydał zgodę na ich używanie to widać mają jasność świecenia jak należy.
Z diodami jest podobnie - ktoś posmarował i zgoda na używanie się znalazła. Badania zostały przeprowadzone, tak jak piszesz, pewnie w jednym modelu w specjalnej obudowie i ok - diody są dobre do świecenia.
Po drugie - ja myslałem, że podczas jazdy patrzy się na drogę na wysokości 0.7-1.5m a nie na kratki w zderzaku, gdzie kolega ma diody zamontowane. No przynajmniej tak na całym świecie uczą przy projektowaniu bezpiecznych dróg samochodowych, że na takiej wosokości kierowca pojazdu skupia swój wzrok. No ale widocznie 100 lat badań w sferze poprawy bezpieczeństwa jazdy poszło na marne skoro urzędnik w UE pozwoli na montowanie świateł na wysokości 30-40cm.
Proszę o trochę rozumu i zastanowienia. Z resztą prosiłbym aby każda z osób czytających moją wypowiedź sama podczas jazdy zauważyła na jakiej wysokości skupia swój wzrok, szczególnie przy wyższych prędkościach gdzie każda sekunda opóźnienia to są dziesiątki przejechanych metrów.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2011, 12:07 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.
PICEK1 dzięki za zdjęcie. Coś takiego właśnie chciałbym zamontować u siebie ale jednak trochę wyżej tzn. wydaj mi się, że przy każdym wyższym krawężniku tak nisko umiejscowine LED'y narażone są na uszkodzenie.
Na początku myślałem o czymś takim:
http://allegro.pl/okazja-audi-80-b3-i1514785999.html
Ostatnio wpadł mi do głowy pomysł:
Zderzak do b3 z miejscem na ori przeciwmgielne. W to miejsce spróbować dopasować i zmieścić mniejsze przeciwgielne i jakieś LED'y. Np. pół na pół: połowę miejsca wykorzystać na LED a drugą na przeciwmgielne. Co o tym myślicie?
Na początku myślałem o czymś takim:
http://allegro.pl/okazja-audi-80-b3-i1514785999.html
Ostatnio wpadł mi do głowy pomysł:
Zderzak do b3 z miejscem na ori przeciwmgielne. W to miejsce spróbować dopasować i zmieścić mniejsze przeciwgielne i jakieś LED'y. Np. pół na pół: połowę miejsca wykorzystać na LED a drugą na przeciwmgielne. Co o tym myślicie?
Powiem szczerze, że bardzo mi się podoba: estetycznie, jak fabrycznie.ysiul pisze:Tak miałem u siebie kiedyś zamontowane: (na zdjęciu samochód na dole)
[url=http://img401.imageshack.us/img401/4371/audiaudi.th.jpg]Obrazek[/URL]
Ysiul a masz może lepszej jakości zdjęcia tak żebyśmy mogli zobaczyć dokładniej ?
Czym wycinałeś zderzak i czy zamontowałeś "na wcisk" tak że szpary nie było widać czy teć obudowa ma mały "rant" który przykrył otwór?
konrad, postaram się zrobić dziś zdjęcia z bliska żebyś zobaczył dokładnie jak to wygląda
może i tak, ale niestety popełniłem mały błąd, kupiłem LED'y bez oznaczenia RL i są one raczej nie użyteczne i w sumie to czekają ona na wywalenie i w to miejsce wstawię inne już z odpowiednim oznaczeniem <ok>konrad pisze:Powiem szczerze, że bardzo mi się podoba: estetycznie, jak fabrycznie.
więc tak, przede wszystkim do zdjąłem zderzak rozmierzyłem otwory a ich nie wycinałem tylko miałem taką lutownice z grotem jak śrubokręt płaski i najpierw wypaliłem dziurę na szerokość tych świateł i jak je już umieściłem to zatopiłem brzegi i od tyłu też zatopiłem je żeby to się wszystko trzymało. Aha jeszcze jedno przy ich wstępnym montażu trzeba zwrócić dużą uwagę na to żeby były pod odpowiednim kontem żeby później nie świeciły np. do dołu i przez to będą mało widocznekonrad pisze:Czym wycinałeś zderzak i czy zamontowałeś "na wcisk" tak że szpary nie było widać czy teć obudowa ma mały "rant" który przykrył otwór?