[B4 1Z] zgrzyta trójka
[B4 1Z] zgrzyta trójka
witam
dziś sam sobie zrobiłem problem z swoim audi
jak wiecie w naszych niuniach jak się nie wciśnie sprzęgła to nie da rady wbić biegu na pracującym silniku lecz nie wiem jakim cudem ale dziś się nudząc na siłę wbiłem trójkę i od tej pory przy wbijaniu trójki podczas jazdy zgrzytają mi tryby nie za mocno ale troszkę lecz wcześniej tego nie było a i teraz na postoju nie wciskając sprzęgła mogę bez problemu wbijać trójkę tak jakby przepadła ta blokada
czy może ktoś mi wytłumaczyć co mogłem popsuć 8-)
dziś sam sobie zrobiłem problem z swoim audi
jak wiecie w naszych niuniach jak się nie wciśnie sprzęgła to nie da rady wbić biegu na pracującym silniku lecz nie wiem jakim cudem ale dziś się nudząc na siłę wbiłem trójkę i od tej pory przy wbijaniu trójki podczas jazdy zgrzytają mi tryby nie za mocno ale troszkę lecz wcześniej tego nie było a i teraz na postoju nie wciskając sprzęgła mogę bez problemu wbijać trójkę tak jakby przepadła ta blokada
czy może ktoś mi wytłumaczyć co mogłem popsuć 8-)
Musisz wyczaić odpowiednie obroty i szybko zdecydowanym ruchem przekładać z 2 na 3, żeby Ci nie schodził z obrotów za bardzo i nie powinna zgrzytać.
I teraz masz nauczkę - trzeba było sobie łapy po dupę podłożyć a nie z nudów wbijać biegi bez sprzęgła na pracującym silniku.
Jeździłem kilkoma autami i w żadnym nawet takich zabiegów nie próbowałem, bo sprzęgło po coś zostało wymyślone chyba.jak wiecie w naszych niuniach jak się nie wciśnie sprzęgła to nie da rady wbić biegu na pracującym silniku
I teraz masz nauczkę - trzeba było sobie łapy po dupę podłożyć a nie z nudów wbijać biegi bez sprzęgła na pracującym silniku.
Technika w moim B3 PM AKM jest taka: Jak rozgrzany to kulam go do 3000 na 2, wbijam sprzęgło, czekam aż obroty spadną do około 1900 i wtedy 3 wchodzi bez zgrzytu. Tylko że jest to zależne pewnie od temperatury oleju w skrzyni, a co za tym idzie jego gęstości. Jak zimny to trzeba szybciej 3 wbić. Za to z redukcją gorzej, redukuję zawsze do 2.
Jak się opanuje odpowiednią technikę, to nawet bez sprzęgła można zmieniaćjaco80 pisze:Technika w moim B3 PM AKM jest taka: Jak rozgrzany to kulam go do 3000 na 2, wbijam sprzęgło, czekam aż obroty spadną do około 1900 i wtedy 3 wchodzi bez zgrzytu. Tylko że jest to zależne pewnie od temperatury oleju w skrzyni, a co za tym idzie jego gęstości. Jak zimny to trzeba szybciej 3 wbić. Za to z redukcją gorzej, redukuję zawsze do 2.